تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۴۵۵۸۶۹
به‌مناسبت ۲۷ آذر شهادت آیت الله دکتر مفتح؛

برگزاری نشست «وحدت حوزه و دانشگاه» در دانشگاه ياسوج / رئیس دانشگاه یاسوج: فضای دانشگاه و حوزه باید به سمت هم افزایی در موضوع تمدن اسلامی بروند

۰
کبنا ؛
نشست گرامیداشت ۲۷ آذر، سالروز شهادت شهید آیت الله دکتر مفتح (ره)، روز وحدت حوزه و دانشگاه  با حضور آیت الله "سید نصير حسینی"  نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج،  و جمعی از مسئولان و اساتید حوزوی و دانشگاهی به همراه طلاب حوزه علمیه یاسوج به میزبانی دانشگاه یاسوج در سالن اجتماعات شهید سلیمانی این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه یاسوج، بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج در این نشست، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)  ایام فاطمیه، خوشامدگویی و تقدیر از برگزاری این نشست گفت: گرامی می‌دارم یاد و خاطر نام‌گذاری روز وحدت حوزه و دانشگاه را که بمناسبت شهادت شهید والامقام آیت الله دکتر مفتح (ره) منادی و پایه گذار روز وحدت حوزه و دانشگاه را که این نام نیک گذاشته شد   و امیدوارم جامعه دانشگاهی و جامعه حوزوی وحدتی در راه، روش و هدف پیدا کنند.
رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، هدف مشخص است، در نهایت فضای دانشگاهی و حوزوی باید به سمتی پیش برود که با هم افزایی و کمک به یکدیگر و استفاده از توان و نیروی علمی هر دو نهاد به سمت هدف مشترکی که رسیدن به حکومت و تمدن اسلامی است برسيم و از نظر ما مفهوم وحدت هم غیراز این نیست.
نماینده ولی فقیه در این استان و امام جمعه شهر یاسوج نیز در این آئین گفت: هم افزائی و تعامل حوزه و دانشگاه می تواند در تلفیق فلسفه دین و ادبیات در هستی شناسی نیز به دستاوردهای خوبی رسید.
آیت الله سید نصیر حسینی بر برگزاری همایش‌ها و کارگروه‌های اندیشه ورز  برای تقویت و ارتباط حوزه و دانشگاه تاکید کرد و افزود: باید شیوه های راهبردی در وحدت میان حوزه و دانشگاه به خوبی بررسی شود تا به چشم انداز مناسبی در این وحدت و انسجام دست پیدا کینم.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید همیشه درکنار هم باشند اظهار کرد: اگر بین حوزه و دانشگاه فاصله ای ایجاد شد ضربات خسارت باری بر پیکر انقلاب، ملت و این سرزمین وارد خواهد شد.
وی گفت: دشمن تلاش می‌کند بین حوزه و دانشگاه، بین طلبه و دانشجو فاصله بيافتد که ما باید مراقب باشیم و اساتید حوزه و دانشگاه باید متوجه این مطلب باشند که همه فریادهای دشمن بخاطر پیشرفت های این انقلاب است.
آیت‌الله حسینی امام جمعه شهر یاسوج همچنین با اشاره به اینکه اگر برای دانشجو سوال یا شبهه ای پیش می آید باید اساتید حوزه و دانشگاه با متانت پاسخگو باشند افزود: دانشجو سوال دارد، حرف و شبهه دارد که شما اساتید حوزه و دانشگاه زبان گویا دارید  باید پاسخ دهید.
وی ادامه داد: هیچ مسئله ای در مسئله مبانی حکومت اسلامی، در مسائل دینی (اصول دین، فروع دین) شبهه ای نیست که پاسخ داده نشده باشد، همه این شبهات پاسخ دارد منتهی باید با صبر و حوصله و متانت عزیزانی که شبهه دارند این شبهات را مطرح کنند.
بنابراین گزارش، در ادامه این آئین، مناظره علمی با موضوع "خدمات متقابل حوزه و دانشگاه" با حضور دکتر "ستار هدایت خواه"  از اساتید دانشگاه و دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و "حجت الاسلام فقیه" از اساتید حوزه علمیه برگزار گردید.
نام شما

آدرس ايميل شما

دانشجوی دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
نشست های بی سرانجام و بی اثر
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
1