تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۴۵۳۰۷۸
روند توسعه ای راهسازی در کهگیلویه و بویراحمد؛

کیامرث حاجی زاده در قامت یک مدیر ملی

۰
کبنا ؛راه به مثابه شریان حیاتی اعم از روستا، شهر، استان و كشور است كه در توسعه یك منطقه در تمامی زمینه‌های عمرانی، فرهنگی و اقتصادی عامل مهم و تعیین كننده‌ای به حساب می‌آید. به دلیل موقعیت استراتژیک استان کهگیلویه و بویراحمد، راهسازی در این استان از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است. بررسی چند پروژه راهسازی در استان نشان از عزم مسئولان برای طی مسیر توسعه دارد.
پیگیری‌های مداوم برای احداث کمربندی بابامیدان-یاسوج-سمیرم

کمربندی بابامیدان-یاسوج-سمیرم که سال‌های سال پروژه‌ای فراموش شده بود با ورود کیامرث حاجی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد جان تازه‌ای گرفت. این ۱۲ کیلومتر جاده، یکی از نقاط پرتردد در استان است که خون بسیاری از هم وطنان و هم استانی‌ها به آن آلوده شده. یکی از جاده‌هایی که همواره مورد توجه رسانه‌ها و احداث آن جزء انتظارات و خواسته‌های مردم بوده است. به دلیل اهمیت سوق الجیشی، این جاده در ۴ تیرماه ۱۴۰۰ با حضور معاون عمرانی استاندار کلنگ زنی شد و ساخت آن به شرکت قباد بویر دنا واگذار شد. پس از کلنگ زنی، با پیگیری‌هایی پی در پی حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار، این پروژه به پیشرفت ۴۶ درصدی رسیده است.
یکی از کانال‌های توسعه یافتگی پیگیری و مداومت در کار است. معاون عمرانی استاندار پس از کلنگ زنی این پروژه مهم، کار را ر‌ها نکرد و پیگیری‌های زیادی انجام داد تا کار به مرحله قابل قبولی برسد.
با جلسات متعدد و پیگیری‌های مداوم معاون عمرانی استاندار تمام معارضات محلی، معارضات برق، معارضات زمین، ایمن‌سازی این کمربندی به نتیجه رسید و رفع شدند.
تحقق رویای افتتاح برای جاده ۲۸ ساله پاتاوه به دهدشت
بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه پاتاوه - دهدشت در ۲ سال اخیر محقق شده است. پروژه بزرگ پاتاوه - دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر در ادامه محور اصلی شهرضا - سمیرم - بهبهان  است که ارتباط استان‌های جنوب غرب کشور از جمله خوزستان به استان‌های مرکزی ایران برقرار می‌کند و نقطه ثقل و میانبر بین استان‌های جنوبی و کریدور شمال به جنوب کشور به حساب می‌آید. این پروژه به عنوان یکی از ۹ پروژه مهم راهسازی کشور بوده که نقش راهبردی در توسعه استان دارد و به عنوان یک پروژه طلایی  روند اجرایی آن طی یکسال اخیر شتاب ویژه‌ای گرفت.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص این پروژه گفت: بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه در ۲ سال اخیر محقق شده است، با تلاش‌های صورت گرفته امروز شاهد مراحل پایانی کار هستیم و در همین دولت بخشی از جاده ملی پاتاوه دهدشت به بهره‌برداری خواهد رسید. عملیات اجرایی این جاده برای سهولت کار به چهار قطعه تقسیم شد که طول قطعه‌های اول و سوم آن به ترتیب ۲۶ و ۲۰ کیلومتر و قطعه‌های دوم و چهارم نیز به ترتیب ۲۸ و ۶۳ کیلومتر است. قطعه یک و ۲ تکمیل شده‌اند و قطعه سوم به طول ۶۳ و نیم کیلومتر بالای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. طرح توسعه و بازگشایی ورودی دهدشت – سوق و اتصال آن به جاده ملی پاتاوه – دهدشت از سوی قرارگاه خاتم الانبیا اجرایی خواهد شد.
حاجی‌زاده در جلسات متعدد با مدیران راه‌سازی بر رفع ایرادات موجود این پروژه تأکید کرد.
معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بسیاری از نقاط حادثه‌خیز استان با همین جلسات و پیگیری‌ها و اختصاص اعتبارات رفع شد گفت: در خصوص وضعیت تونل پات در محور پاتاوه_ دهدشت پیگیری‌های زیادی برای حل معضل ریزش آب و روشنایی آن شد.
حاجی‌زاده در این خصوص گفت: کهگیلویه و بویراحمد دارای تپوگرافی خاص است و در آینده تونل‌های بیشتری در راه‌های این استان ساخته می‌شود و اگر قرار باشد این تونل‌ها به صورت نیمه کاره و یا بدون روشنایی و تهویه زیر بار ترافیک برود، مشکل ایجاد می‌شود.
وی علل تأخیر و کندی در اجرای این طرح را شرایط تحریمی کشور و افزایش قیمت مصالح دانست و بیان کرد: این طرح در نوع خود در کشور نادر بوده  و به خاطر شرایط خاص طبیعی ساخت تونل‌های آن با مشکلات زیادی مواجه بوده است.
حاجی‌زاده ارزش ریالی طرح ملی پاتاوه به دهدشت را افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال دانست و گفت: با بهره‌برداری از این طرح بخش زیادی از ترافیک مرکز استان کاسته خواهد شد.
