تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۴۳۸۷۱۴
در اولین جلسه اعضای جدید شورای اسلامی شهر یاسوج چه گذشت؟

نیمه‌ تمام / دانشی: شورای دکوری / هدایت‌امیری: سزاوار نبود / اکبری: به نام مردم ضربه نزنیم

۱
کبنا ؛مراسم تحلیف اعضای جدید شورای اسلامی دوره ششم شهر یاسوج قرار بود، صبح امروز (سه شنبه 16 شهریور ماه 1400) با حضور مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد، علی علی‌پور معاون فرماندار و حاتم پیام مشاور فرماندار بویراحمد در امور شوراها در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شود که به دلیل ترک جلسه توسط دو نفر از اعضای شورای اسلامی، مراسم تحلیف نیمه تمام متوقف شد.

بیشتر بخوانید:

 مراسم تحلیف شورای اسلامی شهر یاسوج متوقف شد / فرماندار بویراحمد تلفنی در حال صحبت کردن است

 مراسم تحلیف شورای جدید شهر یاسوج آغاز شد / کیوان آشنا و بهنام عباس نژاد غائب بودند / هدایت‌امیری: آقای فرماندار صبر کنید تا صلاحیت این دو نفر تعیین تکلیف شود / فرماندار: هیچ مکاتبه‌ای مبنی بر صلاحیت این دو نفر واصل نشده است


    
فیلم‌) صحبت هدایت امیری، عطااله دانشی و هدایت اکبری

به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز (سه شنبه 16 شهریور ماه 1400) قرار بود که مراسم تحلیف اعضای جدید شورای اسلامی دوره ششم شهر یاسوج با حضور فرماندار شهرستان بویراحمد برگزار شود که به دلیل ترک جلسه توسط دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر این جلسه لغو و به زمان دیگری موکول شد.
هدایت امیری و عطااله دانشی دو عضو مخالف برگزاری مراسم تحلیف شورای اسلامی شهر یاسوج بودند که بعد از بیان دیدگاه‌هایشان جلسه را ترک کردند.
 هدایت امیری منتخب مردم شهر یاسوج در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر در این جلسه با بیان اینکه در سلامت انتخابات هیچ شکی نیست، اظهار داشت: اما شک و شبهات وارده در زمان اعلام نتای به انتخابات لطمه زد، مردم در بدترین شرایط، شرایط کرونایی در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کردند و وفاداری خودشان را به ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران و فرامین مقام عظمای ولایت نشان دادند و در حقیقت از سلامت جان خود برای آبروی نظام گذشتند، اما مردم سزاوار این نبودند. شورای شهر یاسوج الان با وقفه یک ماهه برگزار شود.



 امیری در ادامه از فرماندار شهرستان بویراحمد خواست تا به احترام دو منتخب دیگر مردم؛ مراسم تحلیف را به زمان دیگری به تعویق بیندازد و گفت: بعضی از مسائل و پشت پرده‌های وجود دارد و این برای جامعه امروز قابل قبول نیست، مردم رأی دادن که تغییر انجام شود، اما در تأیید صلاحیت دو برادری که بین ما نیستند، اشکال به وجود آمد. این دو برادر با رأی مردم مشروعیت پیدا کردند و الان نباید رأی مردم زیر سؤال برود. چرا نفر اول بین ما نیست. حرف و حدیث‌های زیادی به وجود آمده و نباید به آبرو و شخصیت این دو برادر بیش از این لطمه وارد شود.
 امیری گفت: آقایان را تأیید کردید، کد دادید، و مردم با تأیید شما رأی دادند. امروز سزاوار نیست که با رأی مردم بازی شود.
 وی اضافه کرد: انتظار این بود که در جلسه باشند. این‌ها آبرو دارند. هر مشکلی دارند. چرا شفاف سازی نمی‌شود، از اسفند ماه این‌ها ثبت نام کردند، اگر ایراد داشتند، چرا اجازه حضور پیدا کردند، شما باید اجازه بدهید در جلسه باشند.
 امیری با بیان اینکه امروز جلسه با حضور دو سوم اعضا تشکیل شده و اگر ما شهردار و هیئت رییسه را انتخاب کنیم، نقش آن دو نفر دیگر چه می‌شود، افزود: این ظلم به شهر است، اگر هستند، اجازه بدهید، باشند و اگر نیستند و قانون اجازه می‌دهد، علی البدل‌ها حضور پیدا کنند. بگذارید آنها حضور پیدا کنند. لذا بنده خواهش دارم اجازه بدهید که جلسه یک ماه دیگر برگزار شود تا تکلیف این دو منتخب دیگر مردم مشخص شود.
 منتخب مردم در انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج  تصریح کرد: این مسئله ۴ سال مردم یاسوج را زمین گیر می‌کند، اجازه بدهید؛ ما که یک ماه و اندی صبر کردیم، یک ماه دیگر هم صبر کنیم تا تکلیف آن دو نفر [کیوان آشنا و بهنام عباس‌نژاد] مشخص شود.
مجید احمدی فرماندار بویراحمد نیز در ادامه صحبت‌های امیری تاکید کرد: وزارت کشور هیچ نقشی نداشته است از خدای‌مان بود آن دو نفر باشند، در بحث صلاحیت این دو نفر، هیئت عالی نظارت، نظرات داده که این دو نفر نباشند و هیچ مکاتبه‌ای از طرف وزارت کشور در این خصوص ارسال نشده است.
احمدی اضافه کرد؛ من همین الان هم زیر سؤال هستم، نامزدها و مردم فشار آوردند پی‌گیری کردند، الان هم قانون اجازه نمی‌دهد که بیشتر از این صبر کنم، دیروز آقای امیری شیراز بودند، نتوانستیم برگزار کنیم.
وی بیان کرد: در بحث شهردار می‌توانید، فردی را به عنوان سرپرست مشخص کنید تا یا آن دو نفر علی البدل معرفی می‌شوند و یا هم دو نفر منتخب اولی بر می‌گردند ما نقشی در تأیید صلاحیت آن نداریم و نخواهیم داشت.
احمدی افزود: مراسم باید زودتر برگزار می‌شد به احترام این دو عزیز صبر کردیم، اما اگر برگزار نکنیم، تخلف کردیم.
 عطااله دانشی دیگر منتخب مردم شهر یاسوج در انتخابات شوراهای اسلامی بر حرف‌های هدایت امیری تاکید کرد و اظهار داشت: خواهش دارم از فرماندار و منتخبین که مردم رأی دادند و اگر در غیاب دو نفر  این جلسه برگزار شود و در تصمیمات شورا دخیل نباشند، شورا؛ عنوان دکوری بیشتری دیگری ندارند و مثل گذشته با چالش مواجه می‌شود.



