تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۲۶
کد مطلب : ۴۲۹۷۹۴
مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در قلعه رئیسی برگزار شد

حسین‌زاده: فمینیسم اسلامی یعنی زن و مرد در جهاد کنار هم هستند ( + تصاویر )

۱
کبنا ؛مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) در مصلی شهر قلعه رئیسی برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این مراسم که شامگاه (جمعه 26 دی ماه 99) برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین روح الله حسین زاده سرپرست گروه جهادی  سردار قاسم سلیمانی به تبیین ویژگی‌های حضرت زهرا (س) پرداخت و اظهار داشت: حب اهل بیت (علیهم الاسلام) و دوست داشتن حضرت زهرا (س) و رضایت این بانوی بزرگوار و سایر ائمه اطهار یعنی خوشبختی و خوشبختی یعنی آرامش، لذا پیروی از ائمه اطهار سعادت و خوشبختی را در زندگی ماها رقم می‌زند.
وی در ادامه با بیان اینکه تشریح و تبیین زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) برای جامعه امروز بسیار حائز اهمیت است، گفت: با ظهور اسلام حقانیت و جایگاه زن آشکار شد و وجود حضرت زهرا (س) اعراب را از جهالت و گمراهی نجات داد.
حجت الاسلام حسین زاده با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) از ویژگی‌های منحصراً به فردی برخوردار و آن به تمام فضیلت‌های انسانی مزین بود، افزود: عمر، عثمان و ابوبکر از مقام والای آن حضرت می‌ترسیدند و او مدافع راستین حریم ولایت بود و تا زمانی که حضرت زهرا (س) از جایگاه ولایت و امامت با تمام وجودش دفاع می‌کرد.
سرپرست گروه جهادی سردار قاسم سلیمانی به مظلومیت زنان انقلابی و جهادی گریزی زد و اظهار داشت: باید زندگی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حضرت زهرا (س) برای دختران و زنان امروز به خوبی تشریح شود.
وی گفت: متأسفانه جامعه ما شناخت دقیق و کافی از حضرت زهرا (س)، حضرت معصومه (س) و سایر زنان بزرگ اسلام ندارد.
حجت الاسلام حسین زاده گفت: در قیام کربلا زنان بزرگی حضور داشتند که همانند ستاره می‌درخشیدند و زمین به زهد، اخلاق‌مداری، علم، دانش و سیاست بودند، اما کمتر در باره آنها سخن گفته می‌شود. داستان‌های زیادی در باره زنان کربلا وجود دارد و آنها در کنار زنان اهل بیت پیامبر اسلام (ص) ماندند، ایستادگی کردند، اسیر شدند، اما دست از قیام امام حسین (ع) بر نداشتند.
 وی گفت: فمینیسم اسلامی؛ یعنی زن و مرد مسلمان، خداجو و با ایمان در جهاد علیه کفر کنار هم هستند، زن می‌گوید؛ تو رفتی من هم می‌آیم. در زمان جنگ تحمیلی در منطقه کردستان رزمندگان اسلام برای جابه‌جایی مهمات‌شان نیاز به چارپا داشتند و زنی بود که تنها راه امرار و معاش با یک قاطر انجام می‌گرفت، آن زن به فرمانده جبهه اسلام می‌گوید: این قاطر من را تقدیم می‌کنم، که فرمانده وقت می‌گوید: فعلاً نیاز نداریم، مادر، زن خطاب به او گفت: به قاطر من که رسید، دیگر همه چیز تمام شد. این روحیه یک زن انقلابی و مسلمان است که تمام دارایی‌اش را برای حفاظت از حریم میهن اسلامی و دین مبین اسلام می‌گذارد.
سرپرست گروه جهادی  سردار قاسم سلیمانی در ادامه تاکید کرد: حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) و حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) دارای فضائل اخلاقی و صاحب کرامت و علم بودند و وقتی عده‌ای در مقابل حضرت معصومه قرار می‌گیرند، این دختر 18 ساله به تمام سئوالات آن‌ها پاسخ می‌دهند.
حجت الاسلام حسین زاده در بخش پایانی صحبت‌های خود، اظهار داشت: متأسفانه نوجوانان، جوانان و دانش‌آموزان شناخت بیشتری از بازیگران تلویزیون دارند تا حضرت معصومه (س).
وی گفت: باید سبک زندگی حضرت زهرا (س) در زندگی همه ماها پیاده شود، آن حضرت همسایه‌گانش را در اولویت قرار می‌داد و در بعد اجتماعی زندگی حضرت زهرا (س) همسایه مقدم‌تر از خانواده خودش بود.
سرپرست گروه جهادی  سردار قاسم سلیمانی گفت: زندگی سیاسی حضرت زهرا (س) نیز باید الگو و سرمشق همه ماها باشد که در دفاع از حریم ولایت به شهادت رسید و سردار شهید سلیمانی نیز یک انسان ولایتمدار، مطیع و پیرو واقعی ائمه اطهار بود که اینگونه خداوند متعال زندگی و مرگ باعزتی را به او داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
زن و مرد در ارث کنار هم نیستن در دیه در حد هم نیستن
زنبور
United Kingdom
به جناب آقای حسین زاده عرض کنم همه دستگاههای فرهنگی مهم وتاثیر گذار کشور از جمله رادیو تلویزیون ، نماز جمعه ها ،نماز جماعتها، سازمانهای تبلیغی وهنری دانشگاهها و آموزش وپرورش همه فعال هستند بررسی کنید ببینید اشکال کجاست اشکالات را بر طرف کنید
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1