تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۴۳۸۵۱۴
کبنا بررسی کرد

استانداری کهگیلویه و بویراحمد: روستای پادوک متعلق به گچساران است / فرماندار کهگیلویه اول به کارتابل اداری‌اش نگاه بعد شایعه‌سازان را تهدید کند / مردم پادوک گچساران: می‌خواهیم قانون رعایت شود

۱
کبنا ؛چند روزی است که برخی صحبت‌ها در خصوص واگذاری نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان کهگیلویه به شهرستان گچساران در فضای مجازی منتشر شده است که البته این خبرها با واکنش تند فرماندار کهگیلویه مواجه شد و کریمی نژاد قول برخورد با شایعه سازان را داد. در کنار این موضوع که فرماندار کهگیلویه آن را شایعه خواند، نامه‌های در رسانه‌ها منتشر شد که گویا فرماندار کهگیلویه از تغییر محدوده مرزی خبر نداشته است. جمعی از اهالی روستای پادوک گچساران با تجمع جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و فرمانداری گچساران تجمع و خواستار حق و حقوق‌شان در این منطقه شدند و بیان می‌کردند که روستای پادوک و اراضی آن جزء حوزه انتخابیه گچساران است و می‌خواهیم با امنیت و آرامش در زمین‌هایمان، به کار کشاورزی‌مان ادامه دهیم. علیرضا اتابک فرماندار گچساران نیز در گفت‌وگو با کبنا، گفت: در مسیر قانون این مسئله را پیگیری می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم حقی از کسی ضایع شود. مردم روستای پادوک ضمن اعلام وفاداری‌شان به قانون و نظام مقدس اسلامی گفتند؛ ما خواهان این هستیم که امنیت داشته باشیم و در آرامش خاطر کشاورزی و امرار معاش کنیم.
 
 به گزارش کبنا، فتاح محمدی مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری در تاریخ 6 / 5 / 1400 در نامه‌ای با شماره 5903 / 21 / 74 / 1400 با موضوع اصلاح و تدقیق حدود مرزی صراحتاً اعلام کرده که اراضی روستای پادوک در جغرافیای گچساران قرار دارد. دارا کریمی‌نژاد به حرف‌ و حدیث‌های در باره واگذاری سیکل ترکیبی به شهرستان گچساران واکنش نشان می‌دهد و از اصل منکر اصلاح حدود مرزی می‌شود و حتی با لحنی تند خبر از برخورد با شایعه‌سازان می‌دهد.

نامه استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اصلاح و تدقیق جدود مرزی

