تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۵
کد مطلب : ۴۲۹۵۱۴
کبنا گزارش می‌دهد

جلسه خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان بویراحمد برگزار شد ( + عکس )

۰
کبنا ؛جلسه خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان بویراحمد با حضور دکتر زهرا حسینی تبار؛ عضو شورای مرکزی مجمع خیرین سلامت کشور و با محوریت ارتقای سلامت دختران و بانوان برگزار گردید.
 به گزارش کبنا، عضو شورای مرکزی مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به اهمیت و نقش زنان در خانواده و جامعه، بیان داشت: لازمه پیشرفت و آبادانی هر جامعه‌ای سلامت نیروی انسانی آن به ویژه سلامت بانوان و مادران آن جامعه است، چرا که نقش بسیار مهم و حساسی در تربیت و پروش فرزندان و نسل‌های آینده جامعه دارند.
 زهرا حسینی تبار ضمن یادآوری تقسیم کار زنان، افزود: شایسته است با برگزاری کلاس‌های آموزشی اصولی، نقش‌های متفاوت زنان مانند نقش مادری، همسرداری، حرفه شغلی، خانه داری و ...، در دستور کار فعالان عرصه سلامت قرار بگیرد که ما این کار را در طرح محله محور مهاد (مادرانه)، با تأکید بر سلامت جسمی و روانی بانوان، در نقاط مختلف شهری و روستایی استان دنبال خواهیم کرد.
 وی با خاطرنشان کردن مشکلات متعدد زنان، تصریح کرد: مطالبه گری درست و به حق از مسئولین و نمایندگان مردم، همفکری و همکاری همه اقشار و گروها و نهادهای مختلف مردمی و دولتی راه برون رفت از این مشکلات در سطح استان است نه صرفاً نگاه به دولت‌ها.
 الهه شکیبایی، رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان بویراحمد، گفت: با توجه به اهمیت سلامت خاواده بویژه سلامت بانوان و دختران، از دکتر حسینی تبار؛ عضو مجمع خیرین سلامت کشور و همچنین از بانوان فعال حوزه سلامت استان و شهرستان بویراحمد دعوت کردیم تا با هفکری و هم اندیشی، طرح ارتقای سلامت دختران و بانوان را با همکاری مشارکت‌های طب ایرانی و باشگاه مهاد در استان اجرا کنیم.
 در ادامه هر یک از اعضای جلسه به بیان مشکلات بانوان و دختران در استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله کارهای سخت و طاقت فرسای برخی از بانوان مناطق محروم، کمبود خوابگاه‌ها و مدارس دخترانه به منظور ادمه تحصیل دختران مناطق محروم استان، فقر و مشکلات مالی خانواده‌های بی بضاعت در تأمین کالاهای ضروری بهداشتی، پایین بودن سواد سلامت، کمبود مراکز مختلف ژنتیک، ناباروری، ناهنجاری‌های کودکان و نوجوانان، مشاوره، پرتو درمانی، هزینه بالای برخی خدمات بویژه شیمی درمانی و اندک بودن پرسنل و سختی کار آنان پرداختند.
 
این جلسه با حضور  زهرا حسینی تبار، عضو مجمع خیرین سلامت کشور و عضو بنیاد ملی طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، الهه شکیبایی، رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان بویراحمد، مهسا شجاعی کارشناس سلامت اجتماعی مرکز سیاست گذاری سلامت استان و بانوان فعال حوزه سلامت استان و شهرستان بویراحمد، در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان بویراحمد برگزار و به منظور ارتقای سلامت دختران و بانوان استان از طریق اجرای طرح محله محور مهاد (مادرانه)، بحث و تبادل نظر کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1