تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۴۵۶۱۰۵
فرماندار بویراحمد خطاب به جهاد کشاورزی و امور آب:

اجازه ندهید در منطقه چنار بویراحمد زمین‌خواری دیگری شکل بگیرد / ادارات خدمات رسان در حریم رودخانه و بستر دره‌ها حق واگذاری امتیاز ندارند / به تعاونی‌های مسکن هشدار می‌دهم خودشان پاسخگوی مردم باشند

۱
کبنا ؛
چهارمین کمیسیون حفاظت از آب شهرستان بویراحمد در محل فرمانداری بویراحمد با حضور مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای، معاون حفاظت آب استان و اعضای این کمیسیون تشکیل شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، امروز یکشنبه (4 دی ماه 1401) در ابتدای این جلسه پوراکبری_ مدیر امور آب شهرستان بویراحمد_ با قرائت دستور کار جلسه مواردی از جمله موضوع تشکیل و فعال‌سازی تعاونی‌های آب بران و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در مدیریت آب را مطرح نمودند.
آرش مصلح_ مدیر عامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد_ با تشکر از اقدامات فرماندار بویراحمد در حوزه آب؛ از آغاز اقدامات جدی و جدید در خصوص مهار آب‌های سطحی در شهرستان بویراحمد و مطالعه سد‌های متوسط درون شهرستان و همچنین انجام لایه روبی برخی از کانال‌های سنتی کشاورزی و امادگی برای تجهیز چا‌های کشاورزی در منطقه دلی اولاد علی مؤمن و دشتروم تا قبل از زمان آبیاری در سال جدید خبر دادند.
وی در خصوص دستورات قضایی برای ورود و تخریب تصرف آب راه‌ها و بستر‌ها در برخی از مناطق، گفت: آماده اجرا هستیم. دکتر مصلح از برخی تصرفات غیر قانونی آب را‌های قدیمی و عدم توجه به این مقوله در ساخت مسکن توسط سازمان‌ها و نهاد‌های مسئول نیز گلایه داشتند.
بعد از اظهار نظر اعضاء فرماندار بویراحمد در جمع‌بندی از لزوم ورود جدی‌تر جهاد کشاورزی و مراکز ترویج جهاد با همکاری و همراهی بخشداران و دهیاران برای تسریع در مشارکت مردم با تشکیل تعاونی آب بران توسط کشاورزان در مناطق هدف گفت.
مهدوی مطلق در بخش دیگری از صحبت‌های خود درخصوص عدم توجه به ظرفیت آب‌های سطحی در سطح شهرستان، گفت: به فعلیت در آوردن ظرفیت آبی شهرستان به تجاری‌سازی فعالیت‌های کشاورزی می‌انجامد و ما تابه مهار آب‌های سطحی در فصل بارش اقدام نکنیم، نمی‌توانیم کشاورزی شهرستان را متحول نماییم.
رئیس شورای حفاظت آب شهرستان بویراحمد در خصوص احکام قضایی برای آزادسازی حریم رودخانه‌ها و آب راه‌ها و حتی بستر آب راه‌ها، گفت: برای اجرای احکام قضایی در خصوص آزادسازی حریم رود‌ها و آب راه‌ها مصمم هستیم و انشالله اقدام خواهد شد، لذا همه کسانی که خواسته یا ناخواسته در حریم رودخانه و آب راه‌ها قرار دارند، آمادگی لازم را برای اجرای احکام قضایی در این خصوص داشته باشند و امیدواریم قبل از اجرا خود مردم همکاری نمایند.
شهرام مهدوی مطلق_ فرماندار بویراحمد_ از جهاد کشاورزی و امور اب شهرستان خواست تا با هماهنگی دستگاه قضایی و امنیتی از شکل‌گیری زمین خواری بزرگ دیگری در منطقه چنار بویراحمد به جد جلوگیری نمایند، چرا که اخیراً و طبق گزارشات مردمی در این پهنه وسیع زراعی و ملی متصرفات غیر قانونی رو به افزایش هست.
مهدوی‌مطلق خطاب به دستگاه‌های خدمات‌رسان و خاصه بنیاد مسکن گفت: حق ندارند در چنین مناطقی و جا‌هایی که در محدوده رودخانه‌ها و آب راه خدمات ارائه دهند.
وی گفت: سیل در سال‌های اخیر نشان داد که راه اصلی و سنتی خود را بلد هست و اگر کوه مقابل آن بسازند، متوقف نخواهد شد.
فرماندار بویراحمد از دهیاران، بخشداران و بنیاد مسکن و تعاونی‌های مسکن خواست که از هرگونه تغییر و تبدیل آب راه‌های اصلی خود داری نمایند.
مهدوی مطلق، فرماندار بویراحمد در خصوص برخی تغییر کاربری آب راه‌ها در سررود‌های یاسوج نیز گفت: از همین جا به تعاونی‌های مسکن و حتی بنگاه‌های املاک اعلام می‌کنیم که خودشان باید پاسخگوی مردم باشند، چرا که من بعد به همه زمین‌ها و منازلی که در حریم رودخانه‌ها و آب راه‌ها باشند، خدمات داده نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1