تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۴۲۶۷۶۳
کبنا گزارش می‌دهد

( تصاویر ) مراسم معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

۲
۰
کبنا ؛جلسه معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز ( چهارشنبه 30 مهر ماه 99 ) با حضور سید محمد هاشمی‌مقدم معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، دادستان یاسوج، عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی مراسم معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این مراسم با حکم خدائیان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، زمان خوب رسماً سکان ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد را برعهده گرفت.

۲۰ درصد از اهداف طرح کاداستر در کشور محقق شد
 
 معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با توجه به موانع پیش روی طرح کاداستر تاکنون ۲۰ درصد آن در کل ایران محقق شده و امسال تحولی در این حوزه باید ایجاد شود.
 سید محمد هاشمی مقدم اظهار داشت: هم اینک چند محور مهم در برنامه اجرایی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار گرفته که یکی از آن‌ها اجرای کامل طرح کاداستر است.
 وی افزود: حدود پنج سال از اجرای این طرح در کشور می‌گذرد و در این رابطه تمامی مجموعه‌های متولی باید پای کار بیایند و دیگر هیچ توجیهی برای انجام نشدن این طرح وجود ندارد.
 هاشمی مقدم ابراز داشت: با استفاده از توان نیروهای متخصص امید است طرح کاداستر بطور کامل اجرایی شود تا به زودی شاهد جشن پایان این طرح در سراسر کشور باشیم.
 کاداستر، سیستم مدیریت الکترونیکی املاک است که با مکانیزه کردن خدمات ثبتی، ثبت سنتی را به سمت ثبت نوین هدایت می‌کند.
 وی تاکید کرد: محور و برنامه مهم دیگری که امسال در دستور کار سازمان قرار گرفته واحدهای اجرا هستند که تحرک لازم تاکنون در این بخش وجود ندارد.
 معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: در حال حاضر انبوهی از پرونده‌های حوزه اجرا در بایگانی مانده است که باید هر چه سریع‌تر رسیدگی شوند.
 هاشمی مقدم عنوان کرد: کارکرد سنتی سازمان ثبت اسناد به روش‌های مدرن ارتقا یافته و در حال حاضر تحولی قابل توجه در ارائه خدمات الکترونیکی به مردم در این سازمان داشته‌ایم.
 وی تاکید کرد: بسیاری از پست‌های تخصصی این سازمان در استان‌ها خالی است و به جد کمبود نیرو وجود دارد.
 معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بسیاری از اداره کل‌ها در استان‌ها مربوط به این سازمان با فقر تجهیزات و وجود ساختمان‌های فرسوده مواجه‌اند.
 هاشمی مقدم افزود: این ثبت اسناد و املاک کشور سازمانی عریض و طویلی است که وظایف سنگین بر عهده آن است.
 معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۸۷ درصد از سطح این استان مراتع و عرصه‌های جنگلی است و نیاز جدی در زمینه ثبت اسناد در استان وجود دارد.
 
اختلاف مالکیت ریشه بسیاری از نزاع‌ها در کهگیلویه و بویراحمد
حسن نگین‌تاجی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مهمترین حقوق بنیادی در نظام قضایی که به آن اهمیت داده می‌شود حق مالکیت و اصل احترام به مالکیت خصوصی اشخاص است که در ۳۶ کشور جهان به آن پرداخته شده و در قانون اساسی ایران هم مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس شورای قضایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در ماده ۳۰ و ۳۱ قانون مدنی به اصل مالکیت  و همچنین قانون ثبت اسناد هم این مهم دیده شده است.
وی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی چند وقت پیش به حجم بالای پرونده‌های اختلافات ملکی اشاره داشتند و اینکه مردم معاملات را شخصی یا در بنگاه‌ها انجام می دهند و از مراجعه به دفاتر اسناد و املاک خودداری می‌کنند لذا فرهنگ استفاده از مراکز ثبت اسناد در بین مردم ایجاد شود.
مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اعتبار اسناد رسمی بسیار بالا است، گفت: فرهنگ استفاده از دفاتر ثبت اسناد در رسانه و مردم ایجاد نشده که معایب اسناد عادی را بدانند اگر می‌دانستند این میزان پرونده در دستگاه قضایی شکل نمی‌گرفت.
نگین‌تاجی با بیان اینکه در سطح کلان آموزش و دوران کارآموزی به بحث مالکیت توجه شود، افزود: بسیاری از پرونده‌ها تصرف عدوانی است فرد می‌داند مالک نیست اما تلاش می‌کند املاک را به نام خود ثبت کند.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در بررسی‌های صورت گرفت ریشه بسیاری از نزاع‌هایی که به قتل و سایر جرایم منجر می‌شود همین بحث اختلاف مالکیت است.
وی خاطرنشان کرد:  متاسفانه بحث ثبت اسناد به خوبی انجام نشده، حدود ۴۰ درصد طرح کاداستر و ثبت اراضی ملی شکل گرفته است که وظیفه ثبت اسناد و املاک استان تثبیت حق مالکیت است تا مالکیت‌ها مشخص باشد.
وی در پایان انتصاب آقای خوب به عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد  را تبریک گفت و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زنده‌یاد سعید محوری گفت: کار در اداره ثبت و اسناد کار و وظیفه مهم و خطیری است.

بنا بر این گزارش، زمان خوب به عنوان مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم معرفی و از زحمات مرحوم سعید محوری مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
ای بنازم موحد رو،مرد سیاست و عمل
Iran, Islamic Republic of
این اقای زمان خوب اچه کارکرد...
چطوری
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
1