تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۱
کد مطلب : ۴۳۴۱۰۸
کبنا گزارش می‌دهد

دومین روز نام‌نویسی مارتن 1400 انتخابات ریاست جمهوری به روایت تصویر و فیلم

۰
کبنا ؛دومین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در حالی صبح چهارشنبه (۲۲ اردیبهشت) آغاز شد که در روز اول چهره‌هایی از جمله سردار سعید محمد، فرمانده پیشین قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه و سردار حسین دهقان، وزیر پیشین دفاع در دولت نخست حسن روحانی، برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند. در روز دوم، محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم، سردار رستم قاسمی وزیر پیشین نفت، عباسی به عنوان یکی دیگر از وزرای دولت احمدی‌نژاد، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس مجلس و چند چهره دیگر سیاسی در این انتخابات ثبت‌نام کردند. در این روز، دادستان کل کشور و معاون امنیتی وزیر کشور از ستاد انتخابات بازدید کردند.
  

  به گزارش کبنا، در ساعات اولیه دومین روز ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی در دولت احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
 حدود ساعت ۱۰ صبح روز دوم ثبت نام‌ها محمود احمدی‌نژاد با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.
 رییس دولت‌های نهم و دهم پس از ثبت نام دلایل خود برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را تشریح کرد و گفت: حضورم در انتخابات با توجه به شرایط کشور و اصرار مردم بود.
 پیش از ظهر امروز با انتشار اخباری مبنی بر قطعی‌شدن ثبت‌نام محمود احمدی‌نژاد، فضای ستاد انتخابات کشور تحت تأثیر این موضوع قرار گرفت و خبرنگاران، عکاسان و فیلمبرداران از یک‌سو برای یافتن جایگاهی مناسب جهت پوشش خبری ورود و ثبت نام وی و مسئولان حراست و حفاظت ستاد انتخابات از سوی دیگر برای حفظ نظم و آرامش فضای محل نام‌نویسی کاندیداها تلاش‌های خود را آغاز کردند که همچون سایر موارد با درگیری‌ها و مشاجرات لفظی میان دو طرف همراه شد.
  ورود رییس دولت‌های نهم و دهم به محل نام‌نویسی کاندیداها برخلاف پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، همراهی یاران همیشگی او همچون مرتضی تمدن، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، علی‌اکبر جوانفکر و جمعی دیگر از اعضای کابینه وی را به دنبال داشت.
 احمدی‌نژاد پس از ثبت‌نام با حضور در سالن ۶۰۰ نفری وزارت کشور در جمع خبرنگاران حاضر شد و فرصت ۱۵ دقیقه‌ای خود را تماماً به روخوانی از بیانیه اعلام کاندیداتوری‌اش گذراند.

او در واکنش به توضیح مدیرکل روابط عمومی وزارت کشور برای امکان تقسیم این فرصت برابر ۱۵ دقیقه‌ای میان اعلام مواضع خود و پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران اظهار کرد: «فکر می‌کنم اگر چند جمله‌ای صحبت کنم پاسخ همه سؤالات داده شود.»
 پس از پایان سخنان رییس دولت‌های نهم و دهم که تشویق هیئت ده‌نفره همراه وی را به دنبال داشت، او در پاسخ به تنها پرسش طرح شده از وی در خصوص برجام، گفت: «من بارها درباره برجام سخن گفته‌ام، می‌توانید به همان‌ها مراجعه کنید.»
 پس از پایان فرصت برابر ۱۵ دقیقه‌ای، محمود احمدی‌نژاد با وعده برگزاری نشست خبری در آینده نزدیک و پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران در حلقه همراهان خود از ستاد انتخابات کشور خارج شد.
یکی از طرفداران احمدی نژاد به خبرنگاران گفت که چند روز است که بیرون منزل احمدی نژاد هستیم و حتی شب‌ها آنجا می‌خوابیم تا او را برای ثبت نام در انتخابات تشویق کنیم.
  
