تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۴۵۴۱۸۶
آیت‌الله رئیسی در نشستی 4 ساعته با دانش‌آموزان حاضر در اردوی راهیان پیشرفت تأکید کرد

شکست دشمن در ناامن کردن ایران

۰
کبنا ؛جمعه گذشته، همزمان با 13 آبان مصادف با روز دانش‌آموز، دانش‌آموزان شرکت‌کننده در اولین دوره «اردوهای راهیان پیشرفت» با آیت‌الله رئیسی دیدار کردند؛ دیداری 4 ساعته که در فضایی صمیمی و گفت‌و‌گومحور، میان رئیس‌جمهور و دانش‌آموزان برگزار شد. ایده «اردوهای راهیان پیشرفت» برای دانش‌آموزان از سوی آیت‌الله رئیسی مطرح شد. رئیس‌جمهور 25 مهرماه در بازدید ستادی از وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به تأثیرات مثبت اردوهای راهیان نور، ضمن تأکید بر راه‌اندازی اردوهای راهیان پیشرفت، هدف از این اردوها را ایجاد نشاط در دانش‌آموزان و مشاهده پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور از جمله در پارک‌های علم و فناوری دانست و گفت: محیط‌های علمی و پژوهشی و دانشگاهی از جمله مکان‌های بسیار جذاب و دیدنی برای دانش‌آموزان است و نشان دادن پیشرفت‌ها، دستاوردها و افتخارات کشور به نسل نوجوان و جوان خنثی‌کننده اخبار منفی و القائات نادرست رسانه‌های خارجی به نسل امروز است.
پیشرفت ایران با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست
تأکید بر تبیین پیشرفت، به عنوان خنثی کننده القائات نادرست رسانه‌های بیگانه، از آن رو اهمیتی اساسی دارد که مبتنی بر واقعیت‌های میدانی و دستاوردهای ملموس، یا به عبارت دقیق‌تر، دستاوردهای روی زمین می‌توان از منطق پیشرفت مستقل دفاع کرد و بر همین مبنا روند توسعه را بدون خواست دشمنان برای وابستگی، پدید آورد. مهم‌تر اینکه این پیشرفت‌ها، نه صرفاً ادعای نهادهای درونی و اندیشکده‌های داخلی، بلکه سخن نهادهای بین‌المللی، همچون نهادهای وابسته به سازمان ملل است.
مطابق داده‌های این نهادها، ایران در سال‌های پس از انقلاب، در عرصه‌های بسیاری پیشرفت داشته است که حمل و نقل و ترانزیت، آموزش و پرورش، پزشکی و سلامت عمومی، آموزش عالی، صنایع نفت و گاز، فرهنگ و رسانه، ورزش، فناوری‌های نانو، صنایع دفاعی، شاخص جینی، صادرات غیرنفتی و... از آن جمله است. به عنوان مثال، در زمینه سلامت عمومی، براساس یافته‌های نهادهای وابسته به سازمان ملل، در حالی که میانگین رشد شاخص توسعه انسانی در جهان 69 تا 79 صدم درصد بوده است، اما رشد ایران از
 دو برابر متوسط جهانی هم بیشتر بوده و رشد سالانه 1.6 درصدی را نشان می‌دهد. شاخص توسعه انسانی، مواردی مانند عمر طولانی، زندگی سالم و بهداشتی و تحصیلات یا زندگی آبرومندانه را دربر می‌گیرد.
 کما اینکه امید به زندگی ایرانیان که در سال 57 نزدیک به 54 سال بوده است، در سال 93 به 75 سال رسید. یا اینکه در سال‌های گذشته، چندین میلیون ایرانی فاقد بیمه‌های درمانی، بیمه شدند، درحالی که باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت امریکا نتوانست ایده بیمه 40 میلیون نفر از مردم این کشور را عملیاتی کند. رتبه دوم ایران در شاخص توسعه انرژی و رتبه 21 جهانی از نظر طول خطوط ریلی، تنها بخش دیگری از پیشرفت‌های ایران در سال‌های پس از انقلاب بوده است.
رستم داریم، اما فردوسی نداریم
براساس همین دستاوردها بود که در سال‌های اخیر بسیاری از نویسندگان و صاحب‌نظران، ایده «راویان پیشرفت» را مطرح کرده و در این حوزه مشغول کار شدند. امروز ایران رستم دارد، اما نیازمند یک فردوسی دیگری است تا این رستم یا دستاوردها و کارهای انجام شده از سوی او را برای افکار عمومی تبیین کند. به نظر می‌رسد، به دلیل فقدان روایت، وضع به جایی رسیده است که به گفته رئیس‌جمهور، امروز ایران پیشرفت‌هایی دارد که حتی نخبگان هم از آن مطلع نیستند و این مسأله، به خودی خود می‌تواند فلسفه وجودی اردوی راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان را تبیین کند.
پیشرفت‌هایی که نخبگان از آن اطلاع ندارند
 آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی پیشرفت‌های بسیاری دارد که عموم مردم و حتی عده زیادی از نخبگان اطلاعات دقیق و کاملی از آنها ندارند، ابراز امیدواری کرد برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت، همانند اردوهای راهیان نور برکات زیادی برای کشور داشته باشد.
هر جا محدودیت داشتیم، پیشرفت کردیم
رئیس‌جمهور آشنایی دانش‌آموزان با پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور را عاملی برای تقویت انگیزه و اراده آنان دانست و گفت: دانش‌آموزان با دیدن پیشرفت‌های به‌دست آمده خواهند دانست که هر جا بیشتر محدودیت و تحریم داشتیم، با اراده و عزم محققان بیشتر پیشرفت کردیم و همین پیشرفت و اراده برای قوی شدن است که دشمن را به تکاپو برای طراحی توطئه‌های جدید انداخته است.
آیت‌الله رئیسی دانش‌آموزان و دانشجویان و بویژه اعضای تیم‌های المپیادی را نماد و نمود پیشرفت کشور دانست و بر شناسایی این استعدادها و فراهم کردن شرایط لازم برای تداوم رشد و تعالی آنها تأکید کرد و گفت: نخبگان باید با شناخت نظام مسائل کشور، توانمندی‌هایشان را در مسیر رفع این مسائل به کار گیرند.
افزایش بهره‌وری با مدیریت صحیح دانش
رئیس‌جمهور با اشاره به ضرورت مدیریت دانش، مدیریت صحیح دانش تولید شده را موجب افزایش بهره‌وری و بهره‌مندی سایر بخش‌ها از دانش تولید شده دانست.
امریکا به دنبال پیاده کردن الگوی لیبی
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث اخیر کشور اظهار کرد: اغتشاش و تلاش برای بهم ریختن کشور با اعتراض فرق دارد و حتماً باید با اغتشاشات و کسانی که ناامنی ایجاد می‌کنند، برخورد شود. رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز ایران و شهرهای مختلف ما امن هستند، گفت: امریکایی‌ها و دشمنان ما دنبال این بودند که با پیاده کردن نمونه کارهای خود در لیبی و سوریه کشور را ناامن کنند اما جز شکست نصیب‌شان نشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دردمند
Iran, Islamic Republic of
چرگکخداحفظش کنه
Iran, Islamic Republic of
رئیسی مث اینکه رئیس جمهور نیس .مردم دارند نابود میشن
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
1