 دانشی گفت؛ من خواهش دارم ضمن احترام به دستگاه امنیتی این وقت هم منقضی شود تا شورای کارآمد داشته باشیم، چون می‌خواهیم پای کار بیاییم، حق مردم ما خیلی بیشتر از این حرف‌ها است.
 وی خاطرنشان کرد: مردم رأی دادند و پاسخ رأی آنها به همین دو نفری که در جلسه حضور ندارند و یا هم اجازه دهند دو نفر علی البدل جایگزین شوند تا شورای کارآمد تشکیل داده شود که پاسخگوی نیاز مردم باشد.
 دانشی گفت: بنده احساس می‌کنم، سیاست‌زدگی و مسائل پشت پرده در این قضایا و برگزاری مراسم تحلیف حاکم شده است.
احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد نیز در ادامه خطاب به دانشی، گفت: این مسئله راهکار دارد، سرپرست معرفی کنید تا مراحل قانونی طی شود و ظرف یکی دو ماه آینده، یقیناً تکلیف آن دو نفر مشخص می‌شود، الان من زیر سؤال هستم نه فقط من در ۷۱ شهر این مشکل بوده و اکثراً انجام دادند.
فرماندار بویراحمد افزود: این کار مردم است نمی‌خواهیم کار مردم روی زمین بماند، مراسم تحلیف را شما برگزار کنید تکلیف دو نفر هم مشخص می‌شود، ما نباید کار مردم را تعطیل کنیم.
احمدی گفت: مردم می‌دانند؛ ما نقشی در تایید یا رد صلاحیت افراد نداریم، مطالبه مردم این است که کار شهر تعطیل نشود، شورا نماینده مردم است در بحث رد یا تأیید صلاحیت عزیزان نقشی نداشتیم.
 سید هدایت اکبری دیگر منتخب با سابقه شورای اسلامی شهر یاسوج، گفت: از مردم و مسئولین تقدیر می‌کنم و همه سعی کردند که انتخابات سالم برگزار شود، الان در نبود عزیزانی که مردم رأی دادند، اختلاف بین وزارت کشور و هیئت نظارت وجود دارد، اما اینکه به نام مردم به مردم ضربه بزنیم، درست نیست.
 اکبری در ادامه تلویحاً به صحبت‌های امیری واکنش نشان داد و افزود: فرماندار شفاف سازی کنند چه کسانی دنبال برگزاری جلسه مراسم تحلیف شورای شهر یاسوج با حضور پنج نفر بودند. حالا اگر جلسه‌ای وفق میل ما نیست، نباید مردم را گمراه کنیم. نباید سیاسی کاری کنیم. هیچ کس به اندازه بنده از عدم حضور این دو نفر ناراحت نیست. دیروز هم با آنها صحبت کردم و در خصوص جلسه امروز با آنها صحبت کردم و به آنها گفتم، اگر ذره‌ای ناراحت هستید، تا ما در این جلسه حضور پیدا نکنیم.
 اکبری ادامه داد: ما به مردم تعهد دادیم که برای آنها کار کنیم.  آقای فرماندار؛ شما تا قبل از امروز بگویید چه افرادی دنبال برگزاری جلسه با حضور ۵ نفر بوده است. 
وی گفت: امیدوارم هر چه زودتر تکلیف این دو نفر مشخص شود.
احمدی گفت: الان امور شهر روی زمین مانده است و نکلیف شهر مشخص نیست. دست من و آقای استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیست. من اگر از آقایان عباس نژاد و آشنا دفاع می‌کنم چون رأی مردم است.
به گزارش کبنا، مراسم تحلیف به دلیل ترک جلسه از سوی هدایت امیری و عطااله دانشی لغو و به زمان دیگری موکول شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

