تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب : ۴۲۸۸۷۴
تحقق یک وعده دیگر؛

سد مخزنی آبریز در کهگیلویه  وارد فاز اجرایی می‌شود/ کهگیلویه بر روی ریل توسعه 

۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اجرایی شدن سد مخزنی آبریز در شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی چرام و لنده خبر داد.
 به گزارش کبنا، نشستی در خصوص پیگیری وضعیت سد مخزنی آبریز  و با حضور حسین کلانتری استاندار، سيدحميد پورمحمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه كشور، سید حسن رضوی مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.  
رسول فرهادی مدیر عامل آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد و علی شهابی نسب سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد، کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد را در این نشست همراهی کردند.
 کلانتری بیان کرد: در این نشست مقرر شد عملیات اجرایی سد آبریز با تکمیل مطالعه و پس از کسب مجوز ماده ۲۳ قانون الحاق دو از سازمان برنامه وبودجه کشور و ماده ۵۶ قانون الحاق در سال ۱۴۰۰ و با سرمایه گذاری بخش خصوصی از طریق قرارداد EPC (مهندسی، تامین تجهیزات، اجرا) آغاز شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تکمیل مطالعات و گرفتن مجوزهای لازم در این خصوص تاکید کرد و گفت: نقش سد مخزنی آبریز در توسعه و زیرساخت های مناطقی از استان غیر قابل انکار است.
وی با اشاره به اینکه سد مخزنی آبریز با ارتفاع ۱۴۴ و حجم ۱۷۷ میلیون مترمکعب ساخته می‌شود، ابراز کرد: با بهره برداری از این سد سالانه ۱۵۰ میلیون مترمکعب از تامین و انتقال آب به اراضی شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده  تامین می‌شود.
کلانتری تامین ۴۰ میلیون مترمکعب آب شرب و صنعت را از مزایای ساخت این سد برشمرد و  تصریح کرد: تولید ۳۰ مگاوات انرژی برقابی از دیگر مزایای سد آبریز است.
وی در بخش دیگری از سخنانش، ابراز کرد: این سد می تواند زمینه ایجاد تور گردشگری و توسعه این صنعت را باتوجه به قرار گرفتن در مسیر محور پاتاوه - دهدشت فراهم کند.
مقام ارشد اجرایی استان عنوان کرد:  با اجرای سد آبریز ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده  آبی می‌‌شود.
کلانتری خاطرنشان کرد: بهره برداری از این سد فرصتی برای ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی استان ایجاد خواهد کرد.
سید حمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این نشست با تاکید بر اینکه از اجرای سد آبریز در استان کهگیلویه و بویراحمد حمایت می کنیم، عنوان کرد: نقش مردم این استان در دفاع از آرمان های نظام و انقلاب در طول تاریخ بر کسی پوشیده نیست.
حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی نیز، گفت: اجرایی شدن سد آبریز خواسته به حق مردم شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده است و به طور قطع با بهره برداری از سید نه تنها نیاز آبی منطقه بلکه زمینه ایجاد اشتغال و توسعه رونق گردشگری در این شهرستان ها مهیا خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1