تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۵
کد مطلب : ۴۲۹۰۶۱
نشست مشترک ویدئو کنفرانس با قرارگاه کشوری طرح شهید حاج قاسم سلیمانی؛

با اجرای طرح شهیدقاسم سلیمانی؛ فوتی‌های کهگیلویه و بویراحمد به میانگین 2 نفر کاهش یافت

۰
کبنا ؛نشست مشترک ویدئو کنفرانس قرارگاه استانی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با قرارگاه کشوری این طرح ( با حضور وزیر  بهداشت درمان و آموزش پزشکی و فرمانده کل سپاه پاسداران ) و با حضور استانداران ،فرماندهان سپاه استانی و رئیسان دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد.
در این نشست که در سپاه فتح برگزار شد دکتر حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد, دکتر پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج, سرتیپ دوم پاسدار حمید خرم دل فرمانده سپاه فتح استان و برخی دیگر از مسئولان حضو داشتند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اجرای طرح شهید سلیمانی در این استان را گام مهمی در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: 64 جلسه شهرستانی و 18 جلسه استانی در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح در استان برگزار شد.
حسین کلانتری گفت: این جلسات تعداد 629 مصوبه شهرستانی و 48 مصوبه استانی داشتند که اجرای مصوبات نقش مهمی در کنترل ویروس منحوس کرونا و همینطور تغییر از وضعیت قرمز به نارنجی و زرد ایفا کردند.

وی به بلوک بندی مناطق استان برای اجرای هر چه بهتر طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: 70 بلوک شهری، 350 بلوک روستایی و 46 بلوک اقشاری ماحصل کار بود که صورت گرفت و در حال حاضر در مرحله نظارت و سرکشی از شهرستان ها جهت تحلیل و اصلاح عملکرد تیم ها هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تیم بندی تخصصی را از دیگر مراحل اجرای طرح شهید سلیمانی برشمرد و گفت:1702 تیم با 6695 نفر عضو در این طرح شرکت کرده اند که از این تعداد 657 تیم با 2390 نفر در بخش مراقبتی ، 517 تیم با 2155 نفر  در بخش حمایتی و 528 تیم با 2150 نفر در بخش نظارتی هستند.

وی تعداد گزارش های نظارتی (تیم های نظارتی) در سطح استان را ۲ هزار مورد عنوان کرد و گفت:  

وی به وضعیت پوشش رسانه ای طرح شهید سلیمانی در سطح استان نیز اشاره کرد و افزود: 41 برنامه تلویزیونی ، 130 خبر تلویزیونی، 410 خبر تحلیلی مجازی ، تهییه موشن گرافی، 23 مورد انفوگرام و همچنین آماده سازی کلیه بیلبوردهای تلویزون شهری از جمله اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته است.
وی گفت: تعداد جلسات توجیهی، آموزش حضوری انجام شده و نظارت و پایش نیز شامل 17 جلسه حضوری و 4 دوره بازرسی شهرستان ها بوده  که در این مرحله بیش از 10 هزار نفر از فرماندهان پایگاه ها، تیم های بازرسی  و نظارتی حضور داشتند.

کلانتری تصریح کرد: 3300 بسته حمایتی و بهداشتی به ارزش یک میلیارد و 683 میلیون تومان نیز در طرح شهید سلیمانی بین بیماران مثبت کرونایی در سطح استان توزیع شد.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست  طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را از خلاقیت های مدیریت جهادی عنوان کرد و گفت:  در این طرح  که با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اجرایی شده است کار شبکه سازی در قالب 736  تیم اجرایی در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد تا سطح روستاها انجام شد.
سردار حمید خرم دل افزود: بیش از دو هزار 828 نفر را در این شبکه ها ساماندهی کردیم تا با اجرای هر چه بهتر طرح، روند شیوع ویروس کرونا در مناطق مختلف استان مهار شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز با بیان اینکه تعداد بستری های استان 480 نفری در ابتدای طرح به 200 نفر هم اکنون رسیده و 85 بیمار قطعی داریم، گفت: 32 نفر بیمار بستری در مراقبت های ویژه نیز به 18 نفر رسیده است .

یزدانپناه گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد از فوت روزانه 6 نفر به میانگین 2 نفر رسیده ایم و جمع فوتی های استان 296 نفر می باشد.
استاندار در پایان ضمن تقدیر از تلاش های همه مسئولان استان و نیروهای سپاه ،بسیج ،نیروهای سلامت و بهداشت و درمان و تیمهای پزشکی و پرستاری ابراز داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر  از وضعیت قرمز خارج و در وضعیت نارنجی و زرد می باشد و باید تلاش کنیم استان در وضعیت مطلوب قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1