 پیش از ظهر امروز همچنین امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.
 نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی پس از ثبت نام در انتخابات اعلام کرد که با دخترم و آقای ابوترابی از نمایندگان محترم مجلس و از فرزندان شهدا آمدم تا بگویم با باندبازی‌های سیاسی مخالفم.
 ظهر دومین روز ثبت نام‌های انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور محمد عباسی وزیر ورزش دولت احمدی‌نژاد، همچنین رستم قاسمی وزیر نفت کابینه احمدی نژاد و فرمانده اسبق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و حسن سبحانی استاد اقتصاد دانشگاه تهران جداگانه وارد ستاد انتخابات کشور شدند و برای کاندیداتوری در انتخابات ثبت نام کردند.
  محمد عباسی پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: با احترام به کسانی که وارد عرصه انتخابات شده‌اند به آنان می‌گویم نظام اجرایی کشور جای آزمون و تجربه نیست.
 رستم قاسمی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری نیز پس از ثبت نام با بیان اینکه سفره مردم کوچک‌تر شده و مردم نگران هستند، گفت: من سعی دارم مشکلات معیشتی فوری مردم را در گام اول حل کنم.
  
 حسن سبحانی به عنوان چهره دانشگاهی روز دوم ثبت نام‌ها بعد از تکمیل مراحل ثبت نام خود در جمع خبرنگاران گفت: برای بهبود تدریجی مناسبات توسعه اقتصادی ایران و کمک به تحقق استقلال اقتصادی با شعار «اقتصاد بدون ربا» در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ حاضر شدم.
 ظهر امروز همچنین قدیری ابیانیه از سفرای پیشین کشورمان و کارشناس مسائل سیاست خارجی و قدرتعلی حشمتیان رییس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران با حضور در وزارت کشور برای کاندیداتوری در انتخابات ثبت نام کردند.
 بعد از ظهر دومین روز ثبت نام‌ها خسرو نصیرزاده دبیرکل مجمع متخصصین ایران ثبت‌نام کرد.
   
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری ظهر چهارشنبه در جریان دومین روز از مهلت قانونی ثبت نام از کاندیداهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با حضور در ساختمان وزارت کشور در میدان فاطمی تهران از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند نام نویسی از داوطلبان کاندیداتوری این انتخابات قرار گرفت.
  در نخستین روز از مهلت پنج‌روزه ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری محمدحسن نامی، سعید محمد و حسین دهقان از چهره‌های شناخته‌شده‌ای محسوب می‌شدند که در ستاد انتخابات کشور حاضر و برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام کردند.
  ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه با دستور وزیر کشور آغاز شد.
 موضوع اختلاف شورای نگهبان و وزارت کشور از مسائل مهم روز اول ثبت نام‌ها بود که به شرایط ثبت نام داوطلبان انتخابات باز می گرددو از دوشنبه هفته جاری که رئیس جمهور، وزارت کشور را موظف کرد که مصوبه شورای نگهبان را اجرا نکند، شدت گرفت؛ چراکه ساعتی بعد هیات نظارت بر انتخابات اعلام کرد این مصوبه لازم الاجرا است.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در اولین روز ثبت نام‌ها در گفت وگو با خبرنگاران مستقر در وزارت کشور اعلام کرد که «ثبت نام‌هایی که فاقد مدارکی باشند که از سوی شورای نگهبان اعلام شده، اعتبار ندارند و به نماینده‌مان در ستاد انتخابات کشور گفته‌ایم که مدارک ناقص را تحویل نگیرد. ثبت نام کسانی نهایی می‌شود که مدارکشان بر اساس مصوبه شورای نگهبان کامل باشد و به تائید نماینده شورای نگهبان در ستاد انتخابات کشور برسد.»
 ساعت ۱۸ پایان مهلت حضور برای ثبت نام اعلام شده، اما ثبت نام از افراد حاضر در ستاد انتخابات انجام خواهد شد.
 سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور در پایان اولین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری، در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد: ۵۷ نفر از داوطلبان به ستاد ثبت‌نام مراجعه کردند و عملیات ثبت‌نام به مدت ۴ روز تا ۲۵ اردیبهشت ادامه پیدا خواهد کرد.
 دومین روز ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری نیز از ساعت ۸ صبح ۲۲ اردیبهشت، آغاز شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1