تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۴۲۶۳۰۴
کبنا بررسی می‌دهد

عادی‌انگاری کرونا در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد / پاسخگو کیست ( + تصاویر و فیلم )

۱
کبنا ؛بمبی متحرک که راست راست در شهر راه می‌رود و به هر که نزدیک شود دکمه عملیات انتحاری را می زند تا هم خود نابود شود و هم ۵۰ نفر دیگر را به کام مرگ بکشاند؛ در آخر هم با بی تفاوتی و خودخواهی هر چه تمام‌تر می‌گوید «سرما خورده‌ام، کرونا نگرفته‌ام».
 بسیار چموش است و در انتظار کسانی می‌نشیند که بی احتیاط‌اند و ماسک زدن برایشان معنی ندارد؛ انجاست که می‌تواند بقای خود را تضمین کند؛ دیگر می‌داند رفنتی نیست حداقل در میان مردم ایران و می‌تواند به زاد و ولد خود به آسانی ادامه دهد.  این روزها یا مردم خیلی رعایت می‌کنند و یا سردرگم و بی تفاوت شده‌اند؛ حتی دیگر آمار مرگ روزانه ۲۳۷ نفر در روز هم تکانشان نمی‌دهد و کرونا مثبت‌های از همه جا بی خبر یا بدتر باخبر، همچنان به عزا، عروسی، دورهمی، پاساژگردی، سفر و ماسک نزدن ادامه می‌دهند تا ۹۰ درصد افرادی را به آنان نزدیک می‌شوند را بی برو برگرد مبتلا کنند. دقیقاً همه این عوامل بوده است آمار ابتلا به کرونا را در کهگیلویه و بویراحمد بالا برده و پیوسته در حال صعود است. علی رغم همه این حرف‌ها در بعضی از مراکز درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز خیلی توجه به طرح فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نمی‌شود. علوم پزشکی متولی امر سلامت مردم است، و وقتی دیده می‌شود که مردم در همچنین مکان‌های پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و متولیان امر نیز در این خصوص سهل‌انگاری می‌کنند. دیگر نباید معترض باشیم که کرونا در جامعه دچار عادی انگاری شده است. به نظر می‌آید، این بی‌توجهی خیانت به پرستاران و کادر درمانی زحمت‌کشی است که در وسط میدان مقابله با کرونا و درمان بیماران کرونایی قرار دارند.
خبرگزاری فارس در گزارشی آورده است؛ «معطلی شهروندان برای گرفتن ویزیت باعث تشکیل صف‌های کرونایی در مرکز درمانی امام سجاد(ع) دهدشت شده است.
 از زمان شیوع کرونا پرهیز از تجمعات و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به عنوان راهکارهای اصولی در قطع زنجیره این ویروس توصیه شده است.
با این حال برای ارائه دریافت خدمات بدون ایجاد شلوغی و تجمع چاره‌اندیشی نمی‌شود و مردم در مراجعه به بانک‌ها، مراکز درمانی و سایر دستگاه‌ها صف‌‌هایی تشکیل می‌دهند بی‌خیال کرونایی که در کمین است.
اینجا کلینیک امام سجاد دهدشت از مراکزی است که روزانه شهروندان مجبورند در صف‌های به هم تنیده برای گرفتن ویزیت بایستند و ممکن است ناقلان کرونا نیز در بین این جمعیت باشند. تجمع خیل عظیمی از شهروندان در چنین مرکزی که برای درمان راه‌اندازی شده خطر افزایش آمار مبتلایان را بیشتر کرده است.»
   
فیلم ) گلایه‌های مردم از متولیان امر
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1