تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۴۴۰۰۲۰
با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

نباید با پول جمهوری اسلامی جلسه حرام تشکیل داد / مدیران پروازی از بدنه دولت حذف شوند / ویرانه ای از آموزش و پرورش در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم / نزاع‌های دسته جمعی موجب بی حیثیتی استان است / دخالت‌های سیاسیون ممکن است انحراف ایجاد کند/ استانی که در ابتدا و انتهایش چماق می‌فروشند، درونش چه خبر است؟ / بی‌توجهی مردم بهمئی را به جدایی ترغیب کرده است / مردم مسئولان را دروغگو می‌نامند / آقای استاندار شما سیمان 28 هزار تومانی پیدا کنید! / به مصوبات سفر توجه شود / جلوی ظلم به استان در ایستگاه پاتاوه 1 و 2 را بگیرید

۱۲
۱
کبنا ؛نشست ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با استاندار این استان و با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز ( دوشنبه 19 مهرماه 1400) نشست ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با سید علی احمدزاده استاندار این استان و با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در محل دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد.
در این نشست هر کدام از ائمه جمعه نظرات و دیدگاه های خود را پیرامون مسائل مختلف استان مطرح کردند.
به گزارش  کبنا، در این نشست رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت سیزدهم انقلابی و مردمی است و این مهم فرصتی برای ائمه جمعه بوده که باید از آن به درستی استفاده کرد.
 حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی افزود: ائمه جمعه با تمام وجود از دولت انقلابی و از تمامی کسانی که به مردم خدمت می‌کنند حمایت خواهد کرد.
 وی ادامه داد: مردم مشکلات فراوانی در مباحث معیشتی و زندگی دارند و جرقه امیدی در دولت انقلابی برای همه زده شده است.
 حجت الاسلام عبودی تاکید کرد: خواسته ائمه جمعه بکارگرفتن مدیران مؤمن، انقلابی، ارزشی و کارآمد است و می‌خواهیم که دچار حواشی و سیاسیون نشوید.
 رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مدیران بازوان شما هستند تا بتوانند سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی را انجام دهند.
 وی بیان کرد: کسانی که در دولت قبلی کم کاری کردند نباید در دولت کنونی جایی داشته باشند. پیشرفت فیزیکی بسیاری از مصلاها در استان بیش از 80 درصد بوده و مستهلک شده و کاری از پیش نمی‌رود.

حجت السلام حجازی امام جمعه شهر گچساران در این نشست اظهار داشت: از چنین دولتی توقع هست که در مسیر امام زمان عج و مجری فرمان امام زمان عج باشند.
حجازی گفت:نباید هیچ باند، حزب، جناح و گروهی بر این دولت حاکم شود، دولت باید دولت امام زمان باشد.
حجازی بیان کرد: هر کسی باید جوابگوی مسئولیت خود به خداوند باشد، از خدا بترسد و کاربلد باشد.
وی گفت: استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار و هر کسی اجازه ندارد با امکانات و اختیارات جمهوری اسلامی جلسه حرام تشکیل دهد، باید اگر مسلمان هستند، امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند و به مردم خدمت کنند.
امام جمعه گچساران گفت: الان وضعیت به گونه‌های است که مردم از تک تک نیروهای انقلابی و ولایی طلبکارند بنابراین باید همه با تمام توان کار کنند تا مشکلات مردم حل شود.
حجت الاسلام حجازی افزود: دولت جدید در حالی باید به امور کشور بپردازد که دشمنانی در بیرون و جیره خوارانشان در درون تلاش می‌کنند که دولت ناکارآمد نشان داده شود.
وی ادامه داد: اکنون ما باید اثبات کنیم که مکتب تشیع می‌تواند مدیریت کند مکتبی که قران، نهج البلاغه و همه این‌ها را داریم و می‌خواهیم اثبات کنبم که فقط مکتب ما می‌تواند مدیریت موفق کند بنابراین وظیفه دولت سنگین است.
حجت الاسلام حجازی افزود: بنابر روایت از امام صادق دو امامت وجود دارد امام کفر و امام حق که در جامعه اسلامی رهبری رئیس جمهو را تنفیذ می‌کند که خود به عنوان جانشین امام زمان بر جامعه حکومت می‌کند.
