تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۴۵۸۲۴۴
کبنا گزارش می‌دهد

تجلیل از نخبگان برتر کنکور کهگیلویه و بویراحمد / آیت‌الله حسینی: توجه به نخبگان علمی برای کشور نقش حیاتی دارد / اکوانی: بنیاد نخبگان از این افراد تا پایان تحصیل و مقاطع بالاتر حمایت خواهد کرد / کرمی: کشوری که از نخبگان و صاحب فکر‌های خود حمایت نکند، کشور بدبختی است

۰
کبنا ؛آئین تجلیل از نخبگان برتر کنکور سراسری در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور آیت‌الله حسینی_ نماینده ولی فقیه در استان، رئیس بنیاد نخبگان، رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد و روسای دانشگاه‌های استان در دفتر امام جمعه یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، در ابتدای این جلسه، سید حمداله اکوانی گفت: بنیاد ملی نخبگان حائزین رتبه‌های زیر ۱۰۰ کنکور سراسری را تحت حمایت مادی و معنوی خود قرار می‌دهد.
وی افزود: بنیاد نخبگان استان گهگیلویه و بویراحمد، از این افراد تا پایان تحصیل و مقاطع بالاتر نیز حمایت خواهد کرد و همه مسئولان در استان این آمادگی را دارند که بعد از فراغت از تحصیل، از ظرفیت نخبگان استفاده نمایند.
اکوانی یادآور شد: همه توان خود را به کار خواهیم گرفت و برنامه‌هایی را به اجرا در خواهیم آورد تا افرادی که دارای استعداد‌های برتر هستند بتوانند در مسیر نخبگی و خدمت به جامعه و توسعه کشور گام بردارند.
آیت الله سید نصیر حسینی در این آئین ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و همچنین موفقیت‌های فرزندان این استان در عرصه‌های علمی، اظهار کرد: نخبگان علمی و خانواده‌های آن‌ها مایه افتخار استان و جامعه هستند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: خانواده‌ها بستر این تلاش علمی را فراهم کردند و اگر والدین نباشند، این موفقیت‌ها حاصل نمی‌شد.
وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های بنیاد نخبگان استان در این راستا، افزود: باید نخبگان علمی و دانش‌آموزان موفق را مورد تحسین و تشویق قرار دهیم، زیرا توجه به نخبگان علمی برای کشور ما نقش حیاتی دارد.
آیت الله حسینی یادآور شد: امروز هر کشوری که به سلاح علم و پیشرفت مسلح شد، کشوری قدرتمند خواهد بود و در عرصه‌های گوناگون پیشرفت خواهد کرد.
امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اگر کشوری دچار ضعف علمی شد و نخبه علمی نداشت، در عرصه‌های امروز که عرصه مبارزه است نمی‌تواند موفق عمل کند.
وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اهداف و آرمان‌های بلند و عالیه‌ای دارد که باید انسان‌های شایسته، نخبه و دانشمند این اهداف و بار سنگین انقلاب و فرهنگ اسلامی، فرهنگ الهی و معنوی را به مقصد برسانند.
آیت الله حسینی اظهار کرد: یکی از افتخارات این است که انقلاب ما، انقلاب علما، دانشمندان و نخبگان بوده و با کودتای یک فرد ظالم بر سر کار نیامد، بلکه انقلابی در همه عرصه‌ها فرهنگی با رویکرد علمی بود.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پایه‌گذاران انقلاب اسلامی در ایران انسان‌هایی دانشمند و فرهیخته بودند که توجه به دین و احکام الهی، مردم و مظلومان را در دستور کار قرار دادند.
آیت الله حسینی با اشاره به اینکه نهایت ذلت برای جامعه علمی و نخبه این است که یک آدم ظالم و جاهل بر آن حاکم شود که ما نمونه این موضوع را در دوران شاهنشاهی شاهد بودیم، افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک نظام پربار است که همه مستضعفان، مظلومان و آزادیخواهان جهان چشم به ایران و انقلاب اسلامی دوخته‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تأکید بر اینکه این سرزمین نیازمند نخبگان و دانشمندان آن‌ها آگاه و بصیر است، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد علیرغم عقب‌ماندگی‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ولی هم اکنون ظرفیت‌های انسانی بالا و ارزشمندی دارد و از جهت استعداد فرزندان استان در مناطق مختلف کشور می‌درخشند.
