تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب : ۴۲۸۵۲۵
کبنا گزارش می‌دهد

از شعار تا عمل؛ یکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را بگیرد! ( + تصاویر )

۰
کبنا ؛عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز درمانی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است، لطفاً یکی به دانشگاه علوم پزشکی در این رابطه تذکر بدهد. کادر درمانی خسته‌اند، مدیران دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد که متولی مبارزه با کرونا هستند حداقل خودشان مراکز خود را بهتر مدیریت کنند.
به گزارش کبنا از یاسوج، در هفته های گذشته وقتی که هر روز شیوع ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش بود،  اینگونه از شرایط انتقاد می شد که در استان کهگیلویه و بویراحمد که نه کارخانه بزرگ و نه واحد صنعتی عظیمی دارد که مهندسین و کارگران آن در آمد و رفت باشند و نه بازار بزرگ و ارزانی داریم که مثل مرکز خرید استان های همجوار شلوغ باشد، نه پایانه مسافربری پرجمعیت و پرترددی داریم، پس چگونه است که وضعیت شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد قرمز اعلام می شود؟ کجای کار متولیان امر و مدیران تصمیم گیرنده اشتباه بوده که کرونا از دست آنها در رفته که الان باید نگران شهرستان های قلعه رئیسی و دیشموک باشند؟ در وصف تصمیم های اشتباه ستاد کرونا قبلاً مباحثی مطرح شده و اینکه در ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد هیچگاه از مشاورین حوزه های مختلف برای مقابله با این بیماری استفاده نشد، هم به جای خود. اما یک چیزی که وجود دارد و همه مردم آن را هم مرتب از زبان مسوولان شنیده اند و مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد هر روز در تلویزیون، رسانه ها و فضای مجازی بر روی آن تاکید می کنند و این را فعلاً تنها راه جلوگیری از شیوع کرونا و قطع زنجیره این بیماری مرگبار می‌دانند، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است. هر چند که طرح جدید مبارزه با کرونا تحت عنوان "سردار شهیدسلیمانی" طرح بهتری است، ولی بیشتر بر روی بحث پیشگیری تمرکز دارد، از طرفی ادارات و مراکز درمانی از جمله مکان های خط قرمزی است که کسی نسبت به مدیریت آنها ایرادی نمی گیرد، و همیشه همه ی ایرادات به مردم و بازاری ها وارد بوده، جریمه ها همیشه برای مردم بوده و بازاریان از محدودیت ها آسیب دیده اند.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد بارها در جلسات ستاد مقابله با کرونا ضمن تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از دورهمی ها و تجمع های غیر ضرور نیز گفته، کادر درمانی و پرستاران خسته اند و مردم باید دستورالعمل های ستاد کرونا را رعایت کنند. 
به گزارش کبنا، همچنین مسئولان عضو ستاد کرونا از جریمه و پلمپ صنوفی که پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکرده اند، خبر داده اند، پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز روزانه خطاب به مردم و صنوف بیچاره می گوید که فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود و مردم ماسک بزنند.
مسئولان کهگیلویه و بویراحمد باید بدانند، زمانی مردم حرف شنوی بیشتر و بهتری دارند که متولیان امر کار و وظیفه خودشان را به نحو احسن انجام بدهند.
خبرنگار کبنا در بازدیدی که از یکی از کلینیک های شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد داشته با صف طولانی و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی روبرو شد که نگران کننده بود. مردم بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای نوبت دهی پزشک آمده بودند.
به گزارش کبنا، در حالی که دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اعلام کرده که مراجعه کنندگان اینترنتی باید نوبت بگیرند، اما مردم مجبور هستند برای تأیید نوبت خود و پرداخت هزینه حتماً خودشان را به صف های طولانی و ویروس بدجنس کرونا بسپارند.
یکی از مراجعه کنندگان در همین خصوص گفت: این همه جمعیت آمده است، بعد مامور پذیرش که با تأخیر هم آمده، مردم را پذیرش می کند. آیا این با دستور العمل های ستاد کرونا همخوانی دارد؟
فردی دیگری به کبنا گفت: اینجا واقعاً شرایط مناسب نیست، همه افراد به هم چسبیده اند، مادری فرزند خردسال خودش را آورده و فاصله هم رعایت نمی شود، از طرفی مردم هم مجبور هستند. مسئولان نباید در یک چهاردیواری بنشیند و برای مقابله با کرونا تصمیم بگیرند، باید عملاً پای کار بیایند و به معنای واقعی به کمک کادر درمانی زحمت کش بیمارستان های کرونایی به ویژه بیمارستان شهید جلیل یاسوج بیایند.
شخص دیگری که خود را معلم معرفی کرد و دورتر از جمعیت ایستاده بود تا نوبتش برسد، گفت: این چه معنی دارد! اینترنتی نوبت بگیری و بعد بخواهی برای پرداخت پول و تأیید نوبت، حضوری بیایی، چرا مردم را اذیت می‌کنند و هزینه و وقت اضافی از مردم گرفته می شود؟
فردی دیگری که خود را مدرس دانشگاه معرفی کرد، نیز می گفت: در این کلینیک افراد زیادی برای نوبت پزشک روی صف ایستاده اند! دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که متولی سلامت و مبارزه با بیماری کرونا است چرا اینجا باید وضعیتش اینگونه باشد؟ یک نفر این همه جمعیت را پذیرش می‌کند،بهتر است مسوولان در این باره بهتر عمل کنند.