به گزارش کبنا، تابناک در این زمینه نوشت: چند روزی است که برخی شایعات در خصوص واگذاری نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان کهگیلویه به شهرستان گچساران در فضای مجازی منتشر شده است که البته این خبرها با واکنش تند فرماندار کهگیلویه مواجه شد و کریمی نژاد قول برخورد با شایعه سازان را داد. بی شک اولویت برای استان کهگیلویه و بویراحمد در پروژه‌ها، اتمام آن‌ها و متنفع شدن مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از برکات آن‌ها است و بررسی موضوع محل قرار گرفتن یا مدیریت پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی پادوک در هر یک از دو شهرستان کهگیلویه و گچساران نمی‌تواند اصل موضوع که تلاش برای اتمام آن باشد را به حاشیه ببرد.)
 انتشار متنی که بخش‌هایی از آن را می‌توان در قالب جدل‌های سیاسی در کهگیلویه عنوان کرد موجب ایجاد حساسیت‌های زیادی در خصوص احتمال تغییر مدیریت نیروگاه سیکل ترکیبی پادوک شده است، موضوعی که البته دارا کریمی نژاد در خصوص آن واکنش تندی نشان داد و افرادی که این موضوع را مطرح کردند، شایعه سازان عنوان کرد و وعده برخورد با آن‌ها را داد. 
شایعه‌ای که کریمی نژاد وعده برخورد با منتشر کنندگانش را داد چه بود؟
آنچه که به عنوان شایعه مطرح شد مربوط به متنی بود که در فضای مجازی منتشر شد و در بخشی از آن آمده بود خبرها حاکی از آن است که مرز دهستان حومه غربی بخش مرکزی کهگیلویه و دهستان لیشتر شهرستان گچساران که سالیان سال و از چندین نسل قبل، توسط رودخانه‌ای از هم جدا می‌شدند، تغییر یافته تا نیروگاه سیکل ترکیبی که قبلاً توسط نماینده شهرستان آقای عدل هاشمی در حومه غربی بخش مرکزی احداث شده بود به حوزه گچساران واگذار شود. «البته در بخش‌هایی هم از این متن به نماینده فعلی کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده حملاتی شده بود که قابلیت انتشار رسانه‌ای ندارد ضمن اینکه نام بردن از دو رقیب سیاسی در منطقه یعنی هاشمی و موحد اصل ماجرا را تحت شعاع هم قرار داده است!»
واکنش کریمی نژاد چه بود؟
فرماندار کهگیلویه واگذاری سیکل ترکیبی منطقه پادوک به شهرستان همجوار را از اساس کذب خواند و گفت: با کسانی که شایعه جابجایی مرز جغرافیایی را مطرح کردند برخورد قاطع خواهد شد.
دارا کریمی‌نژاد در یک نشست خبری شایعه تغییر مرز جغرافیایی در شهرستان را بی‌اساس خواند و اظهار داشت: امکان جابجایی حتی یک سانتی متر از مرز شهرستان وجود ندارد.
فرماندار کهگیلویه گفت: با کسانی که به این مسئله دامن زده و در پی ایجاد تنش و فتنه هستند قطعاً برخورد خواهد شد.
این مسؤول تصریح کرد: کسی که این به فکر و رفتار دامن می‌زند و مرزبندی می‌کند فقر علمی و جغرافیایی دارد که نمی‌داند مرز شهرستان ما خط القعر رودخانه خیرآباد است تقسیمات کشوری اینقدر ناآگاه نیست که مرز جغرافیایی مشخص یک شهرستان را جابجا کند.
کریمی‌نژاد افزود: به کسانی که با ذهن بیمار و ناآگاه در این شایعه نقش داشتند و می‌خواستند فتنه ایجاد کنند هشدار می‌دهم که آخرین بار باشد حرف از جابجایی مرز بزنند.
وی با اشاره به اینکه پروژه سیکل ترکیبی به قوت خود باقی است و برای اجرای آن پیگیری لازم صورت می‌گیرد، گفت: این نیروگاه جزء طرح‌های اثرگذار شهرستان است. سند به اسم کهگیلویه به ثبت رسیده و اگر قرار باشد تغییر کند بدون اجازه استاندار، صمت، نماینده مردم در مجلس و فرماندار مقدور نیست.

بیشتر بخوانید:
 
چرا فرماندار کهگیلویه تغییر مرز جغرافیایی را نمی‌پذیرد؟ اسناد موجود است / سکوت منفعلانه «سیدناصر حسینی»

لزوم توضیح فرماندار کهگیلویه در خصوص برخی اسناد!