وی از خانواده حائزین رتبه‌های برتر کنکور سراسری ۱۴۰۱ و همچنین بنیاد نخبگان استان که پیگیر مسائل این قشر علمی هستند تشکر کرد و گفت: ضرورت دارد که در جهت استعدادیابی نخبگان تلاش‌های لازم صورت گیرد.
آیت الله حسینی به دیدار‌های نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها با مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: در دیدار‌های متعدد با مقام معظم رهبری یکی از مسائلی که معظم له از ما پیگیر بودند، توجه به نخبگان علمی بود و دلیل آن این است که اگر پیشرفت علمی نداشته باشیم، از دنیا عقب خواهیم ماند.
امام جمعه یاسوج تأکید کرد: کشوری که پیشینه پر افتخاری دارد و فرهنگ آن اسلامی، وحدانی و مرکز علم و دانش، حافظ، ابوعلی سینا، ابوریحان، و دیگر دانشمندان است، نمی‌تواند وابستگی علمی داشته باشد.
وی ضمن تأکید بر اینکه کشوری که بر سر سفره علمی دیگران می‌نشیند دچار فقر علمی است، افزود: کشور ما سابقه علمی و فرهنگی بسیار بالایی دارد و اکنون رشد و پیشرفت روز افزون علیرغم جنگ تحمیلی، تحریم‌ها، ترور‌ها و مسائل اقتصادی در سطح بالایی است.
آیت الله حسینی ادامه داد: موضوعی که به مردم و انقلاب برای پیشرفت کمک کرد، استفاده از ظرفیت‌های مادی و معنوی برای پیشرفت علمی در همه عرصه‌ها بود. نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تأکید بر اینکه معنویت و اخلاق در کنار پیشرفت‌های علمی باید سرلوحه کار‌ها قرار گیرد، اظهار کرد: اگر ما در این زمینه پیشرفت نداشته باشیم، دچار خسران خواهیم شد.
وی با اشاره به اینکه معنویت به پیشرفت علمی کمک می‌کند و برای ملت و شخص عالم نیز نافع است، افزود: اگر جهت تربیتی و معنوی همراه با علم و پیشرفت نباشد، این موضوع برای جامعه و خانواده خسارت بار خواهد بود.
آیت الله حسینی گفت: انسان با علم و دانش باید بتواند خود را با معنویت به خدا نزدیک کند و والدین و فرزندان نخبه باید شکرگزار خداوند باشند که این استعداد را به آن‌ها عنایت کرده است.
در ادامه این برنامه رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، نیز ضمن تبریک دهه فجر و همچنین موفقیت فرزندان این استان در عرصه‌های علمی، گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب که خطاب آن بیشتر جوانان است، سفارش ویژه معظم له در این بیانیه هفت موضوع بوده که نخستین موضوع آن «علم» است.
حجت الاسلام محسن قلندری افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند «روی دیگر دانش، توانایی است و بسیاری از کشور‌ها به این وسیله توانستند بر کشور‌های دیگر سیطره پیدا کنند».
وی ادامه داد: این رستاخیز علمی که بیشتر از دو دهه است آغاز شده، قبل از انقلاب وجود نداشت و بعد از انقلاب این کار با سرعت بسیار زیادی در حال حرکت است.
حجت الاسلام قلندری به نخبگان حاضر در این نشست، گفت: این آغاز راه بوده و شما در مرحله نخست ورود خود به دانشگاه و محیط آکادمیک با سربلندی وارد شده‌اید، ولی برنامه‌ریزی و تلاش شما از این به بعد باید بیشتر باشد تا منشأ خیر و برکت برای نظام باشید و بتوانید به قله‌های علمی دست پیدا کنید.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یاسوج گفت: نخبگان دانشگاه‌ها و مجموعه علمی کشور تمام عزم خود را جزم کرده که تلاش نخبگان را مورد توجه قرار داده و برای آینده این مسیر را تسهیل کنند.