وی اظهار داشت: ساخت محور پاتاوه - دهدشت تحولات شگرف ملی و محلی در پی خواهد داشت بطوری که با اتمام ساخت این مسیر، فاصله بندر امام خمینی (ره) تا اصفهان ۲۷۰ کیلومتر و زمان عبور از این مسیر نیز چهار ساعت کاهش خواهد یافت.
حاجی‌زاده تأکید کرد: این مسیر علاوه بر کارکرد ملی آن، پنج بخش مهم و پرجمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد شامل کبگیان در شهرستان دنا، شهرستان مارگون، بخش‌های چارؤسا و دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن بست جاده‌ای و محرومیت خارج می‌کند.
جاده گردشگری یاسوج-سی سخت
به دلیل اهمیت ویژه راهسازی، بیشترین مسئولان کشوری همواره برای بازدید از پروژه‌های حوزه‌های عمرانی و راهسازی به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده‌اند، از طرفی فعالیت‌ها و پیگیری معاون عمرانی استاندار را نمی‌توان نادیده گرفت.
یکی از پروژه‌های مهم استان، پروژه جاده گردشگری یاسوج سی سخت است که فاز دوم آن روز گذشته با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.
کیامرث حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار در خصوص این پروژه گفت: این پروژه  ۳۰ کیلومتری که در منطقه سخت گذر و کوهستانی در حال اجرا است، ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور برای این پروژه به تصویب رسید.   ۷۹میلیاردتومان این اعتبار تخصیص و جذب شده است و مابقی طی ۲ سال آینده جذب خواهد شد.
روند توسعه‌ای رو به رشد راه‌های استان؛ ارتباطات گسترده حاجی‌زاده برای جذب اعتبارات
پروژه‌های راه‌سازی از جمله استراتژیک‌ترین پروژه‌ها در مسیر توسعه است، تا زمانی که راه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته نشوند، راه توسعه استان نیز هموار نخواهد شد. معاونت عمرانی استاندار طی چند سال اخیر نقش مهمی در جذب اعتبارات ایفا کرده و در حد مدیر ملی فعالیت داشته است.
حاجی‌زاده با ارتباطات گسترده خود پروژه‌های زیادی را در طول چند سال اخیر مدیریت کرده است و طی مدت گذشته توانست اقتدار را به معاونت عمرانی استانداری برگرداند. از شاخصه‌های یک مدیر موفق توانایی او در ایجاد ارتباطات گسترده با سطوح بالای وزارتی است، و همین شاخصه معاونت عمرانی باعث شده تمام پروژه‌های راه در استان فعال باشند.
کیامرث حاجی‌زاده معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: احداث و توسعه راه‌ها مهمترین اولویت است و هیچ پروژه ارتباطی و عمرانی نداریم در استان که تعطیل باشد. با توجه به گزارشی که کمیسیون ایمنی راه‌های استان داده ۴ نقطه بیشترین حوادث را دارند که در دستور کار قرار گرفته و یکی از آن‌ها یازده و نیم کیلومتر محور یاسوج است که ۱۱ و نیم درصد تصادفات منجر به فوت مربوط به این جاده است. یکی دیگر از این محور‌ها و نقاط حادثه خیز محور تنگ چویل و دیگری تقاطع سوق و دیگری نیز تونل گل زردون است که به فکر رفع این نقاط هستیم.  
حاجی‌زاده گفت: به دلیل دغدغه‌ای که مسئولان داشتند و همچنین برای رعایت حال مردم از مرکز پیگیر اعتبارات ملی برای رفع این نقاط حادثه خیز شدیم، اولین آن‌ها در پایان اسفند ماه سال گذشته بود که ۸ میلیارد تومان برای محور کمربندی یاسوج در نظر گرفته شد و کل اعتبار آن ۷۷ میلیارد تومان بوده و ۲ ساله به سرانجام می‌رسد و البته پیمانکار قول داده که از زندان مرکزی تا پل مختار تا سه ماه آینده تحویل داده خواهد شد.  
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه دیگر مربوط به نقطه حادثه خیز تنگ چویل بود که برای آن نیز ۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات ملی در نظر گرفته شد همچنین برای زیرگذر سوق نیز ۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و برای تونل گل زردون نیز ۳۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته شده که در حال مناقصه است.
به گزارش کبنا، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری روز گذشته از کمربندی حادثه خیز یاسوج بازدید و بخشی از پروژه چهار خطه سازی را افتتاح کرد.
 سید صولت مرتضوی ظهر دوشنبه در حاشیه سفر به کهگیلویه و بویراحمد از جاده کمربندی یاسوج بازدید کرد.
مرتضوی در این بازدید ضمن افتتاح پنج کیلومتر از مسیر ۱۵ کیلومتری، بر تکمیل پروژه تاکید کرد.
این پروژه در چند فاز اجرایی شده و عملیات ساخت آن در دست اقدام است.
کمربندی یاسوج به عنوان حادثه خیز ترین نقطه استان شناخته می‌شود که کیامرث حاجی‌زاده مطالبه مردم در رفع این نقطه حادثه‌خیز را درک کرد و با پیگیری‌های مستمر آن را به ثمر نشاند. در ادامه عکس‌های افتتاح بخشی از این پروژه، که با حضور معاون رئیس جمهور انجام گرفت را می‌بینید.
نام شما