شکی نیست که دامن زدن به شایعات قابل قبول نیست و برخورد با این افراد هم حق و هم وظیفه مسئولین است اما شفافیت در خصوص برخی موضوعات هم از وظایف یک مسئول است ضمن اینکه پذیرفته نیست مسئولین در هر جایگاهی نسبت به حوزه تحت مدیریت خود بی اطلاع و ناآگاه باشند! به عنوان مثال برخی مسئولین شهرستان کهگیلویه در خصوص برخی اتفاقات پیش آمده برای برخی از پروژه‌های شهرستان کاملاً ناآگاه بوده و از طریق رسانه‌ها متوجه می‌شوند! انتقال تجهیزان نیروگاه سیکل ترکیبی، به مشکل خوردن باند اضطراری فرودگاه دهدشت از جمله موارد بسیار مهمی است که مسئولین شهرستان پس از رسانه‌ای شدن از واقعیات مطلع شده‌اند و هنوز هم جوابی قانع کننده برای آن‌ها نداشته‌اند.
حال بحث تغییر جغرافیایی بخشی از مرزهای دو شهرستان کهگیلویه و گچساران در حساس‌ترین منطقه یعنی محل احداث نیروگاه سیکل ترکیبی پادوک در فضای مجازی مطرح شده است و فرماندار کهگیلویه هم به شدت آن را تکذیب و قول برخورد با شایعه سازان را داده است.
انتظار می‌رود فرماندار کهگیلویه برای تنویر افکار عمومی و بدون توجه به مسائل سیاسی یا قومیتی که همواره دستمایه اقدامات برخی افراد است و متاسفانه مانع اساسی توسعه و شفافیت در منطقه و استان شده، در این زمینه اطلاع رسانی کند. ضمن اینکه تابناک کهگیلویه و بویراحمد آماده انتشار توضیحات وی و یا هر مسئول دیگری است.
به گزارش کبنا، بهتر است که فرماندار کهگیلویه ابتدا به کارتابل اداری خود بیندازد و دقیق نامه‌هایش را بخواهند و بعد به گونه‌ای صحبت کند که به مردم و جامعه آرامش بدهد نه اینکه لحنش را تند کند. البته به نظر می‌رسد در همچنین مواقع مدیران نباید به دنبال قهرمان سازی از خودشان باشند، بلکه صرفاً باید قانون‌مداری را در نظر بگیرند.
توضیحی در خصوص اسناد 
حدود کمتر از 40 روز پیش این مرز طی نامه‌ای با موضوع «اصلاح و تدقیق حدود مرزی» تغییر و به فرماندری گچساران ابلاغ شده است  که به فرمانداری کهگیلویه هم رونوشت زده شده است. به گونه‌ای که مناطق زیادی از زمین‌های بالاتر از رودخانه که سابقاً در حوزه کهگیلویه بوده به حوزه استحفاظی گچساران ضمیمه می‌شود که اگر چنین اسنادی صحیح باشد نیروگاه سیکل ترکیبی عملاً در منطقه مدیریتی گچساران قرار می‌گیرد و اگر مسئولین تصمیم بگیرند احتمال تغییر مدیریت آن از کهگیلویه به گچساران بسیار جدی است مگر این که همه این اسناد تکذیب شوند و یا اینکه مسئولان استانی یا ملی تصمیم بر تثبیت مدیریت آن به شهرستان کهگیلویه را داشته باشند.

   
محدوده اصلاح و تدقیق حدود مرزی بر روی نقشه

تعیین محدوده اصلاح و تدقیق حدود مرزی دو شهرستان کهگیلویه و گچساران

مشکلات روستای پادوک و اراضی آن مربوط فقط به نیروگاه سیکل ترکیبی نیست. طرح آبرسانی که اخیراً کلنگ‌زنی شده هم مشکل آفرین شده است.  برای چهارمین روز متوالی جمع زیادی از مردم روستای پادوک جلوی فرمانداری گچساران تجمع کردند. آنها بیان کرده‌اند که به قانون پایبند و وفادار هستند و مطیع رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هستیم و حاضر نیستیم که هیچ گونه مشکلی پیش بیاید. فقط دنبال حق‌مان هستیم و می‌خواهیم در آرامش خاطر به امرار معاش بپردازیم.

