تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۴۵۵۱۸۲
کبنا گزارش می‌دهد

زنگ پژوهش در یاسوج به صدا در آمد (+ تصاویر )

۲
کبنا ؛زنگ پژوهش در دبیرستان تیزهوشان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سید علی احمدزاده_ استاندار این استان_ رئیس دانشگاه یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، رئیس سازمان پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسوولان دانشگاهی و مراکز علمی و شهرستانی به صدا در آمد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (شنبه 12 آذرماه 1401) زنگ پژوهش در دبیرستان تیزهوشان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سید علی احمدزاده، استاندار این استان، بهادر کرمی، رئیس دانشگاه یاسوج، محمد غلام‌نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، حسنعلی عزت‌خواه_ مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد_، محسن فرزین، رئیس سازمان پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، حمدالله اکوانی، رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسوولان دانشگاهی و مراکز علمی و شهرستانی به صدا در آمد.
سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ در این آئین، اظهار داشت: کارهای بدون پژوهش و مبنای علمی ایراد دارد و ابتر می‌ماند. کارهایی که با بنیان‌های علمی پایه‌گذاری شود، مثمر ثمر خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین با اشاره به اینکه تحقیق وپژوهش اساس کار آموزش وپرورش است گفت: کسب علوم مختلف و دست یافتن به قله‌های علمی تنها در سایه تحقیق و پژوهش محقق می‌شود.
حسنعلی عزت خواه افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تقویت بنیه تحقیق و پژوهش برای دانش‌آموزان و فرهنگیان تأکید شده است.
وی با بیان اینکه، توانایی دانش‌آموزان برای پاسخ به سؤالات، افزایش روحیه کنجکاوی و جستجو و پرسشگری باید تقویت شود اظهار داشت: هدف از پژوهش صرفاً تولید علم نیست و هدف اصلی ان ارتقای صلاحیت‌های علمی و رشد دانش‌آموزان است.
عزت خواه با بیان اینکه موتور محرکه توسعه و پیشرفت در جوامع پژوهش است بیان کرد: مهم‌ترین شاخصه کار‌های پژوهشی پرهیز از تصمیماتی با آزمون و خطاست
وی افزود: امر پژوهش و حل مسأله باید از سال‌های نخست تحصیل آغاز شود تا از همان سال‌های اول در دوره ابتدایی دانش‌آموزان با تحقیق و حل مسأله آشنا شوند.
عزت خواه خاطرنشان کرد: مدرسه نقطه شروع فرهنگ‌سازی در امر پژوهش است و خوشبختانه در سال‌های اخیر توجه خوبی به امر پژوهش در مدارس صورت گرفته است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد، روی آوردن معلمان و دانش‌آموزان به سمت رویکرد پژوهشی و حاکم شدن فضای پرسشگری و جستجوگری در مدارس را، از جمله مواردی دانست که در آموزش و پرورش باید بیش از گذشته مورد توجه قرارخواهد گرفت.
مدیرکل اموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت؛ در سال تحصیلی گذشته بیش از ۳۲۰۰ مقاله علمی، پژوهشی وتربیتی توسط فرهنگیان، دانشجو معلمان و دانش‌آموزان استان با موضوعات مختلف علمی فرهنگی و ادبی ارایه شده است.
عزت خواه افزود: کسب عناوین رساله برتر دکترا، رتبه اول اقدام پژوهی و عنوان دانش‌آموز برتر پژوهشی و خلاق از مهمترین موفقیت‌های سال تحصیلی گدشته توسط فرهنگیان و دانش اموزان استان بوده است.
وی در پایان از معلمین خواست برای پژوهش محور بار آوردن دانش‌آموزان تلاش کنند.
محسن فرزین_ رئیس سازمان پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد_ در حاشیه این آئین از برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش در یاسوج مرکز استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه از روز دوشنبه (14 آذرماه 1401) شروع به کار خواهد کرد و تا 16 آذرماه ادامه دارد.
فرزین با تاکید بر اینکه در دنیای امروز دانایی از محورها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و توسعه جامعه قلمداد می‌شود، اظهار داشت: از همه ادارات و نهادها و سازمان‌ها و مردم برای بازدید و  حضور در این نمایشگاه دعوت می‌شود. آشنایی با تازه‌های فناورانه و اهمیت و جایگاه پژوهش و مسیرهای رفته در این حوزه، می‌تواند کمک شایانی به اداره هر چه بهتر جامعه و سازمان‌ها و دستگاه‌ها کرد. لذا باید این مقوله بیش از هر مسئله دیگری مورد توجه قرار بگیرد.
در پایان این آیین از فرهنگیان و دانش‌آموزان پژوهشگر تجلیل و نمایشگاه دستاورد‌های معلمان و دانش‌آموزان به مناسبت هفته پژوهش افتتاح شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اینور
Iran, Islamic Republic of
تو را خدا یک عکس بزرگ به شهرداری برای رییس پار ک ورودی شهر بزنید. دانشگاه تهران بهش نیاز داره حیفه
دانش آموز
Iran, Islamic Republic of
جناب عزتخواه اول آموزشت رادرست کن بعد برو دنبال پژوهش مدارس شهر نابودند بخصوص تیزهوشان دوره دوم مردم دیگه گول این شوهای تبلیغاتی را نمیخورند
معلم
Iran, Islamic Republic of
. با این مدیرکل آموزش پرورشمان که پژوهش که هیچ از آموزش هم چیزی نمیدونه کسی هم نیست ّبه داد دانش آموزان بدبخت برسه بخصوص تیزهوشان که نام الکی هم گذاشتن روش
دوست
Iran, Islamic Republic of
سیاست آموزش رانابود کرده / عزتخواه هیچی ندان
Iran, Islamic Republic of
🤣🤣🤣
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1