تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۴۴۹۳۲۰
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبر داد:

ورود ائمه جماعت به حوزه فرهنگ سازی محیط زیست

۰
کبنا ؛مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: محیط زیست فرصت مغتنمی برای مصادیق امر به معروف و نهی از منکر توسط ائمه جمعه و جماعات است.
به گزارش کبنا، در آخرین روزهای خرداد ماه 1401 نخستین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر حفاظت محیط زیست استان با حضور رئیس و معاون این شورا در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد .
اسلام جاودان خرد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ورود ائمه جمعه و جماعات به مقوله فرهنگ سازی محیط زیست را خوش بین توصیف کرد و گفت: محیط زیست و مسائل آن، فرصت مناسبی برای امر به معروف و نهی از منکر در این حوزه بوده و نیازمند ورود جدی اقشار مختلف جامعه در فرهنگ سازی برای برخورداری از آن بمنظور رفاه و آسایش حال و آینده گان است .
جاودان خرد گفت: امر به معروف و نهی از منکر در حوزه محیط زیست به عنوان یکی از فرایض مهم دینی همواره در جامعه ما مورد توجه توصیه های متعدد قرآنی و حدیثی بوده است.
مدیرکل خفاظت محیط زیست استان تاکید کرد: ورود ائمه جمعه به موضوع محیط زیست و مقوله امر به معروف و نهی از منکر در این حوزه بسیار موثر است.به همین علت با ائمه جمعه و جماعات جلسات متعدد برگزار خواهیم کرد تا مقوله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دنبال شود.
در ادامه این نشست حجت الاسلام پیشقدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت:توجه به محیط زیست از مولفه های امر به معروف و نهی از منکر است.
وی افزود: در امر به معروف و نهی از منکر تاثیر رفتار بیش از گفتار است. اصلاح رفتار، نگاه و تفکر افراد منجر به گسترش معروف در حوزه‌های مختلف می شود و این امر، با ارائه و انجام رفتارهای درست و بهره‌مندی از روش‌های روزآمد ممکن می‌شود.
در ادامه این نشست حجت الاسلام انصاری معاون حوزه مطالبه گری ستاد گفت : آنچه که موجبات خرسندی را فراهم می کند آنست که در ماه‌های گذشته بدنه تبلیغی کشور و متولیان امر معروف و نهی از منکر،محیط زیست را  به عنوان یکی از مقولات مهم  که مورد توجه قرآن کریم و احادیث است  محل تاکید قرار داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1