تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۴۳۲۳۴۴
در گفت‌وگو با کبنانیوز؛

کنسرت مهربانی در حمایت از زلزله‌زدگان سی‌سخت برگزار شد (+تصاویر و فیلم)

۳
۴
کبنا ؛
 کنسرت آنلاین گروه موسیقی استان کهگیلویه و بویراحمد روز سه‌شنبه (26 اسفندماه)، با حضور «علی اکبر شکارچی»، «شهرام جعفری‌خواه»، «میرزا مسعود موسوی»، «سجاد کرمی»، «رضا سلیمانی‌فر»، «حافظ امیدی»، «پژمان سیدی»، «کیومرث کرمی»، استاد «کوروش اسدپور»، «شهریار کریمی» و «اسفندیار احمدی»، «آریا ظریفیان‌» و «سیده یسنا هاشمی» در تالار رودکی تهران اجرا شد.

{دانلود کنید}
نوازندگی یسنا هاشمی از شهر سی‌سخت

سید همت هاشمی، مدیر اجرایی کنسرت مهربانی در «حمایت از زلزله‌زدگان شهر سی‌سخت» در گفت‌وگوی اختصاصی با کبنا نیوز گفت: یک روز پس از زلزله‌ی شهر سی‌سخت، تعدادی از هنرمندان موسیقی استان کهگیلویه و بویراحمد چه در قالب گروه و یا انفرادی مصمم به اجرای صحنه ای موسیقی (ملیسنتی/ محلیبومی/ پاپ) در جهت حمایت از آسیب دیدگان زلزله برآمدند. هنرمندان شاخص این رشته‌ی هنری نیز در بخش سازهای ایرانی و غیر ایرانی، خواستار اجرای موسیقی به شیوه ی تک‌نوازی در کنار اجرای گروهی دیگر هنرمندان‌، نظر و پیشنهاد خود را اعلام نموده و مشتاق به انجام‌ این حرکت انسان دوستانه شدند.
{دانلود کنید}
نوازندگی ساز سنتور «آریا ظریفیان»
پیش از این نیز تعدادی از این هنرمندان در جهت تقدیر از کادر درمان و در کشاکش بیماری کرونا ،برنامه ای را به شیوه ی آنلاین پیشنهاد داده بودند که در سال گذشته با کیفیتی مطلوب به اجرا درآمد.
{دانلود کنید}
آنچنان که اطلاع پیدا کرده بودیم ،بودجه ای تعریف شده در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی و هنری با موضوعیت کرونا در نظر گرفته و مصوب شده بود، با این حال هنرمندان موسیقی بی هیچ چشم‌داشتی برنامه ای در خور و شان کادر استان و متعهدانه از صمیم قلب به اجرا گذاشتند.
رئیس سابق انجمن موسیقی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در خصوص همیاری هنرمندان و در جهت حمایت از آسیب دیدگان زلزله، ابتدا قرار بر این بود که این برنامه در یکی از سالن های استاندارد در سطح شهرستان بویراحمد اجرا شود. سالن هایی نظیر تالار فرهنگ اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سالن حکیم جرجانی متعلق به دانشگاه علوم پزشکی، سالن‌ جهاد کشاورزی و تالار دانشگاه دولتی یاسوج از مکان های مورد نظر جهت اجرا درنظر گرفته شد. اما با توجه به شیوع بیماری کرونا و حفظ پروتکل های بهداشتی، این برنامه انجام نپذیرفت و به زمان دیگری منتهی به پایان سال و در فضای باز موکول شد. در روز پنجم از وقوع زلزله و درجریان سفر نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیدار با هنرمندان شهر سی  سخت، از سوی اینجانب موضوع اجرای صحنه ای و یا آنلاین‌ موسیقی مطرح شد.
خوشبختانه جناب آقای حسین پور که خود نیز از فرزندان شایسته ی شهر سی سخت است و در حال حاضر مدیریت موسسه هنرمندان پیشکسوت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را عهده دار هستند، قول همکاری و مساعدت لازم در جهت برگزاری این کنسرت را در جلسه ی اداری شهرستان دنا اعلام کردند.
دو روز بعد از طرح مسئله جناب حسین پور نیز با رایزنی و نشست با ریاست بنیاد رودکی تهران جناب آقای دکتر افضلی، اعلام همکاری جدی ایشان در برگزاری کنسرت آنلاین را نیز اعلام‌ کردند.