بهادر کرمی_ رئیس دانشگاه یاسوج_ نیز در این نشست ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: یکی از تبلیغاتی که بر علیه نظام جمهوری اسلامی در سطح دنیا صورت می‌گیرد و ایادی داخلی نیز به آن می‌پردازند این است که نظام از عالمان، تحصیل کردگان، نخبگان و دانشمندان حمایت و از ظرفیت آن‌ها استفاده نمی‌کند که این تبلیغات دشمنان بیشتر خوراک تبلیغاتی برای انسان‌های جاهل فراهم می‌کند.
رئیس دانشگاه دولتی یاسوج با اشاره به اینکه تأکید دینی و ملی ما حمایت از علم، پیشرفت و فناوری است، افزود: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت نخبگان، بنیاد ملی نخبگان تأسیس شد.
وی یادآور شد: پارک‌های علم و فناوری و صندوق‌های مختلف حمایت از پژوهش گران، صندوق پژوهش وزارت علوم، صندوق پژوهش و نوآوری و.... در حال فعالیت هستند که این نشان دهنده توجه به حمایت از حوزه علمی در کشور دارد.
کرمی به جمله مشهور مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه می‌فرمایند «تا جان در بدن دارم، دست از حمایت پژوهشگران، دانشگاهیان و نخبگان بر نمی‌دارم» اشاره کرد و ادامه داد: خانواده‌های نخبگان که در این نشست حضور دارند باید بدانند دانشگاهیان که افتخار دارند حامی نخبگان باشند و کشوری که از نخبگان و صاحب فکر‌های خود حمایت نکند، کشور بدبختی است.
کرمی گفت: کشور ما نیز در مدل‌های مختلفی برنامه‌های ویژه‌ای برای حمایت از نخبگان در دستور کار دارد و یکی از آن‌ها این است که در جذب اعضای هیئت علمی نخبگان در فراخوان‌ها نباشند و مستقیم بعد از مصاحبه جذب شوند.
گفتنی است در این آئین از خانم فرناز حسن‌زاده، رتبه ۱ کشوری کنکور سراسری رشته تجربی، آقای کیارش شیخی، رتبه ۲۴ کشوری کنکور سراسری رشته ریاضی، خانم دنیا دیانتی‌پور رتبه ۳۵ کشوری کنکور سراسری رشته تجربی و خانم پارمیس بانشی، رتبه ۵۵ کشوری کنکور سراسری رشته تجربی تجلیل به عمل آمد. 
نام شما

آدرس ايميل شما

77
Iran, Islamic Republic of
کرمی با چه رویی تو چشم نخبگان نگاه می کند که چند ماه پیش در قبال‌ دانشجویان که حق اعتراض بجا رو از آنها گرفته نگاه می کنه و فک کرده دنیا به‌ همین زودی فراموش کرده وووووو
علی
France
کرمی هم خودش نخبه است... خخخخ با چهار تا مقاله دانشجو استاد شدن مثلا
Iran, Islamic Republic of
این چه وضع لباس پوشیدن
چرا خانواده ها اینطور بی توجه شدن به اصول لباس وزین و پوشیده
Iran, Islamic Republic of
درود بر حضرت آیت الله حسینی
...
Iran, Islamic Republic of
احسنت حضرت آقا که همیشه باعث دلگرمیه مردم هستین
Iran, Islamic Republic of
فعلا که نخبگان اونایی هستن که بهشون زنگ میزنن ازشون خواهش میکنن که تشریف بیارن برا جذب امتحان بدون رقیب بدن!!!
نخبه نخبه
Iran, Islamic Republic of
نمک به زخم مردم نپاشید
میر غضب
Germany
فرزین اینجا فرزین همه جا. کمایی هر روز یک خبر در مورد فرزین بزن. تش زده همه اخبار رو
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
واقعاً نخبه بودن و پرتلاش، احسنت به این دانش آموزان
ولی خوب بود یک جمله از گفته هاشون میزدین، به نام نخبگان بود فقط، عکساشون رو تکی میزدین
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1