تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۴۳۰۳۱۵
مشکلات کارخانه ماشین سازی پارس گچساران بررسی شد

غصه فرماندار و نوید معاون ( + تصاویر)

۰
کبنا ؛کارخانه ماشین‌سازی پارس گچساران یکی از ظرفیت‌های اشتغالزایی و تولید استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود، آنطوری که صاحبان این کارخانه می‌گویند، 6 ماه است که فقط دنبال جلسه‌ای هستند تا با حضور مسئولان مشکلات کارخانه را مورد بررسی قرار دهند. این در حالی است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب امسال به نام جهش تولید نامگذاری شده، آیا مسئولان گچساران، صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد و سایر دستگاه‌های مربوطه قادر به برگزاری همچنین جلسه‌ای نبودند، چرا باید یک تولید کننده این همه وقتش را پشت درب مسئولان سهل‌انگار تلف کنند.
به گزارش کبنا، علیرضا اتابک فرماندار جدید گچساران چند روز بعد از حضورش در این شهرستان این جلسه را تشکیل می‌دهد و می‌گوید: «ناراحت از این هستیم که این کارخانه راکد و تعطیل شده چرا که با تعطیلی این واحد موجب بیکاری تعدادی از نیروهای متخصص شده است.»
 سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا اتابک فرماندار شهرستان گچساران، بخشدار، مدیرعامل پتروشیمی گچساران، مدیرعامل مجموعه ماشین سازی پارس و برخی دیگر از مسئولان به منظور بررسی و رفع مشکلات از کارخانه ماشین سازی گچساران بازدید و نشستی برگزار کردند.
 علیرضا اتابک در این نشست، اظهار داشت: این کارخانه بزرگ یک ظرفیت بسیار بزرگی در شهرستان با این امکاناتی وجود دارد که متاسفانه بنا به دلایلی در سال‌های اخیر راکد شده است.
 وی ادامه داد: ناراحت از این هستیم که این کارخانه راکد و تعطیل شده است و مدیرعامل شرکت ماشین سازی می‌گوید 6 ماه است به دنبال برگزاری چنین جلسه‌ای هستیم و از آنسو نیز مدیرعامل پتروشیمی اذعان می‌کند اگر چنین جلسه‌ای زودتر برگزار می‌شد سفارشات را به ماشین سازی گچساران می‌دادیم و باید بدانیم که احیا مجدد این کارخانه تاحدودی به اشتغال و رونق شهرستان کمک خواهد کرد.
فرماندار گچساران با اشاره به اینکه کارخانه ماشین سازی پارس در سال 1388 راه‌اندازی شد و فعالیت خود را در سال 1391 آغاز کرده است، گفت: متاسفانه این کارخانه در 2 سال اخیر بنا به دلایلی تعطیل شده و موجب بیکاری تعدادی از نیروهای متخصص شده است.
اتابک با اشاره به اینکه درصدد رفع مشکلات این کارخانه هستیم، ابراز کرد: قطعاً با راه‌اندازی و رفع موانع این واحد تولیدی شاهد تولید و رونق در این کارخانه و ایجاد اشتغال در شهرستان خواهیم بود و به توجه به تاکیدات شخص استاندار و معاون اقتصادی این کارخانه مجدداً در شهرستان راه اندازی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از کمک‌هایی که می‌توان به کارخانه ماشین سازی کرد که به رونق شهرستان کمک و در جهت توسعه شهرستان با توجه به جایگاه پتروشیمی قطعاً مقرون به صرفه است که این کارخانه برای ساخت انواع سازه‌های فلزی صنایع بزرگ همچون صنایع جانبی پتروشیمی این کارخانه راه اندازی شود چرا که برای ساخت این سازه‌ها هزینه کمتری در برخواهد داشت.
اتابک ادامه داد: واحد ماشین سازی پارس گچساران وابسته به شستا که وابسته به تعاون کار، رفاه و تعاون اجتماعی است.
 وی اذعان کرد: تلاش بر این است که واحد ماشین سازی پارس گچساران که از واحدهای خوب شهرستان است مجدداً احیا شود و تفاهم نامه‌ای بین کارخانه ماشین سازی و 2 واحد پتروشیمی گچساران منعقد شود.
 فرماندار گچساران تصریح کرد: با راه اندازی ماشین سازی پارس گچساران بتوانیم نیازهای پتروشیمی شهرستان در حد مقدروات تأمین کند. 
وی خاطرنشان کرد: کارخانه ماشین سازی پارس گچساران ظرفیت تولید سالانه 3 هزار تن انواع سازه‌های فلزی را دارد.
 اتابک افزود: با راه اندازی این کارخانه قریب بر 180 الی 300 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شوند.