به گزارش کبنا نیوز، امروز پنج شنبه (11 شهریورماه 1400) برای چهارمین روز متوالی جمع زیادی از مردم روستای پادوک جلوی فرمانداری گچساران تجمع کردند.
به گفته معترضان؛ این جمع به دلیل ورود غیرقانونی عشایر به زمین‌های کشاورزی مردم روستا بوده است و مردم روستا خواستار توقف طرح آبرسانی عشایر هستند که در زمین‌های کشاورزی آنها بصورت غیرقانونی در حال انجام است.
یکی از معترضان در گفت و گو با خبرنگار کبنا نیوز گفت: بیل مکانیکی داره تو زمین‌های ما کار غیر قانونی آبرسانی به عشایر رو انجام میده، مردم ما بی پناه هستند، نماینده گچساران کجاست؟ چرا صدایی از ایشان نمی‌شنویم.
این اهل روستا افزود: نماینده گچسارن متاسفانه هیچ نمی‌گوید و سکوت کرده است، و حق ما دارد خورده می‌شود. حق مردم پادوک گچساران دارد خورده می‌شود، ما سر صندوق‌های رأی رفتیم و رأی دادیم ولی الان کسی را نداریم، همان روزی که ما تجمع می‌کنیم، نماینده می‌روند به بیمارستان‌ها سر می‌زنند، متأسفانه انگار گچساران و مردم پادوک نماینده ندارند!
وی افزود: خواسته ما این است که پروژه آبرسانی فعلاً به طور 100 درصد متوقف شود تا بعداً سر فرصت زمانی که مسئولان کهگیلویه قضیه‌ی تغییر مرزی مهم روستا را به طور 100 درصد پذیرفتند، نه اینکه تعلل کنند و ما را سر بدوانند تا این پروژه تمام شود.
این فرد اهل روستای پادوک گفت: دولت درصورتی می‌تواند برای این عشایر آبرسانی کند که آنها از مستقرشدن در زمینهای کشاورزی به حدود یک کیلومتر فاصله قانونی از زمینهای کشاورزی روستا برای آنها ابرسانی کند وحتی برق رسانی هم بکند فقط ازحریم قانونی زمینهای کشاورزی یک کیلومتر فاصله بگیرند تاهم اینکه همه آنها یکجا جمع شوند و زندگی شان را بکنند هم اینکه مردم پادوک بتوانند، سالانه زمین‌های کشاورزی خود را با خیال راحت البته «بدون آزار و اذیت آنها» بکارند و از نعمت. کشاورزی در زمین‌های ملکی رسمی خود بهرمند شوند.
وی گفت: برای این کار باید از آنها تعهد کتبی گرفته شود این آخرین خواسته‌ی به جا و به حق مردم روستای پادوک هستش و گرنه خدای ناکرده ما که یزیدی نیستیم که بخواهیم آب را برروی آن‌ها ببندیم نه. فقط می‌خواهیم از حریم زمین‌ها فاصله بگیرند و ما هم با امنیت کامل، امرار معاش داشته باشیم. تاکید می‌کنم با امنیت کامل برروی این زمینها کشاورزی بکنیم. لطفاً مسئولین زیربط چاره‌ای بیندیشید تا حقی از کسی ضایع نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
کبنا شما هم جوری حمایت میکنی حس و روح ناسیونالیستی داری
مخاطب سایت شما فقط گچسارانی نیست سعی کنید رسالت خودتون حفظ کنیدوگرنه از سایت استانی به سایتی در حد محله نزول پیدا میکنید
United Arab Emirates
تسلیت نیروگاه سیکل ترکیبی مثل افعی اب رودخانه و چاهها را میبلعد و کشاورزی را نابود میکند
اب و زمینتان را میبزند
شما سر چی دعوا میکنید نیروگاه سودش مگر تو جیب شهرستان میره ؟ اون اب ارزشمندتان را میبره و منطقه را خشک میکنه

نیروگاه برق همدان را که زدند کل اب چاه و منطقه زا خورد و همه مهاجرت کردند تهران و قم ..

قرار بود صنایع اب بر کنار دریا باشند

اب شیرین الان ارزشش از نفت هم بیشتره الان کارتلهای پتروشیمی و نیروگاهی مفت میبرند و همه حقابه داران را نابود میکنند کاری که صنایع اصفهان سر کشاورزان اوردند..
Iran, Islamic Republic of
جای تاسف داره فرماندار دهدشت خبر از ابلاغیه استانداری ندارد، آخ و بخت ایما و این فرماندار
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1