تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۴۴۵۵۱۳
با حضور مسئولان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

یادواره شهید سلامت کهگیلویه و بویراحمد (+ تصاویر )

۰
کبنا ؛یادواره بزرگداشت شهید محمد زارعی شهید راه سلامت در سالن حکیم جرجانی شهر یاسوج با حضور نماینده ولی فقیه استان، فرمانده سپاه فتح استان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، مسئولان استانی و مردم شهید پرور استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، شهید دکتر محمد زارع متخصص داخلی و از پزشکان بخش کرونا پس از مدتی مبارزه با ویروس کرونا در اسفندماه سال گذشته به خیل شهدای مدافع سلامت پیوست و نامش برای همیشه به عنوان یک قهرمان ملی و استان در تاریخ کهگیلویه و بویراحمد ثبت شد. شهید محمد زارع پزشک جوان، مهربان، شریف و تحصیلکرده این مرز و بوم علاوه بر حضور در مناطق محروم و خدمت رسانی بهداشتی و درمانی به مردم شریف استان، تلاش فراوانی در مبارزه با ویروس کرونا داشت.
 او در کسوت یک متخصص داخلی، در دوران حیاتش تلاش شبانه روزی در درمان بیماران کرونایی داشت و در این راه جان شریفش را از دست داد که به عنوان اولین شهید سلامت استان در مبارزه با بیماری کرونا محسوب می‌شود.
 به منظور تجلیل از مقام شامخ شهدا، به ویژه شهید والا مقام عرصه سلامت استان (شهید محمد زارعی) امروز (دوشنبه) یادواره آری با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری، امور ایثار گران، اداره حفظ نشر آثار و دفاع مقدس، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، امور ایثارگران استانداری و خانواده معظم شهید زارعی در یاسوج برگزار شد. 
رزمندگان جنک با کرونا کادر درمان هستند
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی با تقدیر و تشکر از حضور مردم و مسئولان بیان کرد: به لطف و یمن الهی دولت انقلابی شکل گرفته است، انتظار از دولت انقلابی زنده کردن شعارهای اسلامیست، که یکی از این شعارها زنده نگه داشتن یاد شهدا و جانبازان و رشادت‌های انهاست و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای سلامت و مدافعان وطن و مدافعان حرم و کسانی که برای این مرز و بوم زحمت کشیدند.
 وی گفت: رزمندگان در شرایط کنونی مبارزه با کرونا پرستاران و پزشکانی هستند که این روزها برخی از آن‌ها حتی تا پای مرگ هم رفته‌اند و چندین بار به کرونا مبتلا شده‌اند.
 محمد غلام نژاد افزود: امروز خاکریز ما در بیمارستان‌های استان است و شاهد ایثارگری‌های کادر درمان در بیمارستان‌های معین کرونایی کهگیلویه و بویراحمد هستیم.
 وی تاکید کرد: یکی از رویکردهای دولت انقلابی زنده کردن شعارهای اسلامی بوده که یکی از این شعارها زنده نگه داشتن یاد شهدای امنیت، سلامت، حرم و غیره است. 
غلام نژاد ابراز داشت: شهید زارعی نمونه‌ای از یک قهرمان ملی و استانی است که دارای خصائل نیکوی بسیاری بود.
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: شهید زارعی بر خلاف بسیاری از ما از همه چیز گذشت و تنها راه خدمت به مردم را در پیش گرفت و از فرزندانش گذشت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 وی بیان کرد: شهید زارعی نمونه یک قهرمان ملی و استانی است و یادش در تاریخ این استان خواهد ماند.
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: نائل آمدن به درجه رفیع شهادت واقعه‌ای است که سالها مجاهدت و تربیت نسل می‌خواهد، واقعه‌ای نیست که یک شبه و یک ساله حاصل شود.
 غلام نژاد افزود: امروز خاکریزها و سنگرهای ما درب یمارستانهاست، رزمندگان ما پرستارانی هستند که چندین بار به کرونا مبتلا شدند و دچار عوارض این بیماری گشتند، امروز خاکریز ها و سنگرها کمی متفاوت شده است، ولی جنگ همان جنگ و ایثار همان ایثار است.
 وی با بیان اینکه خانواده شهید برما منت دارند افزود: ما ممنون ایشان هستیم که این اعتبار را به دانشگاه ما بخشیدند و با رشادت‌های خویش نشان دادند که یک انسان تا کجا می‌تواند رشد کند.
 غلام نژاد در پایان صحبت‌هایش گفت: از رشادت‌های پرستاران تشکر می‌کنم و حتماً توجه ویژه به این حافظان سلامت می‌شود و به ستاد بزرگداست اولین یادواره شهید زارعی پیشنهاد می‌دهم که تندیس شهید زارعی اگر صلاح میدانید در محوطه بیمارستان شهید جلیل نصب شود تا به ایندگان نشان دهد کرونا با ما چه کار کرد.
شهید زارعی تا آخرین لحظه زندگی برای نجات بیماران کرونایی دلسوزانه ایستاد
 نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهید زارعی دلسوزانه تا آخرین لحظه زندگی‌اش در میدان مبارزه با بیماری منحوس کرونا ایستاد و برای نجات جان مردم استان تلاش کرد.
 آیت الله سید نصیر حسینی افزود: این شهید با اندیشه الهی و توحیدی در مسیر انقلاب گام برمی داشت و در شرایط سخت کرونایی پیشقدم بود.
 امام جمعه یاسوج ابراز داشت: در پیشگاه خداوند انسان بسیار ارزشمند است و حتی اگر خدشه‌ای به بدن آن وارد شود، حکم دارد.
 آیت الله حسینی تاکید کرد: چنانچه در جامعه بشری تفکر انسانی و معنویت و اخلاق حاکم نشود، انسان دیگر ارزشی نخواهد داشت و از مقام انسانیت سقوط کرده است.
 وی ادامه داد: کار کردن در نظام جمهوری اسلامی ثواب دارد و جنگیدن در مسیر خدا شهادت را هم در پی دارد.
 نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: راه این شهیدان را باید ادامه داد و باید از آن‌ها درس بگیریم و در راه روشنی که برای ما ایجاد کرده‌اند قدم برداریم. 
 در ادامه سردار حسن حکمتیان‌راز با اشاره به دلاوری رزمندگان در جنگ هشت سال دفاع مقدس گفت: مدافعان سلامت به مانند رزمندگان دوران جنگ، در خط مقدم مبارزه با دشمن هستند و در این راه به شهادت رسیدند.
فرمانده تیپ ۴۸ فتح افزود: در جنگ هشت سال دفاع مقدس همه کشورها به حمایت از رژیم بعث آمدند و تجهیزات در اختیار صدام قرار دادند در بیماری کرونا هم شاهد بودیم که تحریم دارویی و واکسن شدیم اما در این برهه حساس رزمندگان در حوزه سلامت در میدان حضور داشتند.
وی خطاب به مسیولان دانشگاه علوم پزشکی گفت: گنجینه، معارف و تجربه‌های ماندگار از دلاوری‌های مدافعان سلامت برای نسل‌های آینده جمع‌آوری شود.
امروز دوشنبه ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ یادواره شهید محمد زارعی؛ اولین شهید مدافع سلامت استان با حضور اقشار مختلف مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی در یاسوج برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
تصاویر جمع تصویر به معنای بیش از یک تصویره
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1