تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۵
کد مطلب : ۴۴۷۱۲۴
به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد؛

نمایشگاه بهار ضیافت افتتاح شد (+ تصاویر)

۰
کبنا ؛
عصر امروز (29 فروردین 1401)  نمایشگاه قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد (بهار ضیافت) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مرکز آفرینش‌های هنری بسیج کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.
به گزارش کبنا، در آیین افتتاح نمایشگاه قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد، نماینده ولی فقیه در استان، درخشان مدیرکل ارشاد اسلامی، معاون سیاسی امنیتی استاندار و جمعی از مسئولین استانی حضور داشتند.
امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه در ایام مبارک ماه رمضان قرار داریم، اظهار داشت: انشاالله همه ما بتوانیم در راستای فرهنگ و ترویج فعالیت‌های قرآنی گام‌های مؤثری را برداریم.
وی گفت: این آیین یک آیین دینی و فرهنگی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: از نماینده ولی فقیه که در جمع ما حضور پیدا کردند، صمیمانه سپاسگزارم. همچنین از سایر عزیزانی که در این آیین حضور یافته‌اند، صمیمانه سپاسگزارم.

وی افزود: در ابتدا باید تشکر و قدردانی کنم از عزیزانی که بیش از ده روز است که درگیر برگزاری این نمایشگاه هستند. قاعدتاً این کارها دردسرهای زیادی را می‌طلبد؛ اما شیرینی افتتاح این نمایشگاه، خستگی را از تن همه این عزیزان در خواهد کرد.
 درخشان گفت: از معاونت فرهنگی و هنری سپاه فتح استان، جناب سرهنگ مثنوی تشکر می‌کنم؛ همچنین از همکاران خودم در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت‌های مختلف اداره‌کل نیز تقدیر و تشکر می‌کنم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این برنامه به صورت مشارکتی با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی در استان برگزار شده است.
وی گفت: من از همان روزهای نخست آغاز به کارم دو  شعار را سرلوحه کارم قرار دادم؛ نخست اینکه برنامه‌های فرهنگی و هنری در حوزه‌های مختلف، باید برخوردار از بعد مردمی باشند. دوم، این برنامه‌های فرهنگی و هنری با تعامل و همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی انجام شود.
درخشان خاطرنشان کرد: برنامه‌های این نمایشگاه تا پایان ماه مبارک رمضان، ادامه خواهند داشت.
وی اظهار داشت: این نمایشگاه در دو بخش است؛ یکی در بخش غرفه‌های نمایشگاهی هست. بخش دوم آن هم برنامه‌هایی است که در این مکان برگزار می‌شوند؛ در این نمایشگاه هنرهای نمایشی و تعزیه‌خوانی، اجرای نمایش با موضوع آسیب‌های اجتماعی، پخش سرود و موسیقی، پخش فیلم و ... را داریم.
وی گفت: در روزهای پایانی نمایشگاه بهار فضیلت، برنامه مقاومت و شب شعر مقاومت را خواهیم داشت.
درخشان افزود: گفت‌وگوهای جوان‌محور پیرامون جهاد تبیین را با حضور بسیج دانشجویی و بسیج دانش‌آموزی خواهیم داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلام کهگیلویه و بویراحمد در پایان عنوان کرد: انشاالله در این مدت برنامه‌ریزی می‌شود که بتوانیم این محیط را به عنوان پاتوقی فرهنگی هنری در نظر بگیریم.
در ادامه این آیین، آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج با تشکر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر برگزاری نمایشگاه بهار فضیلت اظهار داشت: فرهنگ زندگی بشر را بقا می‌بخشد و به حیات انسان در زمین اهمیت می‌دهد.
وی گفت: اگر فرهنگ از مسیر توحید خارج شد، خداوند همه دنیا را برمی دارد و مهر پایان بر آن می‍‌کوبد. نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: خداوند در طول تاریخ هم نشان داده است کسانی که در مسیر توحید حرکت نکرده‌اند، خداوند چندساعته به زندگی آنها پایان داد.
وی عنوان کرد: امروز خداوند توفیقی داده که در عصر و حکومتی زندگی کنیم که فریاد توحید و حجاب بلند است.
امروز مسیرهای زیاد و رسانه‌های زیادی ما را به معرفت و معنویت، به توحید، خداپرستی، بهت و اخلاق دعوت می‌کنند.
امام جمعه شهر یاسوج خاطرنشان ساخت: در برخی از کشورها، رسانه کفر غالب هستند. اما در کشور و نظام ما و محافل ما و مساجد ما در مسیر توحید هستند و ما باید شاکر باشیم و تلاش کنیم.
وی گفت: حتی کشورهای اسلامی که در همسایگی ما هم هستند، رسانه‌هایشان مروج فساد هستند.
نماینده ولی فقیه گفت: ما آسیب‌های فرهنگی را در کشور می‌بینیم؛ بخشی از آن برمی‌گردد به آن هجمه‌های فرهنگی که علیه ما است. باید متناسب با حمله‌هایی که از بیرون شکل می‌گیرد تا جایی که می‌توانیم دفاع کنیم.

آیت الله حسینی اظهار داشت: پوشش‌ها و رفتارهای نامناسب در فضای واقعی و گفتارهای نامناسب در فضای مجازی هم گفتارهاثی نامناسب دیده می‌شود.
وی گفت: همه دستگاه‌ها باید با رویکرد فرهنگی داشته باشند و در راستای تقویت رویکردهای فرهگی حرکت کنند.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: کارهای متنوعی در حال انجام است. این کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، کار ارزشمندی است. از همه کسانی که در این نمایشگاه کار کرده‌اند تشکر می‌کنم.
وی تصریح کرد: از مدیر کل اداره ارشاد استان که بانی این مساله شد و همه دستگاه‌های فرهنگی را به میدان آورد تشکر می‌کنم
در ادامه، سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این نکته را می‌خواهم عرض کنم که خدا را شاکریم با رویکرد دولت انقلابی، برنامه‌های قرآنی را در نمایشگاه‌های مختلف شاهد هستیم. این نوید بخش است که جوانان ما در جهت ترویج فعالیت‌های قرآنی فعالیت داشته باشند.
وی گفت: باارزش‌ترین هدیه خداوند بر بشریت قرآن کریم است؛ اما امروز در بین همه ما مجهور است. وقتی شرایط جامعه را می‌بینیم می‌فهمیم که از قرآن و عترت فاصله گرفته‌ایم.
هاشمی عنوان کرد: امروز پدیده‌ بسیار شومی که جامعه جهانی را دربرگرفته است پدیده اضطراب است و قرآن مهمترین منبع برای رفع آن است.
معاون سیاسی استاندار گفت: انشاالله که مروجین قرآن بتوانند یک بار دیگر قرآن را به صحنه بیاورند تا بتوانیم به سمت‌وسوی قرآن‌خوانی برویم.
گفتنی است نمایشگاه بهار فضیلت از تاریخ 29 فروردین به مدت 10 روز فعال خواهد بود. ساعات بازدید آن از 17 عصر تا پاسی از شب است. مکان این نمایشگاه، یاسوج، میدان معلم، جنب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد است.
نام شما

آدرس ايميل شما

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

در چند روزی که از تعطیلات عید نوروز می‌گذرد جنجالی پیرامون حضور مهاجران افغانستانی در ...
بیداد اجاره‌ها

بیداد اجاره‌ها

تهران بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، مستأجرنشین‌ترین استان ایران است و گزارش سازمان مدیریت ...
نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
1