تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : ۴۳۹۳۴۱
کبنا گزارش می‌دهد

آغاز سال تحصیلی در کهگیلویه و بویراحمد + یک اقدام عجیب

۲
۰
کبنا ؛در آئینی که در مدارس ۱۳ شهرستان و منطقه استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مربیان، خانواده‌ها، نوآموزان با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار شد، سال تحصیلی کلاس اولی‌ها آغاز شد.
 به گزارش کبنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در آیین نمادین زنگ جشن شکوفه‌ها که در دبستان نگین شرف آباد یاسوج برگزار شد، گفت: امسال تعداد کلاس اولی‌ها حدود ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.
زارع‌پور افزود: ۹۵ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ارزیابی شدند.
وی گفت: کلاسهای درس به صورت ترکیبی حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود. کوروش دلشاد رئیس آموزش و پرورش بویراحمد گفت: در بویراحمد ۷ هزار کلاس اولی سال تحصیلی را آغاز کردند
همچنین امروز با نواخته شدن زنگ جوانه‌ها ۱۳ هزار دانش آموز پایه هفتم و با نواخته شدن زنگ غنچه‌ها ۲ هزارو ۴۰۰ پیش دبستانی سال تحصیلی را آغاز کردند.
 
 آغاز سال تحصیلی بیش از 3400 کلاس اولی و پیش‌دبستانی در دهدشت
به گزارش کبنا، همچنین مراسم بازگشایی مدارس و جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها امروز در مدرسه دخترانه فرهیختگان دهدشت برگزار شد.
 سید فضل‌الله گنجی‌پور در این آیین اظهار داشت: بیش از 21 هزار نفر دانش‌آموز امسال در سه مقطع ابتدایی، متوسطه و فنی و کاردانش سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.
 مدیر آموزش و پرورش دهدشت گفت: دانش‌آموزان در ۹۰۰ کلاس درس به تحصیل می‌پردازند.
 این مسؤول تصریح کرد: از این تعداد 2 هزار و 88 دانش‌آموز کلاس اولی و یکهزار و 400 دانش‌آموز پیش دبستانی است.
 وی گفت: با شیوع کرونا در بیش از ۱۸ ماه گذشته عملاً کلاس‌های درس تعطیل، معضلات و آسیب‌های زیادی را بر پیکر جامعه وارد شد.
 این مسؤول به مشکلات پیش آمده در خصوص تعطیلی مدارس و آموزش مجازی اشاره و تصریح کرد: نوعی افسردگی پنهان بین دانش آموزان، خانواده‌ها و فرهنگیان با تعطیلی مدارس با شیوع کرونا ایجاد شده است.
 گنجی‌پور ادامه داد: معضل دیگری نیز در جامعه دانش‌آموزی به وجود آمده و آن نوعی بی‌سوادی پنهان است که نتیجه آن سال‌های آینده مخصوصاً در دوره ابتدایی مشخص خواهد شد.
 
