تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : ۴۲۵۱۱۳
صبح امروز؛

وزیر راه در کلنگ زنی پروژه سه راهی مهریان: آقای کلانتری پیوسته پیگیر مسائل استان هستند / شرایط خاص فرودگاه یاسوج ( + تصاویر )

۰
کبنا ؛پروژه تقاطع غیر همسطح یاسوج - سه راهی مهریان ( جاده اصلی سورمق، اقلید - یاسوج ) با حضور نماینده ولی فقیه، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم بویراحمد و دنا و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ‌زنی شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز ( پنجشنبه 13 شهریور ماه 99 ) پروژه تقاطع غیر همسطح یاسوج - سه راهی مهریان ( جاده اصلی سورمق، اقلید - یاسوج ) با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی استاندار، نیک اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی، مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ‌زنی شد.
به گفته پژمان نیک اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد که در آئین افتتاح این پروژه سخنرانی کرد، قرار داد اولیه پروژه تقاطع غیر همسطح سه راهی مهریان یاسوج  بالغ بر 72 میلیارد تومان می‌باشد که در 24 ماه قرار است این پروژه به اتمام برسد.
وی افزود: حجم خاک برداری این پروژه 450 هزار متر مکعب و حجم خاکریزی 400 هزار مترمکعب است.
وزیر راه و شهرسازی در این آیین گفت: چرخ حرکت پیشرفت کشور به صورت کاملا روان و با سرعت خوبی در حرکت است.
وی بیان کرد: دیروز رئیس جمهور در جلسه دولت، آدرس هایی را از شاخص هایی در اقتصاد کشور دادند که به رغم تحریم و کرونا رخ داده که جهت حرکت درستی را، مقاوم سازی اقتصادی و تقویت زیرساخت های توسعه کشور، نشان می دهد.
اسلامی افزود: در هفته گذشته 7 میلیون تن بار با بارنامه در کشور جابجا شده است، 1/3 میلیون تن کالای اساسی جابجا شده است، 100 کیلومتر راه روستایی تحویل شده است، 500 کیلومتر روکش راه صورت گرفته است. این نشانه ها بر اساس شاخص های اندازه گیری
در سال گذشته همکاران ما 2450 کیلومر راه روستایی تکمیل کردند و 3500 کیلومتر هم تا پایان دولت تحویل خواهیم داد.
اسلامی گفت: میانگین راه های روستایی در کشور 51 درصد است، و در حال افزایش این میانگین هستیم و استان های کمتر توسعه یافته در اولویت ما هستند. مثلا در کهگیلویه و بویراحمد برای جمعیت های بالای 50 خانواره در نوبت اول و برای خانواده های بالای 20 خانوار در نوبت دوم  در اولویت هستند.
اسلامی اظهار کرد: در پروژه های سال جهش تولید، پروژه پاتاوه به دهدشت یک پروژه راهبردی است، و مسئولان مربوطه متعهد هستند که این جاده را تا پایان سال به بهره برداری برسانند تا تحولی ایجاد کند و در اقتصاد منطقه تاثیرگذار باشد.
وزیر راه بیان کرد: اتصال آزادراه اصفهان به شیراز و یاسوج در محاسبات عددی و سرمایه گذاری توجیه اقتصادی نداشت، از طرفی نمی پسندم که بزرگراه را تبدیل به آزادراه کنیم، چون الان مردم دارند استفاده می کنند و توسعه بزرگراه را داریم ولی تبدیل شدن به آزادراه باید توجیه اقتصادی داشته باشد.
اسلامی در خصوص کند پیش رفتن برخی پروژه ها اظهار کرد: تمام سعی مان این است که اصلاح ساختار پروژه ای انجام دهیم، برخی پروژه ها مکملاتی به آنها اضافه شده و منابع کفاف انجام آن را نمی دهد.
وی بیان کرد: این پروژه ها در برنامه بودجه 1400 اصلاح خواهد شد، در سال گذشته هم سعی کردیم که تعریف خوبی صورت بگیرد تا پروژه ها بطور مشخص منابع داشته باشند. یکی از این پروژه ها همین پروژه سه راهی مهریان هست، که با 72 میلیارد تومان قراردادش آغاز می شود.
وزیر راه و شهرسازی افزود: در خصوص فرودگاه، طرح تحول پروازی آن هنوز نیاز به کار دارد، 3 پرواز را در این فرودگاه داریم، ولی باید پروازهای دیگری هم باشد تا شرکت های هواپیمایی بتوانند بصورت فنی و عملیاتی به تنظیم دقیقی برسند تا پروازهای دائمی و امنی بتوانیم داشته باشیم.
وی گفت: فرودگاه یاسوج به دلیل اینکه در دو طرف ارتفاعات دارد و آب و هوای خاصی دارد، یکی از سخت ترین فرودگاه های کشور است.
اسلامی گفت: آقای کلانتری پیوسته پیگیر مسائل استان هستند، از زحمات ایشان و مدیران دیگر هم قدردانی می کنم.
وی گفت: پروژه فرودگاه پروژه مهمی است که در زمان سفر مقام معظم رهبری مصوب شد و نیاز مبرم این استان است. حتما جلسه ای برگزار و برنامه ریزی ها در خصوص فرودگاه را تکمیل کنیم.
 

 
نام شما

آدرس ايميل شما

پسا تاج گردون
Iran, Islamic Republic of
میگم حتما جناب تاج گردون در اومدن ایشون نقش داشته

نههه😂🤣😂🤣
کود
Iran, Islamic Republic of
تقدیر از استاندار پس نماینده چی
کود
Iran, Islamic Republic of
تقدیر از استاندار پس نماینده چی
اهورا
Iran, Islamic Republic of
نماینده فقط یه اسم داره وگر ن هیچ ازش ساخته نیست این طرح هم متعلق ب زمان اقای زارعی هست.
جیمی
Iran, Islamic Republic of
تا هزار سال دیگه هم درست نمیشه
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1