لوداب
Iran, Islamic Republic of
شورای شهربودن یانبودنش فرقی نداره باطلش کنید
پویان
Iran, Islamic Republic of
اقای امیری .
شهروند
Iran, Islamic Republic of
جناب فرماندار .
Iran, Islamic Republic of
با رجوع به عقل و مقایسه لیست اولیه به قولا لو رفته و لیست نهایی که در فضای مجازی انتشار یافت این نکته حائز اهمیت بود که فرضا اگر صد صندوق بود و سیستم الکترونیکی و آن هم در شهر یاسوج چطور در ۹۹ صندوق چند نفر آخر یک رای نداشتند ولی در صندوق آخر رای داشتند دوم مگه می‌شود دو نفر در تنها یک صندوق آراء مساوی بیاورند
سوم چطور می‌شود همه کاندیداها در صندوق تعین کننده یا همان آخری همه رای داشته باشند اینها ابهاماتی است که آقای احمدی باید برای روشن شدن اذهان عمومی پاسخگو باشد و بقول خودشان(احمدی) بهترین انتخابات شورا را برگزار کردند و در جلسات متعدد نیزعنوان نمودند الان چرا به این مشکل برخورد کرد؟ چه جوابی دارند بدن!
شهروند
Romania
تو را خدا این شهر را.نجات بدهید.این شهر داره نبود شده .با بازی با کلمات اکبری شروع شده
یاسوج یا یا اعضای کت شلواری که یاسوج را به مخروبه تبدیل کرده اند
Iran, Islamic Republic of
بهترین برنامه ریز اکبری است چون خودش را از واقعیات کنار کشیده منافع شخصی را اولویت قرار داده عزت مردم هم له شده شهرداری انتخاب کرد که مختص خودش باشد و بس چون می دونه ضعیف ترین شهردار در تاریخ شهر یاسوج می‌باشد فقط چند نفری دوستان هم هستند که جا را در کنارش گرم نگاه داشته اند
اما دیگه دنیا ما اینجور شده هر جا نفع هست باید رفت
Romania
تاریخ بویراحمد فراموش نخواهد کرد ظلمی که . به مردم داشت در جهت زد ‌ویند در خصوص انتخاب شهردار و ضعیف ترین شهردار تاریخ یاسوج مقدم بوده و‌جای بسی تاسف هست که دوباره اکبری در صدد ابقا ا ایشان هست
رضا
Iran, Islamic Republic of
دور تازه از کشمکش ها و‌جرو بحث هاشروع و تاچهار سال دیگر ادامه دارد...خودخواهی نیش وکنایه وبغض و حاشیه و...شهرو تبدیل به متروکه کردید یا شورا را هم غیربومی بیارند!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین شهردار حقیقت دارد.
شهرداری
Iran, Islamic Republic of
/ شورای این دوره از شهر را سیاسی کاری می کند و دنبال منافع خودش هست اگر خواستی تا آدرس بدهم که فلان زمین و فلان خانه را در دوره های گذشته که عضو شورای شهر بود چطوری تغیرکاربری داد
عادل
Iran, Islamic Republic of
با بودن اکبری فاتحه شورا را بخوانید
شهر
Romania
جناب مدیر محترم.شما چرا کامنتهای مردم را درست منتشر نمی کنید.چرا اسم شخص را از متن کامنتها حذف می نمایید
بویر مظلوم
Iran, Islamic Republic of
اون چندتای دیگه که با کت و شلوار شیک نشستن تا حالا چکار کردن برا این شهر
نیما
Iran, Islamic Republic of
/// خودش بانی نابود کردن این شهره دقیقه نود تایید شده حرف نزدنت از حرف زدنت بهتره یکی از عوامل تفرقه انداختن و شهردار ضعیف انتخاب کردن همین اقا هست
شهروند
Iran, Islamic Republic of
درود برجناب مهندس اکبری که خیلی واضح اعلام حمایت خود رو از رای مردم و وجود اقای عباسنژاد و اشنا کردن و هیچگونه اسمی از وجود نفرات بعدی نیاوردن
شهروند
Iran, Islamic Republic of
درخصوص اون 4 میلیاردی که برا ردصلاحیتش داده هم بفرما شورا چقدمنافع داره که یک نفرحاضره این هزینه رو پرداخت کنه
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1