تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۴۳۲۰۳۸
کبنا گزارش می دهد؛

قیمت میوه و آجیل در دوشنبه آخر سال گچساران / بازار گرم کنگر و کارده

۰
کبنا ؛بازار گچساران این روزها با وجود قرمز شدن وضعیت شهرستان همچنان روزهای شلوغ و پررفت و آمدی را می گذراند.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، مردم این روزها گرم خریدهای آخر سال هستند و بخاطر کسادی بازار در یک سال اخیر، الان تنها زمانی است که بازاری ها می توانند تا حدی جبران مافات کنند، هر چند با وجود قرمز شدن وضعیت شهرستان هنوز تصمیم جدیدی برای بازار گرفته نشده است، و شاید در روزهای آینده بازار تعطیل شود.
امروز در دوشنبه آخر سال، در بازار میوه و تره بار گچساران میوه درجه یک کیلویی 20 هزار تومان، درجه دو 15 هزارتومان می شد، موز کماکان کیلویی 40 هزارتومان فروخته می شد. هر چند گران خریدن میوه برای گچسارانی ها عادی شده، ولی در گران بودن آن شکی نیست. سیب و پرتقال و کیوی عمده میوه های شب عید هستند که کیفیت میوه های چند ماه گذشته را ندارند و قطعا این قیمت برای این میوه ها گران است.
آجیل در قسمت های مختلف شهر با قیمت های متفاوت فروخته می شد، در خیابان بلادیان، آجیل شامل پسته بدون پوست، بادام، فندق و ... کیلویی 250 هزارتومان، برخی از مغازه ها نیز با قیمت بالاتری آجیل را به فروش گذاشته بودند، آجیل شامل پسته و بادام و مخلفات دیگر، (یک ترکیب معمولی) کیلویی 260 هزارتومان فروخته می شد، ولی با چند بار گشتن در مغازه های دیگر، قیمت های مناسب تر با همین ترکیب با قیمت های 180 هزارتومان نیز پیدا می شد.
در بازار دستفروشی ها جنب خیابان بلادیان نیز خوراکی های محلی از جمله کنگر و کارده و دیگر گیاهان محلی که عمدتا در اوایل فصل بهار پیدا می شوند، به فروش می رسند.
به دلیل اینکه در دشت و طبیعت استان در فصل بهار کنگر یافت می شود، کنگرپلو یکی از غذاهای اصیل و قدیمی این استان است. کنگرپلو هم با گوشت قرمز و زمانی که هوا گرم باشد همراه با ماست و کره محلی سرو می شود. خوردن این غذا به دلیل اینکه ممکن است کنگرها خار داشته باشند کمی مشکل است، ولی محلی ها این تنوع را دوست دارند.
هر چند چیدن گیاهان دارویی و کوهی مازاد بر توان اکوسیستم و اکولوژیکی هر منطقه و در فصل‌های غیرمجاز به محیط زیست آسیب وارد می‌کند، پس سعی کنیم از خرید و استقبال بی رویه از این گیاهان دوری کنیم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1