تاریخ انتشار
جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب : ۴۴۸۴۷۲
در جشنواره نوجوان سالم در یاسوج مطرح شد؛

فرماندار بویراحمد: اشغال و آزادسازی خرمشهر حاصل دو اندیشه متفاوت بود؛ اندیشه نمی‌توانیم، زمین بدهیم و اندیشه مقاومت می‌کنیم

۰
کبنا ؛جشنواره نوجوان سالم در یاسوج با حضور شهرام مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، شهرام مهدوی مطلق در این آیین در جمع دانش آموزان اظهار کرد: جشنواره نوجوان سالم با هدف پیشگیری و آگاهی بخشی از آسیب های اجتماعی برای دانش آموزان عزیز هست. سلامت و تربیت نوجوانان از دغدغه های اساسی یک جامعه و خاصه خانواده هاست. یکی از راه های سالم سازی جامعه و نوجوانان معرفی الگو و الگوهاست. این روزها مصادف با  آزاد سازی خرمشهر قهرمان هست؛ فتح خرمشهر  یک الگوی تمام عیار هست؛ خصوصا آنجا که امامین انقلاب می فرمایند خرمشهر را خدا آزاد کرد و یا فتح خرمشهر فتح خاک نیست و فتح ارزشهای اسلامی است.
مهدوی مطلق اظهار کرد: خداباوری و ارزشهای اسلامی همان الگوهای سالم هستند که ما درست نتوانسته ایم تبیین کنیم. اشغال خرمشهر در آبان ماه ۵۹ با 35 روز مقاومت  و فتح خرمشهر در سوم خرداد 61 با 24 روز مجاهدت، حاصل دو اندیشه متفاوت و دو رویکرد و الگوی فکری است.
فرماندار شهرستان بویراحمد اظهار کرد: یک اندیشه و الگو این بود که ما نمی توانیم مقاومت کنیم و باید زمین بدهیم و زمان بخریم تا به سلاح و تجهیزات برابر مجهز شویم و بعد حمله کنیم. این اندیشه و تفکر لیبرالی و مادی گرا باعث اشغال خرمشهر و خرمشهرها و بخش مهمی از خاک و ناموس این ملت شد و نتوانست برای بازپس گیری هم کاری کند و باعث شد خرمشهرها بیش از دوسال در اشغال و چپاول قرار بگیرند.
وی گفت: اندیشه ی دیگر که ما می توانیم و مقاومت می کنیم و به اندک تجهیزات ولی با حداکثر اراده های متکی به ایمان و قرآن و‌ اهل بیت علیه السلام و تا آخر می مانیم، یا با شهادت و یا با رشادت و پیروزی و فتح سرزمین مان به پیروزی می رسیم و اجازه لحظه ای و ذره ای تعرض و تجاوز  را نمی دهیم.
مهدوی مطلق بیان کرد: النهایت اندیشه مقاومت و مجاهدت همراه با توکل به خدا فاتح خرمشهر شد و این اندیشه نه از پشت میزها و تریبون ها که امثال شهید جهان آرا و دیگر در صحنه های آتش و خون فریاد می زدند که اگر اندکی حمایت شویم می توانیم ولی چون اندیشه حاکم بر تصمیم ها اعتقادی به  خداباوری نداشت و همه چیز را در مادی گری می دانست (جدای از تحلیل خیانت های آنان ) باعث اشغال خرمشهر شد.
ما نیاز به بازگویی و ثبت این الگوها در کتب درسی داریم تا نوجوانان ما در خلاء الگوها و روش ها به الگوهای غربی روی نیاورند.
فرماندار شهرستان بویراحمد افزود: آن روز شعار رزمندگان این بود که اگر خرمشهر سقوط کرد، ان را دوباره فتح می کنیم ولی مواظب باشیم ایمانمان سقوط نکند و در اثر غبار فراموشی بر الگوهای انقلابی و ارزشی در سالیان متمادی در قتل عام های فرهنگی گاها شاهد سقوط ایمان ها هم بودیم و امید داریم که در فرصت جدید با ارائه الگوهای متعالی به جامعه، در سالم سازی همه جامعه خاصه نوجوانان و جوانان موفق تر عمل کنیم چرا که به تعبیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همان خدایی که خرمشهر را آزاد کرد همواره هست و مادامیکه به اراده های الهی متکی باشیم خرمشهرهای دیگر هم آزاد خواهند شد و نوجوانان مان سالم
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1