تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۴۴۵۸۹۹
کبنا گزارش می دهد

نشست شعر"عصر انتظار"در یاسوج برگزار شد

۰
کبنا ؛به مناسبت میلاد حضرت صاحب الزمان (عج)، نشست شعر «عصر انتظار» با حضور مسئولان در یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، همزمان با نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت مهدی (عج) نشست شعری «عصر انتظار» با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر دفتر بنیاد مهدویت و با حضور شعرای نامدار استان در یاسوج برگزار شد.
«امین درخشان» در این آئین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: ادبیات و شعر جزء لاینفک روح و عاطفه ی بشری است و در اغلب رفتارهای فردی و اجتماعی انسان تاثیر می گذارد، از این رو تقویت و گسترش شعر و ادب از برنامه های اولویت دار این اداره کل در سال آینده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شعر آئینی شعری است که از جان و دل شاعر متعهد ریشه می گیرد، افزود: جایگاه امروز شعر مذهبی و آئینی به عنوان یک هنر ناب دینی، بسیار برجسته است.
وی خاطرنشان کرد: شعر آئینی وصف حال معصومین (ع) است و نمونه آن را می توانیم در اشعار عاشورایی و انتظار فرج صاحب الزمان (عج) جستجو کنیم.
درخشان گفت: در این نکته شکی وجود ندارد که خاستگاه شعر مذهبی در بدنه فرهنگ و طبقات مختلف جامعه دارای جایگاه رفیعی است، شعر مذهبی رسانه ای توانا برای گستره و انتقال مفاهیم بزرگ اخلاقی و عرفانی است.
در ادامه این نشست آیت الله «سید نصیر حسینی» نیز با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: شعر زبانی است که جان را به هیجان می آورد، از همین رو می توان با تاکید بر این موضوع به جنبه های مختلف ادبیات از جمله شعر، تاثیر و ماندگاری آن بر روح روان جامعه نگریست.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج در ادامه، گفت: تعلیم و تربیت یکی از اساسی ترین مسائل مربوط به حیات انسان است، اثر تعلیمی و تربیتی در قالب شعر اثر بخشی بیشتری نسبت به سایر حوزه ها دارد.
وی در زمینه نقش شعر مذهبی و عرفانی، افزود: شعری که موضوعاتش وزین باشد، باعث تاثیرگذاری بیشتری بر مردم جامعه و هدایت آنان به لحاظ تربیتی و اخلاقی می شوند.
آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: اشعار آئینی با در بر داشتن مفاهیم تربیتی، اندرزی و اخلاقی در تربیت و تعلیم افراد جامعه نقش مهمی ایفا کرده و همواره مخاطب خود را به دوری از رذایل اخلاقی و کسب فضایل فرا می خواند و در هدایت آنان موثر است.
امام جمعه یاسوج با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی بر پویایی «مهدویت»، عنوان کرد: با پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شعر آئینی فارسی با پرداختن به مباحثی همچون شهادت، مبارزه با طاغوت، همدردی با مستعضفین جهان و مضامینی از این دست در شعر شاعران قرار گرفت.
وی تاکید کرد: شعر انقلاب اسلامی کاملا پویا و دارای موزون بوده و شاعر نیز به دنبال انتظار فرج در حال حرکت است.
آیت الله حسینی با اشاره به اینکه در تهاجم فرهنگی غرب، فرهنگ به عنوان پایه های اصلی یک جامعه مورد هدف قرار می گیرد، افزود: در این تهاجم فرهنگی مهم ترین بخش فرهنگ، یعنی هویت ملی و اعتقادی جامعه مورد هجوم قرار می گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای ماندگاری اشعار آئینی باید شاعران اشعار مذهبی خود را به صورت کتاب به رشته تحریر درآورن تا اثری را که از خویش بر جای می گذارد نیز دیرپا و ماندگار باشد و به آسانی از روح، فکر و متن جامعه زایل شدنی نیست.
در ادامه این نشست، مدیر بنیاد فرهنگی مهدویت استان کهگیلویه و بویراحمدضمن تبریک اعیاد شعبانیه، بر ضرورت استفاده از ظرفیت های این بنیاد و همکاری با نهادهای فرهنگی تاکید کرد.
حجت الاسلام «سید علی صالح موسوی اعظم» با تاکید بر انتصاب به جا و شایسته امین درخشان به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، افزود: بخش زیادی از هویت فرهنگی و اسلامی حاصل انتظار فرج و فرهنگ شهادت و عاشورایی است.
گفتنی است در این نشست که شعرای برجسته استان با موضوع میلاد حضرت صاحب الزمان (عج) به ترنم اشعار خود پرداختند، با تقدیم لوح تقدیر از زحمات شعرای آئینی تقدیر و تشکر به عمل آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

نتيجه انتخابات سال آينده!

نتيجه انتخابات سال آينده!

دبيركل مجمع ايثارگران در شفاف‌سازي حواشي اخير از مشكلات نرم‌افزاري، ملاحظات آيين‌نامه‌اي ...
ماجرای ضرب و شتم یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران

ماجرای ضرب و شتم یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران

یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران توسط یک مراجعه کننده که درخواست غیرقانونی داشت ...
توصیه نماینده رهبر انقلاب؛ سرانه‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد

توصیه نماینده رهبر انقلاب؛ سرانه‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس کانکسی، استیجاری و مستهلک بودن برخی ...
1