تاریخ انتشار
جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب : ۴۳۹۶۹۹
حضور وزیر صمت در شهرستان لنده؛

برگزاری جلسه شورای اداری لنده با حضور وزیر صمت + تصاویر

۰
کبنا ؛جلسه شورای اداری شهرستان لنده با حضور وزیر صمت نماینده ویژه دولت به این شهرستان برگزار شد.
به گزارش کبنا، جلسه شورای اداری شهرستان لنده با حضور سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت و نماینده ویژه دولت به این شهرستان امروز (جمعه، 9 مهرماه 1400) برگزار شد.
در ابتدای این جلسه تورج زرمجو فرماندار شهرستان لنده با تشریح آخرین وضعیت شهرستان لنده گفت: شهرستان لنده با بیش از ۱۰۰سال قدمت و مدنیت یکی از شهرستان های تاریخی استان کهگیلویه وبویراحمد است که در طی ۴۰سال گذشته خدمات خوبی از سوی نظام جمهوری اسلامی ارائه شده است که عمق محرومیت این شهرستان باعث شده تا حقوق حقه آن به درستی ادا نشودو هنوز ادارات و نهادهای لازم در آن مستقل نیستند و حتی نیروی انسانی لازم را برای ادارات مهم ندارند.
وی افزود: جاده لنده_تشان یکی از مهمترین مطالبات است که مسیر استان خوزستانن به کهگیلویه وبویراحمد را بیش از ۱۰۰کیلومتر کمتر می کند و کریدور جنوب به مرکز کشور است.
فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: جاده معدن فسفات قیام با اعتبار ۶۴میلیارد تومان اعتبار اولیه برای احداث جاده دسترسی و توسعه این جاده از مهمترین مطالبات است .
وی تاکیدکرد:این محوز سه قطعه مهم دارد که دهدشت_تراب و تراب_لنده و لنده به تشان نیازمند حمایت ویژه هستند.
رزمجو خاطر نشان کرد:وجود مناطق گردشگری و بهترین مکان برای توسعه گیاهان داروئی و عشایری است که متاسفانه برق و جاده دسترسی مناسب و اینترنت ندارد و این درحالی است که بیش از ۱۵هزار نفر جمعیت عشایری دارد.
فرماندار شهرستان لنده گفت:جاده های روستایی شهرستان نیازمند حمایت ویژه هستند و بیش از ۵۰کیلومتر راه روستایی داریم که هنوز فاقد راه آسفالت و مناسب هستند.
وی در ادامه گفت: آب شرب شهرستان لنده شبکه قدیمی است که فرسوده است که متاسفانه روزانه شکستگی دائمی دارند و باتوجه به توسعه روز افزون جمعیت جواب گوی نیاز مردم و شهروندان نیست و در این حوزه نیز نارضایتی های زیادی وجود دارد.
رزمجو افزود:این شهرستان در حوزه برق مشکلات اساسی دارد که قبلا خط یک مداره بود و دو مداره شد که باتوجه به کلنگ زنی ایستگاه برق لیر در سوق روند اجرایی برق رسانی با چالش های اساسی مواجه شدیم که تنها راه برای رون رفت از این مشکل اتمام این پروژه است.
در ادامه عطب الله آهنجان رئیس شورای شهرستان موضوع جاده های بین بخشی از جمله جاده لنده به چاروسا، لنده به تراب،و لنده به تشان را مطرح و خواستار به بهره برداری رسیدن هرچه سریعتر این جاده ها شد.
آهنجان در ادامه موضوع آب آشامیدنی شهرستان لنده را مطرح و اینکه نیاز به تعویض شبکه دارد و هم اینکه آب آشامیدنی شهرستان باید از رودخانه با کیفیت موگرمون تامین شود.
وی همچنین به نبود آب آشامیدنی در روستاهای راوک،قاشکمری،آبگاوان و گرده کلات اشاره و خواستار رفع نیاز برای این روستاها و دیگر روستاهای بخش موگرمون و بخش مرکزی شد.
