کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تحقق یک وعده دیگر؛

سد مخزنی آبریز در کهگیلویه  وارد فاز اجرایی می‌شود/ کهگیلویه بر روی ریل توسعه 

3 دی 1399 ساعت 19:42

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اجرایی شدن سد مخزنی آبریز در شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی چرام و لنده خبر داد.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اجرایی شدن سد مخزنی آبریز در شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی چرام و لنده خبر داد.
 به گزارش کبنا، نشستی در خصوص پیگیری وضعیت سد مخزنی آبریز  و با حضور حسین کلانتری استاندار، سيدحميد پورمحمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه كشور، سید حسن رضوی مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.  
رسول فرهادی مدیر عامل آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد و علی شهابی نسب سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد، کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد را در این نشست همراهی کردند.
 کلانتری بیان کرد: در این نشست مقرر شد عملیات اجرایی سد آبریز با تکمیل مطالعه و پس از کسب مجوز ماده ۲۳ قانون الحاق دو از سازمان برنامه وبودجه کشور و ماده ۵۶ قانون الحاق در سال ۱۴۰۰ و با سرمایه گذاری بخش خصوصی از طریق قرارداد EPC (مهندسی، تامین تجهیزات، اجرا) آغاز شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تکمیل مطالعات و گرفتن مجوزهای لازم در این خصوص تاکید کرد و گفت: نقش سد مخزنی آبریز در توسعه و زیرساخت های مناطقی از استان غیر قابل انکار است.
وی با اشاره به اینکه سد مخزنی آبریز با ارتفاع ۱۴۴ و حجم ۱۷۷ میلیون مترمکعب ساخته می‌شود، ابراز کرد: با بهره برداری از این سد سالانه ۱۵۰ میلیون مترمکعب از تامین و انتقال آب به اراضی شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده  تامین می‌شود.
کلانتری تامین ۴۰ میلیون مترمکعب آب شرب و صنعت را از مزایای ساخت این سد برشمرد و  تصریح کرد: تولید ۳۰ مگاوات انرژی برقابی از دیگر مزایای سد آبریز است.
وی در بخش دیگری از سخنانش، ابراز کرد: این سد می تواند زمینه ایجاد تور گردشگری و توسعه این صنعت را باتوجه به قرار گرفتن در مسیر محور پاتاوه - دهدشت فراهم کند.
مقام ارشد اجرایی استان عنوان کرد:  با اجرای سد آبریز ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده  آبی می‌‌شود.
کلانتری خاطرنشان کرد: بهره برداری از این سد فرصتی برای ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی استان ایجاد خواهد کرد.
سید حمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این نشست با تاکید بر اینکه از اجرای سد آبریز در استان کهگیلویه و بویراحمد حمایت می کنیم، عنوان کرد: نقش مردم این استان در دفاع از آرمان های نظام و انقلاب در طول تاریخ بر کسی پوشیده نیست.
حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی نیز، گفت: اجرایی شدن سد آبریز خواسته به حق مردم شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده است و به طور قطع با بهره برداری از سید نه تنها نیاز آبی منطقه بلکه زمینه ایجاد اشتغال و توسعه رونق گردشگری در این شهرستان ها مهیا خواهد شد.


کد مطلب: 428874

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/428874/2/سد-مخزنی-آبریز-کهگیلویه-وارد-فاز-اجرایی-می-شود-روی-ریل-توسعه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1