احیا واحدهای راکد دغدغه اصلی من است
سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد
که به شدت از دست برخی مسئولان مربوطه گلایه‌مند بود، با بیان اینکه اگر یک مسئول نخواهد، مشکل واحدهای تولیدی را به منظور اشتغالزایی و رونق تولید برطرف نمائید، پس دیگر او به درد چه می‌خورد، اظهار داشت: خوشبختانه در سال‌جاری ۲۷ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته است و هم اکنون به دنبال تکمیل زنجیره تولید هستیم.
 وی ادامه داد: خوشبختانه در یک سال گذشته تحولی عظیمی در زمینه اشتغال در پتروشیمی گچساران به وجود آمد به گونه‌ای که در سال گذشته تنها ۲۰۰ نفر اعم از نیروی پیمانکار و فضای سبز در پتروشیمی مشغول به کار بودند اما در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰ نفر در این مجموعه عظیم مشغول به کار هستند.
 معاون اقتصادی استاندار با تقدیر و تشکر از مدیرعامل پتروشیمی عنوان کرد: این کار حیدریان بی نظیر است چرا که شاید کسی فکرنمی‌کرد که در چنین استان محرومی بتواند این گونه اشتغالزایی ایجاد شود.
 وی با اشاره به راه‌اندازی پلی اتیلن سنگین در گچساران گفت: هم اکنون در سطح استان 3 طرح پتروشیمی در استان داریم که نقطه قوتی برای استان است.
صمیمی دوست با اشاره به نامگذاری سال به جهش تولید ابراز کرد: در طول این یک سال که مزین شده به جهش تولید اقدامات خوبی در سطح استان صورت گرفته است.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در همین دوره نسبت
به مدت مشابه سال گذشته نشست‌هایی در جهت رفع موانع تولید ۱۰۰ درصد برگزار شده است و به دنبال رفع مشکلات واحدهای تولیدی هستیم.
وی افزود: حضور در شهرستان و بازدید از واحدهای اقتصادی از جمله عملکرد مجموعه استانداری در این مدت بوده است.
صمیمی دوست با اشاره به اینکه به دنبال رفع موانع واحدهای راکد در استان هستیم و جز برنامه‌های کاری ما بوده است، عنوان کرد: خوشبختانه در سال‌جاری ۲۷ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته است و هم اکنون به دنبال تکمیل زنجیره تولید هستیم.
 وی ابراز کرد: کارخانه ماشین سازی پارس که یک واحد صنعتی است و به دنبال رفع موانع و مشکلات آن هستیم انتظار داریم که خود مسوولان یک جهش تولید انجام دهند.
 معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نیروهای متخصص در این شرکت مشغول به کار بودند که با راه اندازی مجدد این واحد مجدداً به کار گرفته می‌شوند.
 صمیمی دوست با بیان اینکه آینده خوبی برای استان کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده است، گفت: صنایع بزرگی در استان از جمله پتروشیمی، فرآوری گیاهان دارویی، آهک هیدراته، فسفات چرام و دیگر صنایع بزرگ با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه توسعه و رونق در استان ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: هم اینک ۳۳ طرح جهش تولید در زمینه‌های مختلف در این استان در حال اجراست که ۱۲ مورد از این تعداد طرح مربوط به حوزه کشاورزی، ۹ مورد مربوط به حوزه گردشگری، سه مورد مربوط به حوزه صنعت، یک مورد مربوط به حوزه آب و هشت مورد نیز مربوط به دیگر حوزه‌ها است.
 صمیمی دوست با بیان اینکه 2700 میلیارد تومان میزان اعتبار این تعداد پروژه‌ها است، افزود: میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بیش از 20 درصد بوده است. 
وی اذعان کرد: با بهره‌برداری رسیدن این تعداد طرح‌ها زمینه اشتغال 13 هزار نفر در استان ایجاد می‌شود.
  صمیمی دوست عنوان کرد: پتروشیمی دهدشت با پیشرفت فیزیکی 15 درصد، کارخانه فرآوری گیاهان داروی با حجم سرمایه‌گذاری 30 میلیارد تومان که 100 هکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت گیاهان دارویی خواهد رفت از جمله پروژه‌های جهش تولید هستند.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تکمیل و افتتاح این طرح‌ها منجر به شتاب گرفتن هر چه بیشتر رونق تولید و اشتغال در استان می‌شود.