از دیگر مواردی که آهنجان به آنها اشاره کرد پیگیری معادن فسفات قیام، معادن آلومینیوم موگرمون، معدن گچ،چاه نفت کوه سیاه، اینترنت روستاها، بیکاری جوانان،سالن ورزشی چند منظوره، گازرسانی به ۲۷ روستای موگرمون بود.
در ادامه نیز حجت الاسلام الهی نیا امام جمعه موقت شهرستان لنده با قدردانی از  حضور وزیر صمت و نماینده ویژه دولت گفت: مشکلات شهرستان لنده چندین سال است که با مسولان و نمایندگان ادوار مختلف در حال تکرار است و همه به خوبی بر این مشکلات واقف هستند.
وی افزود: همه مسولان به خوبی بر مشکلات واقف هستند ولی عملا گامی در راستای رفع آن بر نداشتند و یا اراده پولادینی برای رفع آن نبوده است.
امام جمعه موقت شهرستان لنده گفت : ملت ایران در طول هشت سال گذشته نا امید شده بودند و امیدواریم باتوجه به وعده های دولت مردمی بر وعده های داده شد جامه عمل بپوشاند و نسبت به رفع مشکلات گام های اساسی بردارد.
وی تاکیدکرد: ساماندهی بازار و رفع مشکلات معیشتی مردم یکی از تلاش های مهمی است که دولت می تواند نسبت به رفع آنان گام های اساسی بردارد تا در مسیر نا هنچاری های اجتماعی و چالش های ناشی از آن قرارنگیریم.
الهی نیاگفت:حضور سبز شما وزیران در جمع مردم می تواند بخشی از دغدغه های مردمی رارفع کند که امیدواریم این سفرها منشا خیر و برکت باشد.
در ادامه نیز سید عباس هاشمی مسول دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبه مردم در خصوص حق آبه و روند آبرسانی از سد کوثر و اجرای بحث حضور شرکت ایمدرو برای بهره برداری از معادن می باشد.
وی افزود: برخی از دستگاه ها نسبت به تامین اعتبارات خود در خصوص مشارکت در پروژه های مشارکتی است که متاسفانه واقعا ضعیف عمل کردند و بحث تفاهم نامه برای رفع مشکلات در حوزه های مختلف است که توجه به حوزه فرهنگ و هنر به عنوان یک اصل مهم نیز باید مورد توجه قرارگیرد.
هاشمی گفت: بحث اینترنت و ضعف در حوزه پوشش شبکه شاد برای روند تحصیل خود واقعا چالش های اساسی دارند و متاسفانه مشکلات اساسی برای برخی از دانش آموزان حادث شده است.
بعد از آن علیرضا فاضلی عضو شورای اسلامی شهر لنده ضمن خیر مقدم خدمت وزیر صمت از ایشان خواست تا اعتبارات خوبی به ادارات شهرستان لنده تخصیص دهند تا بتوانند با همکاری بنیاد علوی در شهرستان روند پروژه ها را تسریع ببخشند.
فاضلی گفت: نحوه کارکرد بنیاد علوی در شهرستان جوری است که کار مشارکتی انجام میدهد و اداره مربوطه باید پنجاه درصد هزینه هر پروژه را تامین کند.
وی گفت: پل ارتباطی لنده به چاروسا در منطقه موگرمون که از سال ۱۳۶۵ تا حالا استارت خورده بود و هر بار به دلایلی عقب افتاد و هنوز که هنوزه این پل به دلیل نبود اعتبار لازم اجرا نشده و در زمستان مشکلات زیادی را برای مردم منطقه ایجاد و عبور و مرور را به کلی مسدود خواهد کرد،درخواست ما و مردم منطقه اجرای این پل ارتباطی است.
تصاویر تکمیلی در زیر آمده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1