آدرس ايميل شما

خرم
Iran, Islamic Republic of
باعث تاسف است با این مطلب های بی پایه واساس
بنظر می رسد برخی فقط دوست دارند افراد را بزرگ کنند به هر قیمتی
اولأ خیلی از مواردی که مطرح شده نتیجه زحمات مدیران قبلی بوده و این مطالب توهین و بی احترامی به مدیران قبلی است
ثانیا حداقل مطلب طوری تنظیم گردد که مخاطبین آگاه به وضعیت پروژهای استان تاسف نخورند
ثالثا گزارشات نوشته شده مثل پروژه پاتاوه دهدشت که حداقل مردم فهیمی که از این جاده استفاده می کنند می دانند حداقل بالای 95 درصد عملیات اجرایی آن انجام شده بود که این آقا در استان حضور پیدا کردند
جاده پاتاوه دهدشت زیر نظر مدیر کل ساخت و توسعه راههای منطقه جنوب و غرب وزارت راه و شهرسازی است و تمامی سیاستگزاری اجرای آن توسط آن مدیریت در تهران انجام می شود خواهشا این پروژه را مصادره بنام هیچکس نکنید
رابعا : خوشبختانه همه جا در کشور عزیزمان مثل کهگیلویه و بویراحمد نیست و برای مدیر ملی شاخصه های خاص تعریف می کنند و تا افراد آن شاخصه ها را نداشته باشند حتی بعنوان یک مدیر رده میانی وزارتخانه هم انتخاب نمی شوند
سید
Iran, Islamic Republic of
بی خاتنون سقاوه ....حاجی ودهس تو دایه/
نماینده بویراحمد معاونت عمرانی. و این جایگاه خطیر را تنزل داده تا حالا
عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی گفت: باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر ...
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
1