واگذاری تالار رودکی که یکی از مهمترین مکان های اجرای حرفه ای موسیقی کشور است به همراه مستقر شدن امکانات تصویربرداری و صدابرداری حرفه ای در سالن، از دیگر مساعدت های بنیاد رودکی جهت اجرای این برنامه بود.
طراحی پوستر در شهر یاسوج توسط جناب پدرام اکبری مدیر دفتر تبلیغاتی طرح نو بدون از هیچ چشم‌داشتی انجام گرفت. ایاب و ذهاب هنرمندان به تهران و بالعکس با همکاری و پیگیری  مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای پیرسبزی نیز صورت پذیرفت.
اسکان هنرمندان در هتلی نزدیک به تالار رودکی تهران نیز توسط مدیریت موسسه هنرمندان‌ پیشکسوت در نظر گرفته شد.
سایت «تیوال» که سابقه ی درخشانی در امر اطلاع‌رسانی، فروش بلیت و پخش اجراهای آنلاین‌موسیقی داشت، توسط روابط عمومی بنیاد رودکی و مدیریت موسسه هنرمندان پیشکسوت کشور، پیشنهاد شد و با رایزنی دوست عزیز جناب آقای حسین پور، به نتیجه ی مطلوب در خصوص اطلاع رسانی و پخش اجرای هنرمندان از طریق این سایت شد.
مجموعه ی همکاران در دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت به خصوص مدیریت این دفتر جناب آقای الهیاری فومنی نیز در خصوص صدور مجوزهای شعر و موسیقی و پخش آنلاین این اجرا، نهایت همکاری را در کمترین زمان ممکن به عمل آوردند.
هنرمندان گروه  موسیقی «بانگ‌نو» به سرپرستی «سامان جعفری» و با حضور سه خواننده ی لر زبان «کوروش اسدپور» هنرمند صاحب نام‌ موسیقی قوم لر وبه نمایندگی از جامعه هنری چهارمحال بختیاری، «شهریار کریمی» از هنرمندان صاحب اثر در استان کهگیلویه و بویراحمد و «اسفندیار احمدی» از دیگر خوانندگان نام آشنای این‌ استان، همراه گروه به اجرای برنامه  پرداختند.
سید همت هاشمی کارشناس دفتر موسیقی اداره کل، در ادامه بیان داشت: در بخش دیگر قرار بر این بود که اساتید صاحب نام‌ موسیقی کشور دراین برنامه حضور داشته و هنرمندان استان را همراهی نمایند. مقرر شد که این برنامه در سه بخش: اساتید موسیقی ملی ایران، گروه موسیقی استان کهگیلویه و بویراحمد و دو هنرمند موسیقی به نمایندگی از جامعه ی هنری شهر سی‌سخت در تالار رودکی اجرا شود.
وی گفت: با توجه به وضعیت شیوع  کرونا، شلوغی منتهی به سال گذسته نزدیک شدن به عید و تغییر در تاریخ ضبط و پخش این اجرا، متاسفانه آنطور که برنامه ریزی شده بود، انجام نپذیرفت، البته اساتیدی نامدار چون استاد «محمد موسوی»، استاد «داریوش پیرنیاکان» و استاد «اردشیرکامکار» با ارسال پیام با هنرمندان گروه و مردم آسیب دیده ی سی‌سخت ابراز همدردی کردند.
همچنین استاد «علی‌اکبر شکارچی» از چهره های شاخص موسیقی ملی ایران با تک‌نوازی کمانچه و اجرای آواز محلی لرستان و بختیاری، عموم مردم و هنردوستان را به همکاری در این حرکت دعوت کردند که طی کلیپی از این استاد ارجمند انتشار یافت.
در بخش پایانی اجرا نیز دو نوجوان هنرمند موسیقی به نمایندگی از جامعه ی هنری سی سخت به اجرای تکنوازی پرداختند.
«آریا ظریفیان» با نوازندگی ساز سنتور و اجرای قطعه ی شورانگیز از استاد پرویز مشکاتیان و «یسنا هاشمی» با نوازندگی ساز پیانو و اجرای موسیقی کلاسیک غربی (مارش ترک _ موتزارت) و موسیقی ایرانی (خواب های طلایی _جواد معروفی) پایان‌بخش این برنامه و این اجرای آنلاین موسیقی بودند.
سید همت هاشمی اظهار داشت: این برنامه روز سه شنبه هفته ی گذشته از ساعت ۲۰ به مدت یک هفته برروی سایت تیوال بارگزاری شد و خوشبختانه استقبال خوبی از این برنامه به عمل آمد.
مدیر اجرایی و سرپرست کنسرت مهربانی در «حمایت از زلزله‌زدگان سی‌سخت» بیان داشت: این برنامه بنا به پیشنهاد هنرمندان موسیقی استان به دفتر موسیقی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد.
این برنامه گرچه در حمایت از آسیب دیدگان زلزله انجام‌ پذیرفت اما با برنامه ریزی در اداره ی فرهنگ و ارشاد شهرستان دنا و همکاری صمیمانه ی بنیاد رودکی و موسسه هنرمندان پیشکسوت کشور، بار دیگر فرصتی فراهم شد تا موسیقی استان، پتانسیل، ظرفیت ها و هنرمندان توانمند این رشته در سطحی کلان و وسیع تر معرفی شود.
وی اظهار کرد: استقبال از اجرای  هنرمندان استان‌ در سطح کشور بسیار خوب ارزیابی شد و شبکه های مجازی و رسانه های فراگیر به باز نشر و باز پخش آن نیز اهتمام ورزیدند.‌
عواید حاصل از این اجرا نیز با حضور نماینده ی موسسه هنرمندان پیشکسوت، نماینده ی بنیاد رودکی و سایت تیوال، اداره کل و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دنا و نماینده ی هنرمندان، به فعالان فرهنگی و هنری تعلق خواهد گرفت.

