تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۴۲۸۷۶۵
در نشست ستاد مقابله با ویروس کرونا مطرح شد؛

بخشدار لوداب: هیچ مدیری حق ندارد بدون مجوز ستاد کرونا مدرسه‌ای را باز کنند

۰
کبنا ؛ستاد مقابله با ویروس کرونا در جلسه شورای آموزش و  پرورش بخش لوداب برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، سیدمحمدرحیم دانش‌زاده مدیر اداره آموزش و پرورش لوداب در روز دوشنبه 1 دی ماه 99 در این نشست ضمن ضرورت‌دانستن همکاری همه نهادها و ادارات با آموزش و پرورش گفت: به‌دلیل اینکه اعتبار ما صفر است در زمینه بعضی وسایل و امکانات در مضیقه هستیم.
دانش‌زاده افزود: در زمینه تعطیلی مدارس تابع نظرات ستاد کرونای بخش هستیم.
وی بیان کرد: هیچ کدام از معاونین و مدیران این نهاد اجازه ندارند اظهارنظری راجع به تعطیلی مدارس و یا صحبتی خارج از تصمیمات کرونا بگیرند.
دانش زاده ضمن تشکر از مسئولین سلامت بخش که دغدغه دانش آموزان را دارند گفت: نگران آموزش دانش آموزان هستیم، ولی سلامت آنها برایمان بسیار مهمتر است.
وی در پایان از اعضا خواست: با نظر کارشناسی درباره تعطیلی مدارس مطالبی را عنوان کنند.
سپس دکتر صانع مسئول مرکز خدمات جامع سلامت لوداب ضمن ارائه آمار از چند ماهه اخیر کرونا گفت: تعطیلی مدارس در این چندماه در روند نزولی بیماری خیلی به ما کمک کرد.
وی با نام بردن ستار رخشان به‌عنوان اولین شهید سلامت استان گفت: در سه ماه اخیر ۶ نفر را به‌علت کرونا ازدست دادیم که این آمار نگران کننده‌ای است.
صانع ضمن انتقاد از بعضی افراد که خودسرانه بدون اجازه ستاد کرونا و یا آموزش و پرورش منطقه اقدام به بازگشایی مدارس می‌کنند از رئیس آموزش و پرورش منطقه درخواست کرد اجازه ندهد این گونه افراد خودسرانه عمل کنند.
صانع با بیان اینکه الان بخاطر وضعیت منطقه بیش از پیش به همکاری آموزش و پرورش نیاز داریم گفت: امیدواریم با طرح محله‌محور و شناسایی افراد مشکوک تا یک‌ماه آینده وضعیت لوداب سفید شود.
وی در ادامه افزود: منطقه مرکزی و شهر وضعیت قرمز دارند که امکان بازگشایی مدارس عملاً وجود ندارد. در دهستان چین بعضی روستاها در وضعیت قرمز نارنجی هستند و وضعیت دهستان آبمورد شرایط پایدارتر وجود دارد.
صانع از مردم خواست تا چنانچه یک یا چند علامت دارند در روزهای صبح به درمانگاه جهت انجام تست مراجعه کنند.
وی با درخواست از مردم برای اینکه فاصله اجتماعی را رعایت کنند گفت: از روز شنبه تا پنج شنبه همکاران ما آماده انجام تست گرفتن از همه افراد مشکوک هستند.
وی در پایان گفت: منطقی است که تمام مدارس تعطیل باشد ولی با این حال مدارس در وضعیت‌های مختلف را به آموزش پرورش معرفی می‌کند.
سپس جمال روحانی بخشدار لوداب ضمن انتقاد از حاشیه سازی بعضی افراد در منطقه گفت: افرادی متاسفانه جوسازی و تنش‌های را در بخش بوجود آوردند که بسیار نگران کننده است.
روحانی خودش را از اصحاب فرهنگیان دانسته با بیان اینکه آموزش و سلامت دو مقوله بسیارمهم هستند گفت: این دو پایه و اساس زندگی هستند، اما اگر سلامت خود را حفظ نکنیم آموزشی وجود نخواهد داشت.
وی گفت: من امیدوارم باز هم مدارس تعطیل بمانند تا بتوانیم از این بیماری مهلک عبور کنیم.
بخشدار لوداب در ادامه گفت: همه ما دنبال سلامت هستیم، ولی بدون برنامه‌ریزی و همکاری امکانش صفر است.
روحانی در پایان گفت: ما ماهیانه سه جلسه در بخشداری با موضوع  کرونا برگزار می کنیم و تمام این نتایج را به سمع مقامات بالاتر می‌رسانیم.
وی در پایان گفت: هیچ مدیری و معلمی حق ندارد بدون مجوز ستادکرونا مدرسه‌ای را باز کنند و قطعاً با متخلفان برخورد خواهد شد.
صادقی نماینده دبیران پیشنهاد داد: بارعایت پروتکل بهداشتی می‌توان بعضی امتحان غیرحضوری را حضوری کرد و همه امتحانات را تستی کرد.
در پایان مقرر شد وضعیت مدارس با وضعیت قرمز و نارنجی تعطیل باشند، مدارس در وضعیت زرد و سفید، دارای ۵ دانش آموز و کمتر باز باشند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1