تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب : ۴۵۲۸۹۷
در همایش فرهنگی و هنری سروقامتان پایداری به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس مطرح شد

درخشان: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین اولویت بعد از جنگ است / هنرمندان واقعی رزمندگان دفاع مقدس هستند / فرمانده جنگ: فراموش کردن شهدا، فراموش کردن خداست / جنگ ادامه دارد

۰
کبنا ؛
عصر امروز (6 مهر 1401) همایش فرهنگی سروقامتان پایداری به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس در محل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز (6 مهر 1401) همایش فرهنگی سروقامتان پایداری به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور سردار حکمتیان فرمانده تیپ 48 سپاه فتح استان، سردار مثنوی جانشین سپاه فتح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان و جمعی از رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس، در محل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد در این نشست عنوان کرد: از همه کسانی که دعوت ما را پذیرفتند، سپاسگزارم و سر تعظیم در مقابل آن‌ها فرود می‌آورم.
وی با بیان این‌که به وجود شما افتخار می‌کنم، گفت: تا زمانی که تاریخ، تاریخ است، یاد رشادت‌های شما ماندگار خواهد بود.
وی در ادامه عنوان کرد: از سردار حکمتیان فرماندهی محترم تیپ همیشه قهرمان فتح و سردار مثتنوی جانشین سپاه فتح که هر دو از شخصیت‌های فرهنگی هستند، نهایت قدردانی را دارم.
امین درخشان گفت: بعد از پایان جنگ و دفاع مقدس، مهمترین اولویت، ضمن توجه به بنیه دفاعی ما، مسأله ترویج فرهنگِ ایثار و شهادت و بازنشر و انتقال آن همه رشادت‌ها و قهرمانی‌ها بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد ادامه داد: در حوزه فرهنگ و هنر بعد از جنگ، اتفاقات خوبی در حوزه‌های مختلف فیلم، عکس، کتاب و ... افتاده است. اما بنده اعتقاد دارم به نسبت میانگین جمعیتی و آن شکوه رزمندگان و فرماندهان کهگیلویه و بویراحمد در جنگ، شاید کار کمتری کرده‌ایم.
درخشان با بیان اینکه در سراسر کشور در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، کارهای بسیاری انجام گرفته است، گفت امیدواریم بتوانیم با کمک شما رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس، بتوانیم گام‌های مؤثری در این زمینه برداریم.
وی خطاب به رزمندگان و فرماندهان گفت: چه سوژه‌هایی بهتر از کلام و تجربه شما عزیزان است که با خلاقیت هنرمندان بتواند به آثار فرهنگی و هنری تبدیل شود.
درخشان با بیان اینکه هنرمندان واقعی شما رزمندگان هستنید، ادامه داد: در نظر داریم با بهره‌گیری از تجریبات شما و خلاقیت هنرمندان، تولیدات فاخری در این حوزه داشته باشیم.
در ادامه سردار حبیبی یکی از رزمندگان دفاع مقدس گفت: جنگ یک تهدید بود؛ تهدیدی بود که نیستی و نابودی باید صورت می‌گرفت. چه آنهایی که کار اجرایی کردند و چه آنهایی که مشاوره دادند و چه آنهایی که فرماندهی کردند؛ یعنی دشمنان جمهوری اسلامی، همه حرکت‌های آگاهانه سازمان‌یافته‌ای بود که نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند.
وی با بیان اینکه اما این تهدید تبدیل به فرصت شد، گفت» این تهدید توسط همین افراد پیر و کهنسالی است که الأن به چشم هیچکس نمی‌آیند، تبدیل به فرصت شد.
وی افزود: بهترین لقب برای شما «رزمنده امامی دوره دفاع مقدس» است.
این رزمنده دفاع مقدس در پایان اظهار داشت: در آن موقع اخلاص وجود داشت و تا زمانی که به آن علم و عمل و اخلاص برنگردیم، مشکلات پابرجا خواهند بود.
در ادامه این همایش یکی از رزمندگان دفاع مقدس به روایت خاطراتی از جنگ پرداخت.
پس از تجلیل از یکی از مادران شهید کهگیلویه و بویراحمدی، یکی از شاعران نیز به شعرخوانیِ آیینی پرداخت.
سردار مثنوی جانشین فرماندهی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شما رزمندگان، نقش‌آفرینان اصلی بوده‌اید، گفت: شما به خوبی‌ رشادت‌های خود را نشان دادید.
وی در ادامه با ارجاع به سخن امام خمینی مبنی بر اینکه دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی است، گفت: هر چه این عزیزان بگویند باز هم حرف گفتنی هست.
سردار مثنوی در ادامه از دستگاه‌هایی که در هفته دفاع مقدس تلاش کردند، قدردانی کرد.
وی در پایان با قدردانی از مدیرکل ارشاد استان گفت: از اینکه مدیرکل ارشاد استان و همکارانش در راستای بصیرت‌افزایی تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم.
واهبی‌زاده یکی دیگر از رزمندگان دفاع مقدس نیز در این همایش به بیان روایتی از مدافعان حرم پرداخت. وی گفت: جنگ ادامه دارد و تا فساد و فتنه هست ما باید دفاع کنیم.
این رزمنده و فرمانده دفاع مقدس عنوان کرد: هر وقت شهدا را فراموش کردیم، خدا را فراموش کرده‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
1