تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : ۴۵۰۹۵۰
در پی بارش های سیل آسای اخیر:

از مسدود شدن راه های روستایی کهگیلویه تا خسارت به تاکستان ها و طرح های ماهی

۰
کبنا ؛در پی  بارش های اخیر در بخش های دیشموک , چارو سا و مرکزی کهگیلویه  با توجه به خسارت به برخی هموطنان بویژه در مناطق عشایری با محوریت هلال احمر و امور عشایری  تاکنون به ٢٠٠خانوار از اسیب دیدگان در این مناطق توزیع اقلام مورد نیاز و اذوقه صورت گرفته است.
فرماندار کهگیلویه در بازدید از نقاط سیل زده بخش های چاروسا و دیشموک، درباره اقدامات انجام شده حین بحران و پس از ان اظهار کرد: کمک و امدادرسانی در شهر به واحدهایی که بر اثر سیل دچار آب گرفتگی منازل شدند توسط نیروهای هلال‌احمر، شهرداریها بصورت جمع‌آوری روان آب‌ها با پمپ انجام شده است .
وی افزود : در پی  بارش های اخیر در بخش های دیشموک , چارو سا و مرکزی  با توجه به خسارت به برخی هموطنان بویژه در مناطق عشایری دستگاههای امدادی و خدمات رسان با محوریت هلال احمر و امور عشایری  تاکنون به ٢٠٠ خانوار از اسیب دیدگان در این مناطق توزیع اقلام مورد نیاز و اذوقه صورت گرفته است .
به گفته وی تاکنون بروز سیلاب رودخانه های حوضه ابریز کهگیلویه باعث تخریب بیش از ٤٠ سراب کشاورزی در بخش های چاروسا دیشموک و دهستان دشمن زیاری شده است.
وی از مسدود شدن راههای روستایی در بخش های چاروسا و دیشموک خبر داد  و گفت :  دستگاههای متولی  برای گذر از وضعیت پیش آمده، کمک به مردم در معرض خطر و  تلاش برای بازگشایی راههای مسدود شده در حال فعالیت شبانه روزی می باشند و تلاش ها برای کاستن از مخاطرات بارش های پیش رو ادامه دارد.
وی از تخریب زمین های حاشیه رودخانه ها در روستاهای رودسمه ,فارتق,اجم,رودریش,برفکون ,دلی کما,سبزمیر,بنار و کوه سیاه خبر داد و افزود :  به ٢٥ هکتار از تاکستان های امامزاده پهلوان و دو مزرعه پرورش ماهی بخش دیشموک  خسارت جدی وارد شده است
طبق اعلام موسوی اصل در این بارش دیوارهای حائل شهری , فیبر نوری و شبکه اب روستایی  برخی مناطق شهرستان نیز دچار تخریب شده است.
عبد العزیز موسوی در خصوص عملکرد مدیریت بحران شهرستان گفت: از روز چهارشنبه ستاد بحران تشکیل شد و همه نیروها در حالت آماده باش و به صورت لحظه ای همه مناطق را پایش و کنترل می‌کنند.
وی پاکسازی معابر شهری و روستایی از رسوبات سیلاب توسط شهرداری و راهداری  را از جمله اقدامات لازم و فوری برشمرد و تصریح کرد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای هم اکنون در چند نقطه از شهرستان نسبت به رفع خطر وضعیت موجود در حال اقدام می باشد.

رییس ستاد پیشگیری و مدیریت بحران کهگیلویه با اشاره به  پاکسازی و بازگشایی برخی مسیل ها وکانال های هدایت اب که در دهستان راک احتمال خطر افرینی حتمی بود گفت: عملیات  بازگشایی در مسیل یادشده  یک روز قبل از شروع بارندگی انجام  و از بروز خطر به موقع پیشگیری شد.

وی خاطر نشان کرد :وضعیت اضطراری و بحران سیل تا اعلان هواشناسی و مدیریت بحران استان در کهگیلویه ادامه دارد .
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1