**تک‌نوازی کمانچه: «علی اکبر شکارچی» (نوازنده‌ی کمانچه؛ موسیقیدان برجسته ایرانی)

گروه بانگ‌نو
«شهرام جعفری‌خواه» سرپرست گروه و کمانچه و نی
«میرزا مسعود موسوی» (کمانچه)
«سجاد کرمی» (تار)
«رضا سلیمانی‌فر» (تار)
«حافظ امیدی» (بم تار)
«پژمان سیدی» (سازهای کوبه‌ای)
«کیومرث کرمی» (تنبک)
خواننده: استاد «کوروش اسدپور»، «شهریار کریمی» و «اسفندیار احمدی»
«آریا ظریفیان‌» (نوازنده‌ی سنتور)

نام قطعه: شورانگیز از استاد «پرویز مشکاتیان»
«سیده یسنا هاشمی» (نوازنده پیانو) نماینده‌ی جامعه‌ی هنری شهر سی‌سخت

نام قطعه : مارش ترک از موتزارت و خواب‌های طلایی از استاد «جواد معروفی»
«سیده یسنا هاشمی» (نوازنده پیانو) نماینده‌ی جامعه هنری شهر سی‌سخت
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
عالی بود خدا قوت دستشان درد نکند
Iran, Islamic Republic of
درآمد را اعلام کنید
Iran, Islamic Republic of
خیلی هزینه شد برای گروه لطفا بگید چقدر درآمد داشتین
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1