تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۴۳۳۵۴۰
نشست خبری مدیر درمان استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته کارگر برگزار شد

توجه به معیشت و امنیت شغلی کارگران/احداث بیمارستان در دهدشت

۰
کبنا ؛ظهر امروز(چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰) به مناسبت هفته کارگر نشست خبری مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، کنگره کارگران، نماینده شرکت مهندسی تاسیسات و انرژی تامین و نماینده شرکت کار و تامین با اصحاب رسانه برگزار شد.
به گزارش کبنا؛اصغر بهور مدیر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد ضمن تبریک هفته کارگر گفت:در خصوص کارگران مواردی که مهم است توجه به معیشت و امنیت شغلی کارگران است و توقع داریم در همه‌ی دولت ها با این دو مورد توجه شود و ما در شورای رفاه استان وظیفه ی بیشتر در خصوص کارگران داریم.
تامین اجتماعی و بیمه ی ما باید بر بیمه‌ی کارگران  شاغل درکارگاه‌ها نظارت کنند، وضعیت سلامت تو سط واحد طب کار باید بررسی شود، از حقوق کارگران آسیب دیده و کارگران از کار افتاده باید صیانت شود.
 اصغر بهور با اشاره ۳ موضوع مهم و پر اهمیت در جامعه اظهار داشت:باید در جامعه به بیکاری، اقتصاد و درمان توجه ویژه شود.در خصوص بیکاری که با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کارگاه ها تعطیل شدند و ما باید به فکر این کارگران بیکار شده باشیم و مورد دیگر در خصوص بیکاری است که در استان‌های دیگر به زیر ساخت‌ها به خوبی توجه می شود و در استان ما اگر به زیر ساخت ها به خوبی توجه شود نرخ بیکاری کاهش می یابد و جذب سرمایه گذار باید چشم انداز جامعه کارگری بهتر شود.ما در استان ۴ شهرک صنعتی داریم اما برخی تعطیل هستند و به این موضوعات باید توجه شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی در خصوص نرخ دستمزد و درمان کارگران گفت:دولت برای تعیین حقوق کارگر باید به نرخ تورم توجه کند و حقوق کارگران باید با تورم و خط فقز متناسب باشد و البته جلسه هایی در وزارت کشور در خصوص بازنگری حقوق کارگران برگزار شده است.در خصوص بیمه نیز، بیمه‌های پایه و تکمیلی باید حمایت بیشتری بکنند و خدمات بیشتری را تحت پوشش قرار دهند به خصوص  در جامعه کارگران اگر به مزایا و خدمات دندان پزشکی و ‌... توجه نشود و این خدمات تحت پوشش بیمه نباشند نمی‌شود گفت که کارگران را سرافراز کرده ایم.مدیریت کار اگر نباشد جامعه از هم می‌پاشد و باید در مدیریت کار چه بخش خصوصی و دولتی  فرهیختگی داشته باشیم و ژاپن و آلمان را فرهیختگی در مدیریت نجات داد.امیدواریم سه مشکل بیکاری اقتصاد و درمان حل شوند.
اصغر بهور در خصوص افراد تحت پوشش بیمه گفت:۴۵ درصد افراد در استان کهگیلویه و بویراحمد و ۷۵ هزار نفر از جامعه کارگری تحن پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
وی در ادامه اهداف سازمان در سال ۱۴۰۰ را اینگونه تشریح کرد:در گچساران که بزرگترین شهر تحت پوشش بیمه است توسعه پلی کلینیک را در دستور کار داریم که در هفته ی دولت به بهره برداری می رسد.با توجه به جمعیت دهدشت و در اگر هر هزار نفر یک تخت تخصیص داده شود باید ۳۵۰ تخت در بیمارستان دهدشت باشد اما شاهد هستیم که ۱۷۰ تخت کم در دهدشت کم داریم و در خصوص بیماران کرونایی و به دلیل کمبود تخت بیماران به باشت منتقل می شدند که به همین علت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان احداث بیمارستان ۶۴ تخت خوابه را در دستور کار داریم و در ادامه در تلاشیم تا درمانگاه دهدشت را بعد ۲۵ سال به پای کلینیک تبدیل کنیم.
بهور به توسعه بیمارستان شهدای گمنام یاسوج در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: در جهت توسعه این بیمارستان فضای ۹۰۰۰ متر را کلنگ زنی می کنیم و هدف از این کار افزایش تعداد تخت ها از ۵۵ تخت به ۶۴ تخت  در بخش های موجود است و در آینده می توان به ۹۶ تخت هم افزایش داد.

اصغر بهور در خصوص نسخه الکترونیک گفت:تامین اجتماعی به عنوان پیشگام نسخ الکترونیک و دیجیتال باعث شد این طرح در جامعه نهادینه شود.دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت هنوز به طورکامل به ما نپیوسته اند و تا اول خرداد دیگر نسخه به شیوه دستی نوشته نمی شود و ما در زمینه نسخه الکترونیک بعد از کردستان و اردبیل در جایگاه سوم کشور قرار گرفتیم.
مدیر درمان تامین اجتماعی در آخر به موضوع بیمه کارگران ساختمانی پرداخت و گفت:در خصوص بیمه‌ی کارگران ساختمانی در هر ماه یک سهمیه مشخص برای تعداد کارگران مشخص شده بود و خب این مورد در جلسات بررسی شده و صحتبت هایی مبنی بر حذف سهمیه شده است تا دگیر محدودیتی در تعداد کارگران بیمه شونده در هر ماه نباشد.در این بین افرادی هستند از مشاغل دیگر که به دلیل پایین تر بودن هزینه بیمه کارگران خود را به عوان کارگر ساختمانی جا زده و خود را تحت پوشش بیمه ی کارگری در آورده اند که کارشناسان بیمه در تلاشند که دیگر این مشکلات پیش نیاید.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1