تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۵
کد مطلب : ۴۴۱۴۹۰
در نشست نحوه بازگشایی مدارس مطرح شد:

اولیا حداکثر همکاری را در واکسیناسیون داشته باشند / تاکنون هیچ عارضه مرگی بخاطر واکسیناسیون کرونا گزارش نشده!

۰
کبنا ؛
با حضور مسئولان اولین جلسه آموزشی و نحوه بازگشایی مدارس به صورت حضوری در دبیرستان دخترانه فرزانگان یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز شنبه (29 آبان ماه 1400) دکتر محمد یزدان پناه، رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد در این نشست گفت: همه ما می دانیم که مربیان و دانش آموزان با آموزش، درس و مشق فاصله گرفته‌اند اما اگر والدین و دانش آموزان در امر واکسیناسیون کامل کووید ۱۹ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری داشته باشند، مسلماً مدارس زودتر حضوری خواهند شد.
یزدان‌پناه افزود: متأسفانه در فضای مجازی عده‌ای جهت تشویش اذهان عمومی و شایعات هدفدار مانع واکسیناسیون درصد کمی از جمعیت هدف شده‌اند که این شایعات کاملاً کذب است و تاکنون هیچ موارد فوتی ناشی از عارضه واکسن در سطح شهرستان بویراحمد گزارش نگردیده است.
وی افزود: واکسن دانش آموزان سینوفارم و پاستوکووک هستند که معتبر بوده و برای دانش آموزان بالای ۱۲ سال در سه نوبت بار اول، یک ماه بعد و ۴ ماه بعد تزریق می‌شوند.
یزدان پناه، هم از والدین و دانش‌آموزان درخواست کرد که همکاری ویژه‌ای جهت واکسیناسیون سه نوبته با نیروهای بهداشت داشته باشند تا کلاس‌های مدارس به صورت صددرصد حضوری برگزار شوند.
دبیر ستاد کرونای شهرستان بویراحمد افزود: مشکلی که هم اکنون نوجوانان و جوانان در بحث کووید ۱۹ دارند این است که درصد بالایی از افراد مبتلا در این سن علائم بیماری را ندارند و فقط ناقلین ویروس هستند که به راحتی به سنین بالاتر انتقال می‌دهند اما اگر ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در امر واکسیناسیون همکاری کنند این خطر کمتر است.
وی افزود: متأسفانه اگر کودکی کرونای مثبت باشد و والدین آنها این کودک را نزد پدربزرگ و مادربزرگ‌ها قرنطینه کنند خطر مرگ و میر را دو چندان می‌کند.
دبیر ستاد کرونا شهرستان بویراحمد ادامه داد: شرط بازگشایی مدارس اولاً این است که کلیه دانش آموزان و والدین و مربیان باید واکسینه شده و کارت واکسیناسیون داشته باشند. دوم؛ همه مربیان و دانش‌آموزان باید از ماسک استفاده کنند و حداقل فاصله بین دانش آموزان در کلاس یک و نیم متر است و
 سرویس‌های مدارس گندزدایی شده و مجهز به مایع دستشویی باشند و شرط آخر طبق دستورات اعلام شده شیفت بندی دانش آموزان است که حتماً با دقت برنامه ریزی شود.
 در ادامه این جلسه کورش دلشاد رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: قریب دو سال است که مربیان و دانش آموزان با کلاس درس حضوری فاصله دارند و این مسئله هم خیلی واجب بود و باید انجام می‌گرفت. هم اکنون که با همکاری مردم و تلاش کادر بهداشت و درمان و واکسینه شدن درصد بالایی از جمعیت ایران، مرگ و میر ناشی از این بیماری کاهش یافته، امروز در آستانه بازگشایی حضوری مدارس هستیم که به امید خدا با رعایت دستورالعمل‌های تعریف شده، شیفت بندی را شروع و کلاس‌ها حضوری خواهند بود.
وی ادامه داد: هر کلاس حضوری کمتر از ۱۵ نفر است و در مدارس مربی بهداشت برای نظارت دقیق پروتکلهای بهداشتی حضور دارد.
دلشاد، از زحمات دو ساله کادر بهداشت و درمان در مبارزه جهادی با بیماری کووید ۱۹ تشکر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

قدرت اله الیاسی نیا
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم خسته نباشید خدمت دکتر محمد یزدان پناه
مسئول بهداشت
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1