امام جمعه گچساران ادامه داد: خواهش می‌کنم که استاندار اجازه ندهد باند، حزب، جناح و هیچ گروهی حاکم نشوند و حتماً به شایستگی یعنی توان و تقوی داشتن مدیران توجه کند.
وی تاکید کرد: اگر استاندار کهگیلویه و بویراحمد و رئیس جمهور این تفکر را داشته باشند که باید به امام زمان پاسخگوی عملکرد خود باشند، در آن صورت نظام اسلامی با نصیحت هم مشکلات را برطرف می‌کند.


حجت الاسلام مصباح نژاد امام جمعه سی سخت گفت: یکی از الزامات تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، این است که گزینش مدیران بر اساس بیانیه گام دوم شامل شاخص هایی از جمله جوان بودن، انقلابی بودن، جهادی بودن و معنوی بودن باشد.
مصباح نژاد اظهار کرد: بعضی از مدیران گذشته منش معنوی نداشتند، حضور آنها در مراسمات مذهبی و مناسبت های دینی، از جمله نماز جمعه، مراسمات کمرنگ بود، اگر مدیران پای ثابت مراسمات باشند بهتر است.
وی گفت: استان در حوزه زیرساخت ها نیازمند تحول جدی و کار اساسی است. ان شاالله اگر استان به شبکه ریلی کشور متصل شود بسیاری از مشکلات استان حل خواهد شد.
وی با بیان اینکه صیانت از محیط زیست و تقویت آن، صیانت از جنگل های استان مهم است، اظهار کرد: هر ساله چندین هکتار در آتش جهل افراد و ضعف مسئولان خاکستر می شود.
مصباح نژاد گفت: ظرفیت گردشگری شهرستان دنا، ظرفیت کشاورزی، ظرفیت زیست کره دنا که پانزدهمین زیست کره در جهان است مورد توجه مسئولان قرار گرفته شود.
وی در خصوص ظرفیت ورزشی شهرستان دنا گفت: ظرفیت قهرمانان ورزشی شهرستان دنا که برای کشور افتخارآفرینی کردند مورد توجه قرار بگیرد.
وی در خصوص «ایستگاه های تقویت گاز پاتاوه» گفت: مدیریت ایستگاه های تقویت گاز پاتاوه 1 و 2 به استان واگذار شود، و از مزیت های این ایستگاه ها استان بهره مند شوند. متأسفانه حتی بیمه کارگران این ایستگاه ها در اصفهان پرداخت می شد که با پیگیری ها به استان واگذار شد.
مصباح نژاد «در خصوص انتخاب مدیران» گفت: نیروهای انقلابی و مومن که در سالهای گذشته مورد ظلم قرار گرفتند و توان مدیریتی دارند فراموش نشوند.
وی نسبت به پیگیری صدور پروانه برای منازل منطقه زلزله زده دنا توسط شهرداری توسط رئیس جمهوری و استاندار تقدیر و تشکر کرد.
حجت الاسلام سیادت امام جمعه شهرستان پاتاوه گفت: مسئولان دولت قبل هیچ انگیزه ای برای کار ندارند، به ویژه بخشدار و مدیران دیگر، که محل زندگی شان در بخش پاتاوه نیست. هر چند که ما به روستاها سر زدیم ولی اصلا حاضر به همراهی هم نشدند.
سیادت گفت: این مدیران هیچ تمایلی به حضور در مراسمات و نماز جمعه ندارند.
وی گفت: بیمارستان شهرستان پاتاوه، که به نام شهیدسلیمانی نام گذاری شده، از طریق مسئولین و دانشگاه علوم پزشکی پیگیری کردیم، تاکنون کاری صورت نگرفته، و الان می گویند مجوز ندارد، وقتی مسئولی نمی تواند کاری کند چرا توقع مردم را بالا می برد، و این مکان را کلنگ زنی می کنند.
سیادت اظهار کرد: این منطقه محل عبور و مرور است و تصادفات زیادی اتفاق می افتد، اگر بیمارستان در این بخش باشد به نفع مردم و همه است.
وی در خصوص انتخاب مدیران گفت: مدیران کنونی انگیزه کار ندارد، کاری نمی کنند، چرا از جوانان نخبه و انقلابی به عنوان مدیر استفاده نمی شود؟
حجت الاسلام مهدی کیانی اصل امام جمعه سوق گفت: گرانفروشی ها در سطح شهر موجب ایجاد ناامیدی و نارضایتی مردم می شود، تدبیری با ادارات صمت، تعزیرات، جهاد کشاورزی اندیشیده شود، چرا که گرانی ها زندگی را برای مردم سخت کرده است.
