کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

زنگ پژوهش در یاسوج به صدا در آمد (+ تصاویر )

12 آذر 1401 ساعت 14:36

زنگ پژوهش در دبیرستان تیزهوشان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سید علی احمدزاده_ استاندار این استان_ رئیس دانشگاه یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، رئیس سازمان پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسوولان دانشگاهی و مراکز علمی و شهرستانی به صدا در آمد.


زنگ پژوهش در دبیرستان تیزهوشان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سید علی احمدزاده_ استاندار این استان_ رئیس دانشگاه یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، رئیس سازمان پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسوولان دانشگاهی و مراکز علمی و شهرستانی به صدا در آمد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (شنبه 12 آذرماه 1401) زنگ پژوهش در دبیرستان تیزهوشان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سید علی احمدزاده، استاندار این استان، بهادر کرمی، رئیس دانشگاه یاسوج، محمد غلام‌نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، حسنعلی عزت‌خواه_ مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد_، محسن فرزین، رئیس سازمان پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، حمدالله اکوانی، رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسوولان دانشگاهی و مراکز علمی و شهرستانی به صدا در آمد.
سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ در این آئین، اظهار داشت: کارهای بدون پژوهش و مبنای علمی ایراد دارد و ابتر می‌ماند. کارهایی که با بنیان‌های علمی پایه‌گذاری شود، مثمر ثمر خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین با اشاره به اینکه تحقیق وپژوهش اساس کار آموزش وپرورش است گفت: کسب علوم مختلف و دست یافتن به قله‌های علمی تنها در سایه تحقیق و پژوهش محقق می‌شود.
حسنعلی عزت خواه افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تقویت بنیه تحقیق و پژوهش برای دانش‌آموزان و فرهنگیان تأکید شده است.
وی با بیان اینکه، توانایی دانش‌آموزان برای پاسخ به سؤالات، افزایش روحیه کنجکاوی و جستجو و پرسشگری باید تقویت شود اظهار داشت: هدف از پژوهش صرفاً تولید علم نیست و هدف اصلی ان ارتقای صلاحیت‌های علمی و رشد دانش‌آموزان است.
عزت خواه با بیان اینکه موتور محرکه توسعه و پیشرفت در جوامع پژوهش است بیان کرد: مهم‌ترین شاخصه کار‌های پژوهشی پرهیز از تصمیماتی با آزمون و خطاست
وی افزود: امر پژوهش و حل مسأله باید از سال‌های نخست تحصیل آغاز شود تا از همان سال‌های اول در دوره ابتدایی دانش‌آموزان با تحقیق و حل مسأله آشنا شوند.
عزت خواه خاطرنشان کرد: مدرسه نقطه شروع فرهنگ‌سازی در امر پژوهش است و خوشبختانه در سال‌های اخیر توجه خوبی به امر پژوهش در مدارس صورت گرفته است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد، روی آوردن معلمان و دانش‌آموزان به سمت رویکرد پژوهشی و حاکم شدن فضای پرسشگری و جستجوگری در مدارس را، از جمله مواردی دانست که در آموزش و پرورش باید بیش از گذشته مورد توجه قرارخواهد گرفت.
مدیرکل اموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت؛ در سال تحصیلی گذشته بیش از ۳۲۰۰ مقاله علمی، پژوهشی وتربیتی توسط فرهنگیان، دانشجو معلمان و دانش‌آموزان استان با موضوعات مختلف علمی فرهنگی و ادبی ارایه شده است.
عزت خواه افزود: کسب عناوین رساله برتر دکترا، رتبه اول اقدام پژوهی و عنوان دانش‌آموز برتر پژوهشی و خلاق از مهمترین موفقیت‌های سال تحصیلی گدشته توسط فرهنگیان و دانش اموزان استان بوده است.
وی در پایان از معلمین خواست برای پژوهش محور بار آوردن دانش‌آموزان تلاش کنند.
محسن فرزین_ رئیس سازمان پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد_ در حاشیه این آئین از برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش در یاسوج مرکز استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه از روز دوشنبه (14 آذرماه 1401) شروع به کار خواهد کرد و تا 16 آذرماه ادامه دارد.
فرزین با تاکید بر اینکه در دنیای امروز دانایی از محورها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و توسعه جامعه قلمداد می‌شود، اظهار داشت: از همه ادارات و نهادها و سازمان‌ها و مردم برای بازدید و  حضور در این نمایشگاه دعوت می‌شود. آشنایی با تازه‌های فناورانه و اهمیت و جایگاه پژوهش و مسیرهای رفته در این حوزه، می‌تواند کمک شایانی به اداره هر چه بهتر جامعه و سازمان‌ها و دستگاه‌ها کرد. لذا باید این مقوله بیش از هر مسئله دیگری مورد توجه قرار بگیرد.
در پایان این آیین از فرهنگیان و دانش‌آموزان پژوهشگر تجلیل و نمایشگاه دستاورد‌های معلمان و دانش‌آموزان به مناسبت هفته پژوهش افتتاح شد.
 


کد مطلب: 455182

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/455182/2/زنگ-پژوهش-یاسوج-صدا-آمد-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1