 مدارس کلاس اولی‌ها در قلعه رئیسی بازگشایی شدند
 امروز با حضور مسئولین آموزش و پرورش و ادارات چاروسا و اولیاء دانش آموزان جشن شکوفه‌ها در قلعه رئیسی برگزار سپس دانش آموزان کلاس اولی به مدرسه رفتند.
 محمد شکوهی رئیس آموزش و پرورش چاروسا در این مراسم با تبریک آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس بیان کرد: امروز برای دانش آموزانی که برای اولین بار پا به مدرسه می‌گذارند از زیباترین و فراموش نشدنی‌ترین روزهای زندگی آن‌ها است و ما باید فضا و زمینه‌ای مهیا کنیم تا این کودکان با انگیزه وارد مدر سه شوند.
 وی با تاکید بر اینکه پدران و مادران بیشترین نقش را در تعلیم و تربیت کودکان دارند افزود: بالاترین رسالت پدر و مادر تربیت صحیح فرزندان است و هیچ نعمتی نیز برای فرزندان بالاتر از داشتن خانواده سالم و خوب نیست، همانگونه که برای پدران و مادران نیز بهترین نعمت، داشتن فرزند صالح و شایسته است و این بالاترین لطف خداوند به بندگانش است.
 رئیس آموزش و پرورش و چاروسا در خصوص بازگشایی مدارس چاروسا هم گفت: مدارس با تعداد زیر 100 دانش آموز به صورت صدرصد حضوری برگزار خواهد شد و مدارس بالاتر از این تعداد تا اطلاع بعدی به صورت حضوری و مجازی با هم برگزاری می‌شوند و کلاس درس باید 15 دانش آموز داشته باشد.
 شکوهی با بیان اینکه تمامی کارشناسان در کشور به نقش معلم در تدریس بسیار مورد تاکید قرار گرفت عنوان کرد: کرونا به حوزه‌های مختلف تأثیر گذاشت اما نقش آموزش و پرورش بیش از همه تاثیرگذار بود و آموزش و پرورش بیشتر از تمامی موارد ضرر وارد کرد و باید تلاش کنیم تا مدارس حضوری برگزار شود و در سطح کشور با هماهنگی ستاد کرونا سه راه حل وجود دارد که ابتدا از طریق تلویزیونی با همکاری صداوسیما که بسیار در تدریس و کمک به دانش آموزان کرد و مورد دوم شبکه شاد بود که نبود زیرساخت‌ها مهمترین معضل آن بود اما کمک خوبی داشت اما امسال نسبت به سال آینده زیرساخت‌ها بیشتر شد.
 رئیس آموزش و پرورش چاروسا با تقدیر از همکاری مدیر مرکز درمانی در واکسناسیون معلمان و دانش آموزان تصریح کرد: عدم برگزاری کلاس درس مشکلات زیادی را به حوزه دانش آموزی و مدارس وارد کرد و باید تلاش کنیم تا این مشکلات کمتر شود و با برگزاری کلاس حضوری قطعاً این مشکلات کمتر می‌شود.
 شکوهی از اولیا دانش آموزان خواست تا همکاری کنند تا مدارس به صورت حضوری برگزار شود چرا که قطعاً در آینده مشکلات عدم حضوری برگزار شدن مدارس را خواهند دید و در ایام کرونا آخرین گروه مدارس بودن که تعطیل شدند و 90 دانش آموزان خواسته برگزار شدن حضوری مدارس و 100 درصد اولیاء هم خواستار برگزار شدن مدارس حضوری هستند. 
حجت الاسلام باستی هم در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: این روزها باید پرورش و تربیت را اولویت مدارس قرار دهیم چرا که شهدا دیروز از مسیر پرورش درست عبور کرده بودند و اگر می‌خواهیم ادامه دهنده مسیر شهدا باشیم باید مسیر پرورش را در آموزش و پرورش گسترش و مهم بشماریم. 
 
اقدامی عجیب در اولین روز مهرماه
اما اولین روز از مهر 1400؛ حاشیه‌های هم داشت. انشعاب آب تنها دبیرستان خانواده شهدا و ایثارگران توسط آب و فاضلاب بویراحمد در اولین روز از مهر ماه قطع شد.
 در حالی اولین روز از مهرماه از راه رسید که انشعاب آب دبیرستان نیمه متمرکز شاهد یاسوج توسط آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد قطع شده است.
 گویا حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ شهریور دستور داده آب مدرسه قطع نشود اما آب و فاضلاب شهری بدون توجه اقدام به قطع آب مدرسه کرده است.
 در نامه و دستور استاندار آمده؛ احتراماً با عنایت به دستور استاندار محترم و نامه سرپرست معاونت برنامه‌ریزی فرمانداری بویراحمد به شرکت آب و فاضلاب به شماره 1400/741/1067 به تاریخ ۳۰ شهریور مبنی عدم قطع انشعاب آب مدارس شهرستان بویراحمد با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید متاسفانه در یک اقدام عجیب و غیر قانونی مدیر آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد به پیمانکار خود دستور قطع انشعاب آب دبیرستان فوق الذکر را داد. 
دبیرستان شاهد یاسوج تنها دبیرستان متعلق به خانواده شهدا و ایثارگران است و قرار است زنگ ایثار و مقاومت در اولین روز از مهرماه در این مدرسه نواخته شود.
 پیش‌تر مسئولان در جلسات شورای آموزش و پرورش چه قبل از کرونا چه حالا که با این ویروس دست و پنجه نرم می‌کنیم بر عدم قطع انشعابات مدارس تاکید داشتند اما می‌بینیم که تا کنون به این مورد توجه نشده که مدرسه شاهد نمونه بارز آن است.
 به هر حال قطع انشعاب آب مدرسه شاهد در نخستین روز از مهرماه و در آغاز هفته دفاع مقدس زیبنده نیست و امیدواریم مسئولان به این موضوع ورود کنند و اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهند تا شاهد تکرار چنین مواردی نباشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اگر پول شه پرداخت ایکردن قطع وانیبی..
قانون سی همه یکسان
Iran, Islamic Republic of
اقایی که این خبر را منتشر کرده ای همین دبیرستان شاهد که میفرمایید سالی بالای ۳۰۰ میلیون شهریه جمع آوری می کند ولی متاسفانه مشخص نیست که چطور و کجا هزینه می شود آیا نباید پول ابشو پرداخت کنه پس زود قضاوت نکنین
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1