تاریخ انتشار
شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۴۵۷۳۳۲
دیدار کارکنان هسته گزینش اداره کل آموزش و پرورش استان با نماینده ولی فقیه؛

نماینده ولی فقیه استان: هسته گزینش بهترین افراد را برای وظیفه خطیر معلمی انتخاب کنند / عزتخواه: گزینش برای دستگاه‌های دولتی مثل آب خوردن واجب است

۰
کبنا ؛نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تربیت نیروی انسانی آینده کشور از مسیر آموزش وپرورش می‌گذرد که گزینش در این زمینه باید بهترین افراد را برای وظیفه خطیر معلمی انتخاب کنند.
به گزارش کبنا از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی در دیدار مدیرکل و کارکنان هسته گزینش اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: گزینش یکی از زیربنایی‌ترین و اساسی‌ترین کار‌هایی است که در نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود چرا که در آن باید شایستگان برای خدمت به مردم و کشور گزینش شوند. وی گفت: نیرو‌های انسانی کارآمد و متخصص می‌توانند منشأ بهترین خدمات به مردم باشند که گزینش در زمینه جذب نیروی انسانی در مسأله مهم آموزش و پرورش که رسالت خطیر تربیتی و آموزشی دارد کلیدی وحساس است.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه گزینش برای پاسداری از خون شهدا باید بسیار جدی گرفته و بنیان‌های آن تقویت شود گفت: پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش باید بر اساس قانون، شایسته سالاری باشد.
وی گفت: تربیت نیروی انسانی آینده کشور از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد که گزینش در این زمینه لازم است بهترین افراد را برای وظیفه خطیر معلمی انتخاب کنند.
آیت الله حسینی در پایان، آموزش و پرورش را از ارکان مهم پیشرفت و تعالی کشور دانست و گفت: پایه‌ها و ریشه‌های تعلیم و تربیت نیروی انسانی خلاق، آموزش دیده و مسئولیت‌پذیر که سکاندار توسعه و ترقی جامعه هستند در آموزش وپرورش رشد می‌یابند که همه باید آموزش وپرورش را برای تحقق این ماموریت خطیر کمک کنند. مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جلسه گفت: گزینش در جذب نیروی انسانی کارآمد و متعهد در بدنه آموزش و پرورش، از مهمترین مؤلفه‌های ارتقای نظام تعلیم وتربیت است.
حسنعلی عزت خواه با اشاره به اهمیت گزینش از دیدگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی گفت: حضرت امام خمینی(ره) می‌فرمایند که گزینش برای دستگاه‌های دولتی مثل آب خوردن واجب است و در جای دیگری می‌فرمایند در امر گزینش نه تساهل داشته باشید و نه تنگ نظری و ملاک آن هم قانون و ضوابط است و اگر قانون حاکم باشد دیگر توصیه از این نهاد و آن نهاد تأثیری در کار صحیح نخواهد داشت چون معلم بی کیفیت برای آموزش و پرورش ضرر دارد.
وی افزود: گزینش کار معنوی است و گزینشگران کار خود را با شکیبایی، تقوا و جهاد انجام می‌دهند تا خدای ناکرده حقی از کسی ضایع نگردد.
مدیرکل آموزش وپرورش استان با تقدیر از گزینشگران آموزش وپرورش در سطح استان گفت: گزینش، مهمترین مؤلفه در جذب نیروی انسانی است که گزینشگران در جذب باید مهارت‌های معلمی و شایستگی لازم را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.
رئیس هسته گزینش اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جلسه گفت: هسته گزینش از طلایه‌داران پالایش ورود معلمان مؤمن، انقلابی و متعهد به آموزش و پرورش است.
علی فضلی افزود: گزینش به فرمان حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد و به استناد ماده ۲ قانون گزینش علاوه بر صلاحیت‌های علمی، تخصصی، جسمی و روانی، صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی و سیاسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
رئیس هسته گزینش اداره کل آموزش وپرورش استان با بیان اینکه آموزش و پرورش زیربنا و محور توسعه کشور و معلم نقطه ثقل نظام آموزشی است گفت: تلاش ما در گزینش بر این است معلمانی باتقوا، مؤمن، متعهد، دلسوز، مسئولیت‌پذیر، شجاع و در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی جذب کنیم.
فضلی به فعالیت‌های هسته گزینش اشاره کرد و گفت: طی یکسال گذشته نزدیک به 7 هزار پرونده بررسی شده و هم اکنون نیز 824 پرونده در دست بررسی است.
وی با بیان اینکه تاکنون 1806 نفر مصاحبه طی یکسال اخیر در هسته گزینش آموزش و پرورش استان انجام شده است افزود: 50 هزار پرونده در بایگانی هسته گزینش آموزش و پرورش موجود می‌باشد.
رئیس هسته گزینش اداره کل آموزش وپرورش استان موضوعات مورد بررسی در هسته گزینش را بررسی داوطلبان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، استخدام پیمانی ماده 28، مدارس غیر دولتی، مشمولین روحانی وظیفه، سربازمعلم، تبدیل وضعیت از استخدام پیمانی به آزمایشی و رسمی قطعی، تبدیل وضعیت ایثارگران و فرزندان آن‌ها از پیمانی به رسمی قطعی و تمدید قرار داد عنوان کرد.
وی تعداد استعلام‌های انجام شده از مراجع ذیصلاح را 4800 استعلام بیان کرد و گفت: طی سال گذشته 3900پرونده با تعداد 11200 منبع تحقیقات انجام شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1