تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۴۴۵۴۶۶
با حضور مسئولان برگزار شد

مراسم روز درختکاری در گچساران+تصاویر

۰
کبنا ؛مراسم روز درختکاری  در گچساران با حضور روانبخش دیهیمی خوب فرماندار گچساران، فرج الله استلاحی بخشدار مرکزی ، مجید نظری رئیس منابع طبیعی، لیلا عطا زاده رئیس جهاد کشاورزی، ایوب مقیمی رئیس آموزش و پرورش ، چمعی از دوستداران طبیعت و گروه های جهادی در منطقه پشه کان گچساران برگزار شد.
رئیس منابع طبیعی شهرستان گچساران  در حاشیه کاشت نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی اظهارکرد: هرسال به مناسبت های مختلف کاشت نهال و بذر در اراضی منابع طبیعی و ملی گچساران انجام می شود.
مجید نظزی افزود: عملیات غرس نهال در ۳۰ هکتار از عرصه های ملی گچساران همزمان با هفته منابع طبیعی آغاز شد.
وی  با اشاره به اینکه در این طرح چهار هزارو ۵۰۰ اصله نهال در مناطق ملی منطقه دریلا ، پشه کان و دیل غرس خواهد شد، تصریح کرد: این نهال ها از گونه بید، کهور، کنار و اکالیپتوس است که با آب و هوای منطقه سازگاری دارد.
نظری عنوان کرد: از این میزان سه هزار اصله نهال در ۲۰ هکتار از عرصه ملی پشه کان غرس خواهد شد.
وی گفت: اجرای این طرح بر احیای عرصه های ملی کمک کرده و موجب کاهش آثار آلایندگی ریزگردها بر سلامت مردم و تعدیل گرمای هوا خواهد شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران خاطرنشان کرد: افزون بر ۶۰ هزار اصله از این نهال ها در نهالستان منابع طبیعی این شهرستان خزانه گیری شده است.
نظری بیان کرد:هدف از اجرای این طرح اصلاح و احیای مراتع تخریب شده، جلوگیری از فرسایش خاک و هدر رفتن آب، نگهداری و ذخیره نزولات آسمانی، تلطیف هوا و ایجاد محیط تفرج گاهی، ایجاد اشتغال است .
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری گچساران خاطر نشان کرد: کاشت نهال از سوی دستگاه های اجرایی، برگزاری مراسم درختکاری با حضور داوطلبان و رسانه، تقدیر از فرهنگ سازان و فعالان رسانه های برتر، درختکاری به یاد شهدا و فداکاران منابع طبیعی از دیگر برنامه های هفته منابع طبیعی در این شهرستان است.
نظری عنوان کرد: افزون بر ۳۲۰ هزار هکتار مرتع و ۱۱۵ هزار هکتار جنگل در گچساران وجود دارد که گونه های جنگلی بادام، بلوط و بنه بیشترین وسعت جنگل های این شهرستان را به خود اختصاص داده اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
بکارید تا / بیا قطعش کنه
Iran, Islamic Republic of
موقع آتش سوزی بیشترین آتش سوزی در استان مربوط به گچساران هست ولی در روز درختکاری کمترین آمار کاشت درخت را داریم
Iran, Islamic Republic of
مسوولان دهدشت اعلام کردند امسال نود هزار درخت می‌کارند اونوقت در گچساران چهار هزارتا
Iran, Islamic Republic of
یاسوج با این همه درختان جنگلی که داره فقط تو یکی از ادارات دوهزارو پانصد درخت می‌کارند گچساران با بیشترین بیابانها اصلا به فکر جنگل‌کاری نیست
سفره‌ها کوچک‌تر می‌شود؟ 

سفره‌ها کوچک‌تر می‌شود؟ 

مردم ایران که سال آینده باید برای اصلی‌ترین نیازهای انسانی خودشان مثل دارو چندین برابر ...
تورم 24 استان بالاتر از تورم كل كشور

تورم 24 استان بالاتر از تورم كل كشور

آخرين گزارش تورمي منتشره در سال 1400 حاكي از آن است كه در بهمن ماه نرخ تورم با كاهشي ...
حال و روز ايرانيان در اوكراين

حال و روز ايرانيان در اوكراين

چهارمين روز جنگ نيز براي روس‌ها روز پيروي نبود؛ جنگ شهري و مقاومت گسترده نيروهاي اوكرايني ...
1