تاریخ انتشار
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۴۳۱۰۴۷
مشروح گزارش سفر استانی رئیس دستگاه قضا به کهگیلویه و بویراحمد؛

دستور مهم رئیس قوه قضاییه برای احیای کارخانه قند یاسوج / پلمپ کارخانه قند شکسته شد / بازدید از زندان مرکزی استان کهگیلویه و بویراحمد / مسئولان کهگیلویه و بویراحمد پیگیری کارهای مناطق زلزله زده را در‌ اولویت قرار دهند + گزارش تصویری

۰
کبنا ؛رئیس دستگاه قضا، در بیست و دومین سفر استانی خود، صبح امروز (شنبه، 2 اسفندماه) در رأس هیئتی وارد «یاسوج» مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شد. در فرودگاه یاسوج مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفته و سپس به سخنرانی پرداخت.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، آیت الله رئیسی پس از آن، به زندان مرکزی یاسوج رفته و از بخش های مختلف زندان مرکزی یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد.
-
دستور مهم رئیس قوه قضاییه برای احیای کارخانه قند یاسوج/ بازگشت ۱۰۰۰ کارگر به محل کار/ پلمپ کارخانه نیز شکسته شد
رئیس قوه قضاییه در ادامه سفر به استان کهگیلویه و بویر احمد از کارخانه قند یاسوج که در پی واگذاری‌های غیر اصولی تعطیل شده بود، بازدید کرد.
این کارخانه به عنوان یک مرکز تولیدی، برای یاسوج استان کهگیلویه و بویر احمد و شاید کشور است و نباید تعطیل می‌شد و گذشت ۵ سال از تعطیلی این کارخانه قابل توجیه نیست.
با همکاری مسئولان محلی و دادگستری، این معامله ابطال و کارخانه از شخصی که با ثمن بخس آن را دریافت کرده بود پس گرفته شد و پلمب کارخانه نیز شکسته گردید.
با همت کارگران و همکاری استاندار و مسئولان محلی و امام جمعه چرخ‌های تولید این کارخانه به حرکت درخواهد آمد و کارگران و مهندسینی که در این واحد تولیدی فعال بودند، دوباره همت خواهند کرد.
استاندار و رئیس کل دادگستری گفته‌اند که در اینجا نیروی کار تا هزار نفر قابل افزایش است؛ به ناروا و ناحق نباید کارخانه‌ای در این وضعیت و ۴۲ هکتار زمین تعطیل شود و به هیچ عنوان این امکانات مجاز به توقف نبوده و با اقداماتی که دستگاه قضایی با همکاری استانداری انجام داده است، انشاءالله ظرف مدت بسیار کوتاهی چرخ‌های تولید در این کارخانه راه خواهد افتاد.
امید داریم با همت و تلاش شما و عنایت پروردگار، این کارخانه دوباره به تولید بازگردد و پس از ۵ سال تولید در آن از سر گرفته شود و فکر نکنم در این زمینه مانعی وجود داشته باشد.
هرگز اجازه نخواهیم داد این کارخانه و امثال آن که ثروت ملی محسوب می‌شود تعطیل شوند و از مسئولان بانکی می‌خواهم تا در این زمینه تلاش کنند و در رابطه با این ثروت ملی مایه بگذارند تا چرخ‌های حرکت کارخانه به گردش درآید و در سال جهش تولید این کارخانه، جلوه جهش تولید شود.
از مسئولان بانکی می‌خواهم تا این کارخانه را راه بیاندازند و فکر می‌کنم بیشترین جایی که می‌تواند مایه بگذارد نظام بانکی است و یقین داریم به زودی این کار انجام می‌گیرد و چرخ‌های تولید در این کارخانه به چرخش در خواهد آمد.
این استان جوانان خوش فکر و کارآمدى دارد و نیروى انسانى کارآمد در هر منطقه اى از بهترین سرمایه هاى آن منطقه است.
رئیس قوه قضاییه در پاسخ به سئوال یکى از خبرنگاران مبنى بر اینکه برخى از سودجویان در قالب سرمایه گذارى به دنبال اخذ تسهیلات و تغییر کاربرى اراضى هستند نه تولید، در این زمینه چه اقدامى مى‌توان انجام داد، بیان کرد: به کسانی که به دنبال منافع خودش هستند نباید میدان داد. فکر مى کنم که یکى از بخش هایى که باید در این رابطه فعال شود خود رسانه است و شما مى توانید پیگیرى کنید و مسئولان نیز دنبال قضیه هستند.
رئیس قوه قضاییه از زندان مرکزی استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد
آیت الله سید ابراهیم رئیسی در نخستین برنامه از سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه خبرنگاران با حضور در زندان مرکزی این استان از بندها، بخش‌ها، بهداری، کارگاه‌های اموزشی و حرفه اموزی این زندان بازدید کرد و به گفتگوی چهره به چهره با زندانیان پرداخت.
