تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۹
کد مطلب : ۴۲۶۱۴۰
کبنا گزارش می‌دهد

گاز رسانی به ۴۰ روستا در شهرستان بهمئی / موحد: کوچکترین سهل‌انگاری پذیرفتنی نیست

۰
کبنا ؛چهل روستا با جمعیت بیش از ۱۲ هزار نفر در شهرستان بهمئی تا سال آینده ازنعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.
 
فرماندار بهمئی گفت: برای خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم و سهولت کار، همه تجهیزات شامل لوله‌های پلی اتیلن، لوله‌های فلزی و لوازم ایستگاه این طرح خریداری شده است.
حکمت الله سنایی، میانگین پیشرفت کاری این طرحِ گازرسانی را بیش از ۶۷ درصد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۱۰۰ درصد از خانوارهای شهری و ۳۰ درصد از خانوارهای روستایی این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.
 
رئیس اداره گاز بهمئی به سخت‌گذر بودن و دشواری کار گازرسانی به روستاهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این طرح ۴۰ روستای شهرستان در بخش سرآسیاب یوسفی و ممبی قابلیت گازرسانی دارند که البته شامل روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت و دارای طرح هادی است.
روح الله فتحی اضافه کرد: کارهای مطالعاتی گازرسانی به ۲ روستا در حوزه گرمسیری بهمئی نیز در دست اقدام است که به زودی عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.
 
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح بزرگ ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه، ۴۰ کیلومتر شبکه گذاری فلزی، ۱۸۰ کیلومتر لوله پلی اتیلن و ۴ ایستگاه تقلیل فشار گاز طراحی و نصب می‌شود گفت: با پایان این طرح به لحاظ عملیات گازرسانی جزو شهرستان‌های سبز کشور محسوب شده و در مجموع بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهری و روستایی بهمئی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.
رئیس اداره گاز بهمئی با اشاره به اینکه در برخی روستاها به دلیل صعب‌العبور بودن هزینه اجرای عملیات بالا بوده و زمان بیشتری برای گازرسانی به این روستاها نیاز است، ادامه داد: در این میان نیز گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار در اولویت قرار دارد.
 
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه یکی از مطالبات مردم مناطق سرآسیاب یوسفی و ممبی برخورداری از نعمت گاز است گفت: با برنامه ریزی‌های اجرا شده در عملیات گازرسانی به این ۴۰ روستا هیچ گونه تأخیر و خللی وجود ندارد.
 
حجت الاسلام سید محمد موحد به رفع موانع، مشکلات و چالش‌های سد راه این طرح اشاره کرد و افزود: طرح گازرسانی به روستاهای بهمئی با حمایت خوب مسئولان، مردم و با وجود اعتبارات کافی، یکی از طرح‌های موفق طی شش ماه گذشته بوده است.
 

وی با بیان اینکه مصرف سوخت فسیلی و برداشت چوب از جنگل‌ها با بهره برداری از این طرح حذف می‌شود، گفت: برای خدمت به مردم این شهرستان و روستاهای دور دست، به صورت مداوم پیگیر روند اجرای عملیات این طرح خواهم بود و کوچکترین سهل انگاری در راه خدمت به مردم این شهرستان پذیرفتنی نیست.
گفتنی است عملیات اجرائی این طرح از سال ۱۳۹۸ آغاز و طی ماه‌های گذشته سرعت بیشتری گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1