به گزارش کبنا، در کلینیک روانپزشکی یاسوج نیز شرایط مساعد نیست، در آن جا هیچ گونه صندلی برای بیماران وجود ندارد و مردم باید تا زمانی که درب اتاق دکتر برای آنها باز شود، در راهروها سر پا بایستند و هیچ خبری از تکریم ارباب رجوع نیست.
در حالی که چندین بار در ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد و رسانه‌ها از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مراکز درمانی سخن به میان آمد، اما حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز دوشنبه ( 24 آذر ماه 99) به طور سرزده به ساختمان مدیریت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج رفت، ولی بهتر است برای نظارت بر دستگاه‌های دولتی فکر جدی‌تری بکند. اگر یک بار دیگر شرایط شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد قرمز شد، این بازاریان، صنوف و کارگران زحمتکش و خدوم هستند که باید از تأمین مایحتاج زن و فرزندان خود دست بکشند.
کبنا نیوز در گذشته خبرهای مبنی بر عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراکز درمانی و بهداشتی منتشر کرده بود، با این وجود بهتر است که یکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را بگیرد و به مدیران او در این رابطه تذکر دهد. چرا که واقعاً کادر درمانی بیمارستان شهید جلیل یاسوج که این روزها فداکارانه تلاش می‌کنند، خسته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جناب یزدانپناه لطفا خودت برو
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
کاری نکنید سایت شما را تعطیل کنند آخه تا الان دیدی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یکبار پاسخگویی درست و حسابی داشته باشه خدا وکیلی صد بار گفتن چرا .....نمی‌گذارند متخصص طب فیزیکی و توانبخشی بياد توی کلینیک تا مردم قدرت انتخاب داشته باشند کسی جوابگو بوده. به‌ قرآن درست بشو نیست /برا همیشه همین اش و همین کاسه. صد درصد دانشگاهیان میدونن آن سه گروه کیا هستند
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه و بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت از بی مدیریتی رنج می برد .
بیمارکرونایی
Iran, Islamic Republic of
وقتی درکلنیک عفونی یاسوج که دولتی هست پول ویزیت رادستی می گیرندچه انتظاری ازمردم عادی دارید.
Iran, Islamic Republic of
استان محروم و مظلوم ما از همه لحاظ عقب افتاده است.اتقاقا اگر بازار و کارخانه های
Iran, Islamic Republic of
استان ما از نظر توسعه وضعیت خوبی ندارد.امکانات و تجهیزات و زیرساخت های لازم فنی مهندسی عمرانی بهداشتی امدادی اجتماعی فرهنگی اقتصادی مالی به خوبی رشد نکرده است.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
لطفا در خصوص وضعیت ضعیف مدیریت شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گزارش تهیه نماییدو
امید مردم
Iran, Islamic Republic of
هر چه میخوای تیتر بزن تا روشنفکر نماینده هست یزدان پناه رییس دانشگاه خواهد بود یعنی 4 سال دیگه دوست عزیز پیش یزدان پناه برای شما نونی گرم نخواهدشد چرا که روابط عمومی دانشگاه بلد نیست بهتر به جای یزدان پناه خدمت روایط عمومی و معاون پشتیبانی دانشگاه برسی
کارمند
Iran, Islamic Republic of
واقعا باید به دکتر یزدانپناه خسته نباشید گفت با این شرایط کرونا و بافت اجتماعی استان خیلی موفق عمل کردند ولی مدیر شبکه کهگیلویه بسیار ضعیف است و نیاز به جایگزین گزینه بهتری می باشد
محمد
Iran, Islamic Republic of
من خودم کارمند علوم پزشکی هستم علوم پزشکی نگو ...
مجید رامشگر.
Iran, Islamic Republic of
آقایی که این متن و نوشتی خوب:: این موضوع که کادر درمان خسته اند که قطع یقین تقصیر من و شماست.
این موضوع که فلان مرکز کسی ماسک نمی زند قطع یقین تقصیر من و شما و شهروندان هر منطقه میباشد. قاضی خوبی نیستی و نخواهی شد . مدیریت دکتر یزدان پناه قطع یقین به عنوان یک نقطه عطف و سرلوحه دیگر مدیران در تاریخ این استان ماندگار خواهد بود.
محسن
Iran, Islamic Republic of
رو هم نمیتونه اداره کنه ادنوقت مجموعه عظیم استان رو بهش دادن
از ژیان انتظار نداشته باش سرعت و قدرت بنز رو داشته باشه...
شهروند
Iran, Islamic Republic of
تو هر اداره ای میریم میخواد التماس کنی تو رو خدا نیم متر حداقل فاصله بگیر
چرا اینجوری میکنن این مردم
من که هر اداره ای از این به بعد میریم میخوام بگم کرونا دارم تا یکم فاصله رو رعایت کنند
محسن
Iran, Islamic Republic of
کبنا
خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی

چرا نظر خواننده هاتو گزینشی پای نوشته هات میزاری؟
دلت خوشه مثلا رسانه ای خبری هستی وقتی تحمل یه نظریه مخالف رو نداری؟
از سیاستتون در چاپ نظر دیگران مشخصه که هم عقده ای هستین هم بیسواد و هم عاری از اخلاق رسانه وگرنه اینهمه امثال من نظر انتقادی میزاشتیم اونارو سانسور نمیکردین.
دلم به حالتون میسوزه که همیشه از افکار واقعی مردم عقبین...
مصداق شما مصداق الاغی است که بارش کتاب بود اما عرعر میکرد...
وسلام
Iran, Islamic Republic of
چون مدیریت . تدبیر و مدیریتش زیر صفر هست در حال حاضر اصلا چیزی به اسم مدیریت .. وجود ندارد
Iran, Islamic Republic of
ای واین سایت
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1