تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۴۳۱۵۲۴
در ستاد بحران و در حضور نماینده رهبر انقلاب مطرح شد؛

ستاد بحران شهرستان دنا با حضور نماینده رهبر انقلاب / بانک ها در پرداخت تسهیلات مردم زلزله زده سی سخت تعجیل کنند / برخی از مردم سی سخت توان پرداخت اقساط را ندارند

۰
کبنا ؛امام جمعه شهر سی سخت در ستاد بحران شهرستان دنا و در حضور نماینده رهبر انقلاب گفت: مشکلات مردم زیاد است، برخی از مردم سی سخت توان پرداخت اقساط ندارند، ضعف مالی دارند. برخی ها می گویند ما نمی توانیم خانه هایمان را تخریب کنیم، چرا که توان پرداخت اقساط را نداریم. امیدوارم نهادهای انقلابی، مجلس شورای اسلامی و... فکری برای این قشر کنند.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام و المسلمین روحانی‌نژاد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور صبح روز سه شنبه ( 12 اسفند ماه 99) به شهر زلزله زده سی سخت سفر و پس از بازدید از مناطق مختلف این شهر در جلسه ستاد بحران شهرستان دنا حضور پیدا کرد. 
این نشست با حضور حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه سی سخت، مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار شهرستان دنا و جمعی از مسئولان شهرستانی و استانی برگزار شد.
در ابتدای این نشست عبدالحمید پناهی فرماندار شهرستان دنا به تشریح آخرین وضعیت شهر زلزله زده سی سخت پرداخت و اظهار داشت:  شهر سی سخت نگین پایتخت طبیعت ایران است و با همکاری تمام دستگاه های دولتی، استانداری کهگیلویه و بویراحمد روند خدمات رسانی هر روز سرعت بیشتری می گیرد و منازل مقاوم تر از گذشته ساخته شود.
علی فرد شهردار سی سخت نیز در این نشست، اظهار داشت: روند صدور پروانه ها را کوتاه خواهیم کرد و ان شاء الله با نظر کارشناسان و مهندسین فنی شهر را متناسب با هویت و فرهنگ مردم، بهتر و مقاوم تر از گذشته خواهیم ساخت.
وی گفت: عملیات بازسازی و تعمیر منازل شروع شده و شهرداری با تمام توان کار را انجام خواهد داشت.
حجت الاسلام مصباح نژاد امام جمعه شهر سی سخت نیز در این جلسه با قدردانی از بنیاد مسکن و شهردار شهر سی سخت، اظهار داشت: از همان ابتدا کار آوار برداری و ساخت و ساز شروع شده است.
وی افزود: الحمدالله زحمات و تلاش های خوبی کشیده شده است. سپاه و بسیج، نیروی انتظامی، ستاد اجرایی فرمان امام و همه دستگاه های دولتی، نهادهای مردمی و... پای کار و کنار مردم بودند. استاندار کهگیلویه و بویراحمد و سردار خرمدل فرمانده سپاه فتح مرد میدان این حادثه بوده اند.
وی گفت: 500 میلیون تومان نهاد نماز جمعه دریافت کرده است که آنها را در اختیار مردم قرار خواهد داد.
مصباح نژاد گفت: مشکلات مردم زیاد است، برخی از مردم توان پرداخت اقساط ندارند، از ضعف مالی برخوردار هستند. برخی ها می گویند ما نمی توانیم خانه هایمان را تخریب کنیم، چرا که توان پرداخت اقساط را نداریم. امیدوارم نهادهای انقلابی، مجلس شورای اسلامی و... فکری برای این قشر کنند.
امام جمعه شهر سی سخت گفت: بانک ها در پرداخت تسهیلات تعجیل کنند و کار به به تعویق نیندازند، انتخابات را هم در پیش داریم.
وی افزود: در شهر سی سخت به دلایل شرایط آب و هوا، 6 ماه از سال بیشتر نمی توان کار ساخت و ساز انجام داد. و امیدوارم طرح تفصیلی شهر سی سخت به زودی تصویب شود که مردم بتوانند خانه های ایمن تر و شهری زیباتر از گذشته بسازیم.
حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، اظهار داشت: 4 هزار واحد در زلزله شهر سی سخت خسارت دیدند که 2 هزار واحد روستایی و 2 هزار واحد شهری در این زلزله نیاز به تعمیر و احداث دارند.
وی افزود: 6 شعبه کار تشکیل پرونده را انجام می دهد و 62 ماشین آلات اکنون در شهر سی سخت مشغول به کار هستند که این ماشین آلات تا پایان هفته به 100 دستگاه می رسد.
جنتی گفت: عملیات بازسازی 100 واحد مسکونی آغاز شده است و به خواست خداوند تا پایان فرودین کار تعمیر منازل به اتمام می رسد و مرداد ماه هم کار احداث منازل انجام می گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی نژاد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور در این نشست، اظهار داشت: عملیات تعمیر و احداث منازل نباید زمان زیادی را به خود اختصاص دهد.
وی گفت: خدا را شکر همه دستگاه ها از همان ابتدا پای کار آمدند و دولت محترم بدون وقفه در هیئت دولت همه آن چیزی که لازم بود، را مصوب کرد.
نماینده  ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه سفر بنده به مقام معظم رهبری اعلام شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری سلام به محضر مردم شهر زلزله زده سی سخت رساندند و بر ساخت منازل ایمن، مقاوم و سرعت بخشی به خدمات تاکید کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1