کیانی اصل افزود: می گویند لبنیات 10 درصد کاهش پیدا می کند ولی این اتفاق نیفتاد، وقتی مثلا می گویند که سیمان کیسه‌ای 28 هزار تومان است، ولی الان در بازار 35 و 40 هزار تومان است، مسئولان باید نظارت داشته باشند.
وی گفت: در مسائل فرهنگی مشکلات زیادی داریم، بسیاری از مسائل فرهنگی به مدارس برمی گردد، معلمان باید راه درست را به دانش اموزان نشان دهند.
وی گفت: دغدغه مدارس مسائل فرهنگی نیست و حتی خیلی از خانم های فرهنگی تشویق به بی حجابی می کنند، وقتی تفکر معلم این باشد، معلمی که دانش آموز 5 ساعت در اختیار او است، هویت دانش آموزان را می سازند و نمی توانیم کار فرهنگی درستی انجام دهیم.
وی گفت: انتظار ما این است که در بکارگیری مدیران، با ائمه جمعه مشورت داشته باشید، ائمه جمعه و مردم ، افراد را می شناسند.
حجت‌الاسلام سیدیوسف افروغی امام جمعه شهر لیکک گفت: انتظار هست که ادارات از تعطیلی خارج شوند، خیلی از ادارات خروجی خاصی ندارند، مصادیق آن هم فراوان است.
افروغی اظهار کرد: در حوزه های فرهنگی، سیاست و امنیت مشکلات اساسی داریم.
وی در خصوص بحث فرهنگی گفت: آمایش سرزمینی داریم ولی آمایش فرهنگی نداریم، چشم انداز در حوزه اشتغال نداریم، هیچ سیاست گذاری در این حوزه نداریم.
وی گفت: در بکارگیری نیروی انسانی توازن صورت بگیرد، نمایندگان دارند تلاش می کنند سهمیه خودشان را بگیرند، خوب است ولی ان شالله بر اساس شایسته سالاری باشد ولی برخی از شهرستان ها در این حوزه دیده نمی شود.
وی افزود: در شهرستان بهمئی عدم توازن در بکارگیری نیروی انسانی موجب شده که مسئله امنیتی ایجاد شود و هر زمانی تجمعاتی ایجاد شود و شعار پیوستن به استان خوزستان داده شود.
امام جمعه لیکک گفت: ما ویرانه ای از آموزش و پرورش در این استان داریم. 166 هزار ثبت نامی داریم، تعداد فرهنگی ها 14 هزار و 260 نفر هستند، فرهنگیان ما یک هشتم تعداد دانش اموزان است. میلیاردها تومان ماهیانه حقوق مشاوران، مربیان و مدیران فرهنگی است و بیشترین کم کاری نیز در این حوزه است که حوزه حساسی نیز هست.
وی گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محور کار دانش آموزان هستند، معلم باید زمینه فهم دانش آموز را فراهم کند. در دانش اموز باید بستری فراهم شود که درس را بفهمد، لذا مشاورین مدارس اهمیت زیادی دارند.
افروغی گفت: افت علمی در دانشگاه ها داریم، در این استان دانشگاه آزاد فراوان داریم، رشته های فنی، برق، کامپیوتر فارغ التحصیل می شوند و یک جلسه آزمایشگاه ندارند، در حالی که اینها با جان مردم سر و کار دارند. 
امام جمعه لیکک در انتها گفت: عیون و بازرسی ها و گزینش ها جدی گرفته شوند.

حجت الاسلام نورالله افشار امام جمعه چرام گفت: نماز جمعه و ائمه جمعه همواره در خدمت نظام اسلامی بوده‌اند. دنبال ارتباط سازنده هستیم، دوست نداریم از تریبون مقدس نماز جمعه بعضی از مسائل گفته شود. آیت الله رئیسی با سابقه بوده و امین رهبری است.
 امام جمعه چرام با بیان اینکه سفرهای استانی ریاست جمهوری که منشأ خیر و برکات زیادی بوده آغاز شده و در استان ما هم مصوبات زیادی داشته است، اظهار داشت: مصوبات سفر آیت الله ابراهیم رئیسی اجرایی شوند تا مردم ناامید از دولت نشوند برای نمونه مصوبه خرید سیب از باغداران سی سخت و عدم اجرای آن سبب دلسردی مردم این منطقه می‌شود.
