تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۴۵۷۹۳۱
محرومیت تا کی؟؟؟؟؟

شرایط عجیب انتقال بیمار ۲۲ ساله در بخش موگرمون شهرستان لنده

۰
کبنا ؛جوان ۲۲ ساله ای در بخش موگرمون از توابع شهرستان لنده دچار حادثه شد و به طرز عجیب و سخت ترین شرایط در نهایت به مرکز درمانی لنده انتقال داده شد.

به گزارش کبنا نیوز از لنده؛ بعلت نبود دو دهنه پل در مسیر ارتباطی روستای ده غندی و سایر روستاهای مجاور، بیمار اورژانسی دچار گازگرفتکی و تا رسیدن به مراکز درمانی با روش های سنتی و به سختی انتقال داده شد.
با توجه به عدم امکان عبور آمبولانس از دره های بدون پل در مسیر این روستا، ابتدا بیمار با خودروی وانت نیسان تا ابتدای یکی از دره ها انتقال و از آنجا در این هوای بارانی بر دوش مردم تا ابتدای پل دوم آورده شد و از ابتدا تا انتهای پل دوم با تراکتور به این طرف پل انتقال داده شد و از آنجا با کمک خودروی کلانتری تا تنگ لنده آورده شد و در مسیر دم تنگ لنده هم بعلت حجم زیاد  اب در دره اول تنگ لنده، امکان عبور آمبولانس فوریت های پزشکی نبود و با سختی و ب کمک کلانتری بخش موگرمون و مردم عبور داده شد و در نهایت در این شرایط سخت و اسفناک با آمبولانس به درمانگاه لنده انتقال داده شد.

همه این موارد در صورتی است که مبحث زمان طلایی نجات جان بیماران اورژانسی بسیار حائز اهمیت می باشد و ثانیه ها تعیین کننده نجات یک فرد می باشد.
نبود دو پل در مسیر روستای  ده غندی و یک پل در مسیر دم تنگ لنده، کار تردد با خودروها از جمله خودروهای امدادی مثل آمبولانس را در روزهای بارانی غیر ممکن کرده که انتظار میرود با توجه به وجود چندین روستای پر جمعیت در بخش موگرمون نسبت به احداث پل های فوق الذکر اقدام شود‌.
در سال ۱۴۰۰ مسیر ارتباطی روستای ده غندی از توابع بخش موگرمون توسط اداره راه و با حمایت بنیاد علوی آسفالت گردید و در سفر فروردین ماه امسال استاندار به لنده، فرمانداری شهرستان لنده اظهار داشت که دو پل روستای ده غندی جز مصوبات و قول های استاندار محترم بوده اما تاکنون اقدامی جهت احداث این پل ها صورت نگرفت ‌‌
خوشبختانه حال عمومی بیمار امروز خوب و رفع خطر شد ولی جهت جلوگیری از بروز حوادث بعدی  انتظار میرود نسبت به احداث این دو پل و پل تنگ لنده به بخش موگرمون اقدام شود‌.
در پایان از همکاری فرماندهی انتظامی بخش موگرمون و اورژانس فوریت های پزشکی بخاطر همکاری در این شرایط سخت تقدیر و تشکر میشود.
لازم به توضیح است که روستاهای موگرمون در روزهای بارانی شرایط بسیار سختی دارند و عبور و مرور با توجه به طغیان رودخانه ها تقریبا قطع می باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

خدارحم
Singapore
انشالله سال ۱۴۰۲ حاج آقا موحد( نماینده ابدی مردم لنده مجلس) رای بیاره این دوتا پل را افتتاح خواهد کرد.
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1