تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۴۳۲۹۶۶
کبنا گزارش می دهد؛

قطع «یک زنجیره» انتقال ویروس کرونا در گچساران با تعطیلی بازار + تصاویر

۱
کبنا ؛
چند روز است که بازار گچساران تعطیل شده، به غیر از بانک ها، خواروبارفروشی ها، دیگر بازاریان تعطیل هستند و قرار است فعلا تا 10 روز تعطیل بماند.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، اگر این روزها به خاطر کار واجب یا غیرواجبی به بازار گچساران سری بزنید با در بسته بیشتر مغازه ها مواجه خواهید شد، اگر بخواهید زمانی را انتخاب کنید که شاید محل مورد نیازتان و بخاطر کار واجب، باز باشد، بهترین زمان صبح ساعت های بین 8 و نیم تا 12  است، در صورتی که کار واجبی ندارید بهتر است به زمان دیگری موکول شود.
کرکره همه مغازه ها پایین کشیده شده، عمده ی عکاسی ها، لوازم التحریر، لوازم خانگی، عمده ی لباس فروشی ها، آرایشی بهداشتی، آرایشگاه ها تعطیل هستند، برخی از دستفروش ها هنوز هم بساط خود را پهن می کنند، ولی عمدتا نیستند. بیشتر بازاریان نسبت به بسته شدن بازار اعتراض دارند و به خاطر وضعیت کسادی بازار، مشکلات اجاره و مالیات با مشکلات زیادی مواجه هستند. بازاریان درخواست داشته اند که تخفیف مالیاتی برایشان قائل شوند که باید ببینیم دولت چه پاسخی به این درخواست دارد.
مدیر بهداشت و درمان و تیم بهداشتی علی الخصوص طی چند هفته اخیر هشدارهای زیادی دادند، و با وجود تلاش و زحمات زیاد پرسنل بهداشت و درمان در تست گیری و کنترل بازار، به دلیل برخی از عدم همکاری ها، بازار تعطیل نشد، مردم به دورهمی های عید مشغول بودند و همین باعث شد این شهرستان در وضعیت بحرانی قرار بگیرد. حالا در وضعیت قرمز، بخش کرونایی بیمارستان رجایی تکمیل شده، بیمارستان نفت نیز بخشی را به بیماران اختصاص داده است. تعداد بیمارانی هم که در خانه قرنطینه شده اند زیاد است و به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان کادر درمان بیشترین فشار را تحمل می کنند.
به دلیل اینکه ادامه ی زنجیره از طریق مراسمات عزا و عروسی و دورهمی ها اتفاق می افتد، شهروندان می توانند همکاری خوبی در عدم برگزاری اینگونه مراسم ها داشته باشند، چرا که در صورت برگزاری، قطعا موارد مبتلایان بیشتر از این که هست، می شود. مسئولان دستگاه قضایی پیش از این گفته اند در صورت هر گونه گزارش مردمی از مراسمات، برخورد لازم صورت می گیرد.
مسئله اینجاست که گاها افراد کرونایی خودشان به خرید می روند، خودشان برگه آزمایششان را می گیرند و ... . از این رو، نه حتی در دورهمی ها بلکه در بازار نیز مردم باید مراقبت زیادی بکنند.
از طرفی طبق گفته کارشناسان، ماسک های استرج مشکی که حتی در داروخانه ها هم به فروش می رسند استاندارد نیستند و خود عامل انتقال می شوند، لذا حتی در خرید کردن از داروخانه ها، افراد مراقبت زیادی بکنند.
به گفته کارشناسان، در شرایط کنونی که ویروس جهش یافته انگلیسی نیز در استان وجود دارد، به ویژه در مکان های شلوغ از دو ماسک استفاده کنید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1