تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۴۲۵۰۹۳
کبنا گزارش می‌دهد

مطالبه‌گری دانشجویان از بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد / معارضین یاغی / زمین‌های سروک تعیین تکلیف می‌شود / ارتباط تنگاتنگ برخی کارمندان با معترضین / جنتی قول داد که ساخت مسکن‌های سروک به زودی آغاز شود ( + تصاویر )

۱
کبنا ؛نشست بررسی واگذاری زمین‌های بنیاد مسکن سروک با حضور حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، بعد از خبری مبنی بر بلاتکلیفی 200 خانوار بعد از 20 سال که قرار بود بعد از طی پروتکل‌های صاحب خانه شوند، اما در سایه بی توجهی و ضعف نظارت و زورگویی برخی معارضین این افراد قادر به گذاشتن سنگی روی سنگ نبودند و علی رغم پیگیری‌ها و دوندگی‌های متعدد نتیجه‌ای برای آنها حاصل نشد. بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با همراهی برخی از رسانه‌ها در روزهای اخیر این موضوع را از مسئولان استانی مطالبه کرده‌اند، آن‌ها از مسئولان خواستار تعیین تکلیف این زمین‌ها شدند که قرار بود 20 سال پیش سقفی بالای سر افراد بی خانمان شود.
بنا براین گزارش، با تلاش بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد جلسه‌ای با حضور حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن استان و جمعی از متقاضیان این زمین‌ها در محل پاتوق مطالبه گری بسیج برگزار شد.
یکی از متقاضیان این زمین‌های واگذاری می‌گوید: در سال‌های دور بعد از سفر مقام معظم رهبری قرار شد که بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد بعد از طی مراحل قانونی افرادی که مستحق شناخته می‌شود، زمینی برای ساخت مسکن در اختیار آنها قرار بگیرد. در این روند نهادهای همچون دهیاری، بخشداری، شهرداری، بنیاد مسکن و... نیز نظارت و انجام امورات را برعهده داشتند.
او در ادامه گفت: از سال 78 شروع به واگذاری این زمین‌ها کردند و هیچ ممانعتی در واگذاری زمین‌ها وجود نداشت تا اینکه برخی حرکت‌های نادرستی انجام گرفت. و در واگذاری زمین‌ها چاق و لاغر می‌کردند و جاهای خوب را به نورچشمی‌ها می‌دانند.
وی افزود: واگذاری زمین بنده مربوط به خرداد ماه سال 82 است و تا کنون گرفتار کارهای این زمین هستم.
این فرد متقاضی می‌گوید: آقای جنتی مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد صادقانه همکاری می‌کند، اما زیر مجموعه وی به ما دروغ می‌گوید.
وی خطاب به جنتی مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: وقتی 5 نفر را می‌فرستیم که بر روی زمین‌ها کاری انجام بدهند، 10 نفر معارض می‌آیند. معارضین گویا از قبل همه چیز را می‌دانند. زیر مجموعه بنیاد مسکن ارتباط تنگاتنگی با معارضین دارند.
او ادامه داد: وقتی قانون به سراغ معارض برود، باید بگریزد، اما می‌بینی که یاغی‌تر می‌شود. چرا کسی زورشان به این معارض نمی‌رسد.
 حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از شنیدن اظهارات متقاضی این زمین‌های واگذاری ضمن تشکر از بسیج دانشجویی استان که پیگیر مطالبات مردم هستند، اظهار داشت: 20 سال پیش 220 نفر که به نوعی مشکل داشتند و متقاضی زمین و ساخت مسکن بودند، پول‌های را برای خرید زمین پرداخت کردند، اگر این افراد همکاری می‌کردند، الان 100 واحد از این ساختمان‌ها احداث می‌شد.
وی به مشکلاتی که معترضین برای بنیاد مسکن ایجاد کرده‌اند، اشاره کرد و گفت: معترضین ماشین آلات را تخریب کردند و روزها کار می‌کردیم و شب‌ها خسارت وارد می‌کردند و مجبور بودیم هر روز ما با تریلی ماشین آلات را جابجا کنیم.
جنتی از برگزاری جلسات متعدد برای رفع مشکلات این زمین‌ها خبر داد و گفت: با شورا و دهیاری سروک جلسه برگزار کردیم و توافقاتی نیز انجام گرفت. اما متأسفانه دست به صورت جلسه بردند که ما نپذیرفتند. بنیاد مسکن برای رفع این مشکلات و ساخت مسکن در این منطقه تلاش‌های زیادی انجام داد. و در حال حاضر در این منطقه در حال انجام کار هستیم.
وی گفت: 20 نفر از معارضین هم شناسایی شده و نیروی انتظامی آنها را دستگیر کرد و در این زمینه نیروی انتظامی همکاری زیادی داشت.
وی با بیان اینکه دهیاران زیر نظر وزارت کشور است، گفت: مشکل اساسی این است که دهیاری پروانه ساخت صادر نمی‌کند.
جنتی گفت: ما بر اساس مستندات و طرح‌های تفکیکی که وجود دارد، زمین‌ها واگذار می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: جلسه‌ای با نمایندگان مالکان این زمین‌ها برگزار می‌شود و زمین‌ها را طبق یک ساز و کار مشخص واگذار می‌شود. و نتیجه کار هم اطلاع رسانی خواهیم شد.
بنا بر این گزارش،  در پایان نمایندگان مردم و جنتی مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد از بسیج دانشجویی استان تشکر و قدردانی کردند و خواستار پیگیری بسیج تا تعیین تکلیف نهایی این زمین‌ها شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

لوداب
Iran, Islamic Republic of
آقای جنتی سلام از تلاش جنابعالی در خصوص تسهیلات مسکن روستایی تشکر می شود خواهش میکنیم به منطفه لوداب و چین سری بزنید ساختمان های نیمه کاره را ببینید و ملاحظه فرمایید که مشکل کار کجاست با خود مالکین خونه ها صحبت کنید خواهشا کمکشون کنید تا امسال بتونن زمستونو زیر یک سقف بگذزونن سیمان مجانی که ندادند وام بلا عوض که ندادن مابقی وام هم دیوار چینی را تمام نمیکنند ِلطفا کمک کنید از موقعه ای که مردم متقاصی شدند تا موقعه ای که وام به دستشون رسید قیمت مصالح سه برابر شد
United Kingdom
/ هر شخص که یه ذره کوچولو عقل تو کلش باشه بیارین ببینه از هرجای دنیا هم که باشه بیاد خیانت می افته
خدا لعنت کنه اولین و آخرین کسی که ار این زمین خواران حمایت میکنن
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1