تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۴۳۹۴۸۹
گزارش ارسالی

۱۲ سال نامه‌نگاری برای یک کیلومتر جاده روستایی/ بی‌منجگان در دست‌انداز غفلت / تعلل راهداری کهگیلویه ادامه دارد؟ (+ سند)

۱
کبنا ؛
باید از مسولین بخشداری، راه ترابری و راهداری پرسید چگونه فرآیند ترمیم و تعریض یک جاده روستایی که کمتر از یک کیلومتر است این همه طول کشیده است؟ این فرایند بورکراسی و نامه نگاری تا چه زمان باید ادامه پیدا کند و مردم اهالی تا چه زمان باید چشم انتظار تعریض و ترمیم جاده خطرآفرین روستا باشند؟
روستای بی‌منجگان با جمعیتی بیش از ۶۰۰ نفر از توابع بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه استان کهگیلویه و گبویراحمد می‌باشد.
این روستا در فاصله ۱۰ کیلومتری دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه دارای جاده کم عرض است که بارها حادثه آفریده است.
فاصله روستا تا جاده اصلی کمتر از یک کیلومتر است. این جاده در سال ۱۳۷۸ آسفالت شد اما در سال‌های اخیر به دلیل افزایش وسایل نقلیه سبب شده برای اهالی خطر ساز و مساله‌آفرین شود.
سال ۹۱ با پیگیری نماینده وقت و خیرین، جاده به‌صورت زیرسازی عریض شد؛ اما متأسفانه علی‌رغم پیگیری‌ها، هیچ‌گونه ترتیب اثری در  این سال‌ها داده نشده است.
با شروع موج جدید آسفالت در روستاهای کهگیلویه و حومه غربی شهر دهدشت، مسولین تاکنون اقدام به ترمیم و مرمت جاده انجام نداده‌اند.
اخیراً در واکنش به انتقادات به اقدامات تبعیض اداره راهداری شهرستان کهگیلویه و عدم پیگیری و توجه به جاده روستای بی‌منجگان، این سازمان بیانیه‌ای صادر نموده و در آن قید کرده است که برآورد تعریض و روکش آسفالت این مسیر انجام گرفته است و بعد از طی مراحل اداری و قانونی به مناقصه خواهد رفت. اما اهالی روستا معتقدند سال‌هاست از تامین اعتبار تعریض جاده روستا سخن گفته می‌شود اما اقدام اثر بخشی در این راستا صورت نگرفته است.
ظاهرا نامه‌نگاری‌های متعددی از اواسط دهه ۸۰ برای تعریض جاده روستا صورت گرفته است که تاکنون اقدامی در این راستا صورت نپذیرفته است که در ادامه نامه‌نگاری متعدد دهیاری و شورای روستا را مشاهده خواهیم کرد.
اولین نامه در رابطه با درخواست عریض کردن جاده به ۱۲ سال پیش برمی‌گردد و حال باید از مسولین بخشداری، راه ترابری و راهداری پرسید چگونه فرآیند ترمیم و تعریض یک جاده روستایی که کمتر از یک کیلومتر است این همه طول کشیده است؟ این فرایند بورکراسی و نامه نگاری تا چه زمان باید ادامه پیدا کند و مردم اهالی تا چه زمان باید چشم انتظار تعریض و ترمیم جاده خطرآفرین روستا باشند؟
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1