تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۹
کد مطلب : ۴۵۰۹۳۹
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:

خسارت سیل به عشایر کهگیلویه و بویراحمد

۳
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیل خسارت زیادی به عشایر استان وارد کرد و باعث از بین رفتن دام‌ها شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، سید علی احمدزاده در بازدید میدانی از عشایر سیل‌زده بابکان و نرماب در شهرستان بویراحمد گفت: برخی عشایر نیازمند اقلام غذایی هستند که از طرف هلال احمر و نهادهای حمایتی بسته‌هایی در اختیار آنها قرار گرفت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: چادر برخی از خانوارهای عشایری از بین رفته که از هلال احمر خواستیم چادر در اختیار آنها قرار دهد برخی‌ها خانواده‌ها هم موکت و پلاستیک نیاز دارند.
وی بیان کرد: جاده دسترسی عشایر در سیلاب خسارت دیده و مسدود شده، بنابراین مجبور شدیم بیش از یک کیلومتر را پیاده‌روی کنیم تا به مردم برسیم که دستگاه‌های متولی در تلاش برای بازگشایی جاده‌ها هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سیل خسارت زیادی به عشایر استان وارد کرده گفت: گله دام یکی از عشایر براثر صاعقه از بین رفته که باید مورد حمایت قرار گیرد.
احمدزاده در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه عشایر مناطق کهگیلویه، چرام، جلاله، بخش‌هایی از بویراحمد و گرگو از سیل خسارت زیادی دیدند افزود: مسئولان در حال کمک‌رسانی و کاهش مشکلات عشایر هستند.
وی با بیان اینکه عشایر استان از مرکز مورد توجه قرار گرفته و خسارت آنها جبران شود، گفت: علی‌رغم خسارت مالی، خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم و مردم در سلامت کامل هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه مشکلات عشایر بیشتر از شهرها و روستاها است در خصوص برآورد خسارت سیلاب گفت: امشب دوباره طوفان خواهیم داشت و بعد از پایان بارش‌ها، دستگاه‌های متولی اقدام به بازگشایی جاده‌ها می‌کنند و تیم‌های کارشناسی میزان خسارت وارده به عشایر را جمع‌بندی خواهند کرد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1