 وی با اشاره به مشکلات گرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گرانی و گرانفروشی دو مقوله است. مشکل گرانی است. گرانی هم ریشه در مرکز دارد. ما به عنوان استان جزء مجبور هستیم که گران بخریم و گران بفروشیم. تدبیری اندیشیده شود و با مسئولان ارشد کشوری صحبت شود و فعالیت‌هایی صورت بگیرد و نظارت‌هایی انجام بگیرد تا فشار اقتصادی کمتری بر مردم و جامعه باشد و شرایط اقتصادی مردم بهبود یابد.
حجت الاسلام پژمان امام جمعه چیتاب گفت: دو تا از بخش‌ها از جمله سرفاریاب چرام و بخش کبگیان بویراحمد نسبت به آنها کم مهری می‌شود.
پژمان گفت: در رابطه با راه های ارتباطی این دو بخش، دو اتوبان مهم یاسوج - اصفهان و دهدشت - اصفهان واقع شده ولی هر دو راه بسته و مسدود است، باید فکری برای این موضوع کرد تا از بن بست خارج شوند.
پژمان اظهار کرد: سد انحرافی چیتاب که ظرفیت اقتصادی برای استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود، در سفر رئیس جمهور مورد چشم پوشی واقع شد.
وی با بیان اینکه‌ مسئه‌ای که خیلی نگران کننده است مربوط به اراذل و اوباشی هستند که ایجاد ناامنی می‌کنند که هم امنیت مردم را به هم می‌زنند و هم آبروی نظام را می‌برد، گفت: مسئله ایجاد نزاع‌های دسته جمعی و مسلحانه و قتل عام در استان، نگران کننده است، هم امنیت و آسایش مردم را برهم می زند و هم موجب بی‌حیثیتی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شود. مسافران و کسانی که به این استان می‌آیند چه فکری در مورد استان ما می کنند؟ کسی که به استان ما می‌آید جرأت نمی‌کند در خیابان های استان قدم بزند.
حجت الاسلام پژمان افزود: در استانی که در ورودی و خروجی‌اش چماق فروشی می‌شود در درون آن چه می‌گذرد؟!
وی گفت: نا امنی در برخی شهرها به گونه‌ای است که کسی از ساعت ده شب به بعد جرات حضور در شهر را ندارد فقط تعدادی اراذل و اوباش هستند که در آن ساعت در سطح شهر حضور دارند.
پژمان اظهار کرد: روزهایی که ریاست جمهوری در استان کهگیلویه و بویراحمد تشریف داشتند باید تحقیق شود که در ورودی و خروجی استان ما چه کسانی چه شعارهای ضدانقلابی نوشتند؟ در حالی که چنین مسائلی در جاهایی اتفاق افتاد که در اتوبان‌ها بوده و دوربین هم نصب است.
حجت الاسلام امید گنجه امام جمعه شهرستان باشت گفت: این نگرانی وجود دارد که دخالت های برخی از سیاسیون ممکن است که انحرافی ایجاد کند و انتظاری که از دولت اعتدالی داریم محقق نشود.
وی گفت: آموزش و پرورش موجب نگرانی های زیادی است، متأسفانه در سالهای اخیر، انتظاری که از یک نظام اسلامی می رود محقق نشد، بحث پرورشی در کنار مباحث آموزشی پیگیری نشد.
وی گفت: انتظار داریم در شهرستان ها در خصوص آموزش و پرورش و مدیران آن با ائمه جمعه مشورت شود، سیاسیون کسی را در رأس اداره مهمی قالب نکنند، باید مراقب باشیم خسارت های نظام از طرف نهاد آموزش و پرورش نباشد. 
گنجه گفت: یک مسئله عمومی در تمام شهرستان های استان وجود دارد و آن هم مشکل مدیران است، مدیرانی که پروازی هستند و در شهر محل مسئولیت خود زندگی نمی کنند، اگر به این موضوع توجه شود و حل شود، بخشی از مشکلات نیز حل خواهد شد.