رییس قوه قضائیه در این بازدید از نزدیک در جریان مسائل زندان و همچنین چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در داخل ندامتگاه قرار گرفت.
رئیس قوه قضاییه سپس در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از بخش‌های مختلف زندان مرکزی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: در این زندان اقدامات خوبی در راستای اشتغال زندانیان انجام شده است.
آیت الله رئیسی افزود: بر اساس آمار ارائه شده، ۶۰ درصد زندانیان زندان مرکزی کهگیلویه و بویراحمد مشغول به کار و حرفه آموزی هستند که آمار خوبی است.
رئیس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم انجام اقدامات بیشتر در جهت اصلاح مجرمین و زندانیان، تصریح کرد: باید بخش‌های مختلف کمک کنند تا نرخ جرم در کشور پایین بیاید.
رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اقدام یکی از سربازان در جهت آزادی زندانیان بیان داشت: در خبر‌ها خواندم که یک سرباز حقوق سربازی خود را به آزادی یک زندانی اختصاص داده است که اقدام ارزشمندی است چراکه در دین ما، خوبی به دیگران ارزش محسوب می‌شود و انسان باید نسبت به دیگران توجه داشته باشد. حقوق سربازی ناچیز است، اما این نگاه و کاری که ستاد دیه، علما، خیرخواهان و خیّران انجام می‌دهند قابل توجه است.
رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه باید به دنبال کاهش هرچه بیشتر آمار زندانیان باشیم، افزود: در کنار این موضوع به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد امنیت جامعه خدشه دار شود و با کسانیکه مخل امنیت باشند قطعا برخورد می‌کنیم.
آیت الله رئیسی با بیان اینکه باید همه بخش‌های کشور کمک کنند تا تکرار ارتکاب جرم را نداشته باشیم، تاکید کرد: به دنبال این هستیم که آمار زندانیان بالا نباشد و به همکاران توصیه کرده‌ایم که اگر در مواردی می‌شود از مجازات جایگزین حبس استفاده کرد، استفاده از آن حتما موضوعیت دارد و باید زندان را حسب فرمایش مقام معظم رهبری، آموزشگاه نیکی‌ها قرار دهیم.
رئیس قوه قضاییه همچنین در خصوص جابجایی محل زندان مرکزی یاسوج گفت: مسئولان در این زمینه باید کمک کنند و حتما امکان جابجایی زندان‌هایی که در شهر‌ها هستند، وجود دارد. آمادگی داریم محل زندان‌ها را تغییر دهیم و البته در این زمینه به کمک استانداری و شهرداری نیاز است و می‌توان با خارج کردن زندان‌ها از شهرها، از محل آن‌ها جهت امور اجتماعی استفاده کرد.
مسئولان کهگیلویه و بویراحمد پیگیری کارهای مناطق زلزله زده را در‌ اولویت قرار دهند
رئیس قوه قضاییه طی سخنانی در بدو ورود به یاسوج در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سفر امروز به استان کهگیلویه و بویراحمد پیرو حضور یک ماه قبل هیات ٢٥ نفره قوه قضاییه در این استان انجام می‌شود گفت: هیات قضایی ۲۵ نفره در ماه گذشته وضعیت و عملکرد دستگاه‌هاى مربوط به دستگاه قضا و وضعیت و شرایط استان را بررسی کرده و گزارش آن را ارائه دادند.
آیت‌الله رئیسی افزود: امروز در حضور نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و همچنین استاندار این استان، جلسات شورای اداری و دیدار با قضات و کارکنان قضایی این استان را برگزار خواهیم کرد.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در نشست نهایی شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلات قضایی این استان بررسی خواهد شد گفت: هرچه از مشکلات که در استان کهگیلویه و بویراحمد قابل پیگیری باشد، همینجا برای رفع آنها تصمیم‌گیری می‌کنیم و آنچه مربوط به مرکز است در مرکز پیگیری خواهد شد.
آیت الله رئیسی ضمن گرامیداشت یاد آیت‌الله ملک‌حسینی و ادای احترام به شهدای عالیقدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان از جمله‌ استانهایی است که شهدای بسیاری تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به وقوع زلزله طی روزهای گذشته در کهگیلویه و‌ بویراحمد گفت: زلزله منطقه سی‌سخت همه را نگران کرد که الحمدلله شاهد اقداماتی در حوزه امدادرسانی به زلزله‌زدگان هستیم.
آیت‌الله رئیسی افزود: درخواست ما هم از آقاى استاندار و هم مدیران که درگیر خدمت رسانى به زلزله زدگان هستند این است که حضور در مناطق زلزله زده و پیگیرى کار زلزله زدگان را اولویت دهند چراکه خدمت به آن‌ها امروز اولویت دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
فایل های مرتبط
1