 2600 نیرو در پتروشیمی گچساران مشغول به کار هستند
مصطفی حیدریان مدیرعامل پتروشیمی گچساران نیز در این نشست، اظهار داشت: پتروشیمی گچساران در یک سال گذشته تقریباً یک پروژه راکد بود.
  وی ابراز کرد: در سال گذشته 200 نفر نیروی کار اعم از پیمانکار و نیروی خدماتی در فضای سبز در مجموعه پتروشیمی گچساران مشغول به کار بودند که امروز بیش از ۲۶۰۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند و این موجب افتخار ما است که در شهرستان محرومی مانند گچساران توانستیم اشتغال ایجاد کنیم.
 مدیرعامل پتروشیمی گچساران با بیان اینکه در پتروشیمی گچساران 1300 درصد افزایش اشتغال رخ داده است، ادامه داد: هر آنچه را که بتوانیم در رفع محرومیت‌زدایی و اشتغال به خصوص که این منطقه محروم است قدمی موثری برداریم.
 حیدریان افزود: افسوس می‌خورم که چرا این جلسه قدری دیر برگزار شد اگر این جلسه زودتر برگزار می‌شد می‌توانستیم در خرید سازه‌های فلزی برای پتروشیمی گچساران کمکی به این واحد تولیدی نماییم.
 وی عنوان کرد: متاسفانه ۲ هزار تن از سازه‌های فلزی پتروشیمی گچساران از بیرون شهرستان سفارش و خریداری شده است.
 مدیرعامل پتروشیمی گچساران تصریح کرد: برای من سؤال پیش آمده است که چرا مجموعه به این بزرگی ((کارخانه ماشین سازی پارس)) تعطیل شده است. 
حیدریان عنوان کرد: چنین مجموعه‌ای با این عظمت که در ماهشهر راه اندازی شده است باید اکنون در گچساران هم پای ماهشهر باشد. 
وی ابراز کرد: مشکل گچساران اشتغال نیست و ما این مشکل را جای دیگر متوجه شده‌ایم.
 مدیرعامل پتروشیمی گچساران در ادامه تصریح کرد: مجتمع پتروشیمی گچساران تا کنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 حیدریان با بیان اینکه این واحد تولیدی سال آینده به بهره برداری می‌رسد، ابراز کرد: با راه اندازی این پتروشیمی سالیانه یک میلیون تن اتیلن که خوراک پتروشیمی‌های خط دنا شامل بروجن، دهدشت، ممسنی و کازرون و بخشی از خوراک پتروشیمی‌های باختر را نیز تأمین می‌کند.
 مدیرعامل پتروشیمی گچساران ادامه داد: پتروشیمی گچساران در آینده تولید کننده سالانه ۸۴ هزار تن سی تری پلاس C۳+خواهد بود. 
وی ادامه داد: این طرح سالانه یک هزار و ۲۵۰ تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بید بلند بهبهان دریافت خواهد کرد.
 حیدریان عنوان کرد: با بهره برداری از طرح پتروشیمی گچساران ظرفیت تولید اتیلن کشور از ۸ میلیون تن به ۹ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد و تراز تولید اتیلن کشور مثبت می‌شود.
 مدیر عامل پتروشیمی گچساران گفت: تاکنون برای احداث این پتروشیمی دو هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
 وی با بیان اینکه این طرح در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در حال احداث است، خاطرنشان کرد: تأمین آب این طرح از سد کوثر با لوله ۲۸ اینچی به ظرفیت یکهزار و ۷۶۰ مترمکعب بر ساعت و به طول ۲۷ کیلومتر تأمین می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

زم
Iran, Islamic Republic of
تو دهدشت ناموفق بودی ما موریت تو انتخابات هست نه احیا اشتغال
زم
Iran, Islamic Republic of
تو دهدشت ناموفق بودی ما موریت تو انتخابات هست نه احیا اشتغال
بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

نماینده اسبق شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: «کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد ...
رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه، در آیین تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری ...
دبیر در کهگیلویه و بویراحمد ( + تصاویر )

دبیر در کهگیلویه و بویراحمد ( + تصاویر )

علیرضا دبیر رئیس فدارسیون کشتی ایران به یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر، که ...
1