به گزارش کبنا، دقایقی این جلسه بدون حضور رسانه‌ها برگزار شد. حجت‌الاسلام عبودی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد از رسانه‌ها خواست که بخشی از صحبت‌های ائمه جمعه لازم به اطلاع رسانی نیست و بیرون از جلسه حضور داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آموزش و پرورش بویراحمد رو گروه روشنفکر نابود کردند،شده خونه همه کدخدا
خداکنه ریسش زودتر عوض بشه
Iran, Islamic Republic of
اگه تجهیزات و منابع انسانی کافی نیست گناه معلم چیست ک اینگونه بر معلم می تازید؟
پرسیدید که هزینه اینترنت این سه سال معلم از کجا تامین شده،!
گوشی هوشمند و ...برای تدریس از کجا تامین شده
چرا از تریبونی ک بدست گرفتید از زندگی فلاکت بار معلم سخن نگفتید !
از هزینه های گزاف ماهیانه خرید ۲۵ گیگ اینترنت سخن نگفتید
درپایان
عیب کسان منگر و احسان خویش دیده فرو بر به گریبان خویش
محمدی
Romania
تنها مدیری توانست آموزش وپرورش را سر وسامان بدهد برادر ارزشی و توانا آقای زارع پور هستند بهترین دوران آموزش وپرورش همین دوران است که همه از آقای زارع پور راضی هستند اعمال ورفتار ایشان قابل ستایش است اهل پارتی بازی نبودند وخدا را بیشتر از دیگران می شناختند واخرت خود را به دنیا نفروختند ای کاش همه مسئولان اخلاق ایشان را داشتند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
..، همه مشکلات جامعه را به آموزش و پرورش نسبت می دهد.
Iran, Islamic Republic of
. آموزش وپرورش استان با کسب این همه رتبه ها ویرانه است .
بابا حیدر
Iran, Islamic Republic of
. در نماز جمعه چند نفر مشخص حضور دارند که میشه هر جمعه اونها را حضور و غیاب کرد چرا مردم استقبال نمی‌کنند؟ تا کنون کسی علت را جویا شده ؟ آیا دغدغه آنان با مردم یکی است ؟آیا مردم امامان جمعه را از خودشان می‌دانند؟ آیا مردم امامان جمعه را با مسئولین دولتی یکی نمی‌دانند.
باز نشسته
Iran, Islamic Republic of
.از دستگاه عظیم آموزش و پرورش انتقاد کنید یک روستا ی دور افتاده که فقط جهت جلوگیری از مهاجرت شهر شده / تا حالا چه مشکلی از لیکک حل کردی ایا میدونی در این ایام فرهنگیان چه زحمتی متحمل شدن
خرم
Iran, Islamic Republic of
آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد وضعیت بیمار ونگران کننده ای ازنظر ساختار آموزشی . داردودرمدارس جایگزینی وثبت نام دانش آموزان تابعه قانون وقاعده خاصی نیست همه چیز سفارشی وسلیقه ای است. به عنوان مثال بنده فرزندم را درمدرسه فرهنگیان ثبت نام نمودم با سابقه کارسی سال درآموزش وپرورش . اهدای زمین درمنطقه . وایثارگری پذیرفته نشدم به مدرسه رجوع کردم مسیول مدرسه حاضر به جوابگویی نبود.
Iran, Islamic Republic of
خدایا کشور شده سمینار وحرف وولی در عمل نون تکلیف مردم چه می‌شود
محمدولایی
Iran, Islamic Republic of
:::لا اقل یه سوزن هم به خود بزنید یه جوالدوز به دیگران :::اگه قشر روحانی استان در مساجد ومجالس مجانی نماز برپا و سخنرانی مجانی کرده اند !!!؛ امید واریم ؛؛؛؛ اگر خود جوش بهر وظیفه به نقاطی غیراز مراکز شهرها نشر واقامه کرده اند رحمت الله :::: اگر احترام به آبروی دیگران را رعایت وعملا. اهداف الگویی را اجرایی کرده اند و اجازه داده اند بدون دخالت غیر علمی به امورات غیر تخصصی آب از گلوی تشنگان فرو رفت باید گفت احسنت آیا شما آموزش و پرورش را فقط از دید حوزوی مینگرید ؟؟؟؟؟یعنی حوزه بیاد جای معلم تاخوب شود ؟؟؟؟ فقط یه کلام ::::وقتی از تهران بخشنامه میاد دست وزبان معلم را میبندد چکار میتواند کرد ووووو
نمکدان
Iran, Islamic Republic of
چه روزگار تهلی !
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1