تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۴۲۴۸۹۰
کبنا گزارش می‌دهد

نشست مدیران کهگیلویه و بویراحمد با «پناه» و «روشنفکر» / کارهای خوب وزارت کار از نظر مدیرکل کار/ پناه: نیک‌مرام نماینده خوبی برای وزارت کار است / تذکر جدی پناه به مدیرکل تأمین اجتماعی ( + تصاویر )

۲
کبنا ؛نشست مدیران ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور «غلامرضا پناه» معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سروش مقدم مدیرکل بودجه وزارت کار و «مهدی روشنفکر» نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (پنجشنبه 6 شهریور ماه 99) نشست مدیران تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور غلامرضا پناه معاون وزیر کار و مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون برگزار شد.
در ابتدای این نشست مدیران به نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون مسائل مختلف پرداختند، ارسلان حسن زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد به تشریح بیان برخی از خدمات این صندوق پرداخت و اظهار داشت: 26 هزار طرح با اشتغالزایی 8 هزار نفر را تاکنون حمایت کرده‌ایم.
وی افزود: این صندوق رتبه‌های برتر کشوری را در حوزه‌های مختلف به دست آورد. در جذب اعتبارات اشتغالزایی روستایی جایگاه اول کشور و استان متعلق به صندوق کارآفرینی کهگیلویه و بویراحمد است. این صندوق در دورترین روستاهای استان خدمات ارائه می‌دهد.
مرادی مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 3 هزار مددجو پشت نوبت است و اکنون خدمات غیرمستمر می‌گیرند که امید می‌رود با توجه به شرایط اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای خدمات به این عزیزان، این اداره کل مورد توجه مسئولان ارشد قرار بگیرد.
اکبری مدیریت خدمات درمان اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 350 هزار نفر بیمه شده در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد. زمانی بیمارستان شهدای گمنام یاسوج به عنوان یک بیمارستان ارجاع کننده بیشتر نبود، اما اکنون در آن 125 پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک فعالیت می‌کنند. و 16 میلیارد برای این بیمارستان تجهیزات خریداری شده است.
 
فاطمه اسدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد که گویا دلش پر بود از نداشته ها و کمبودها، با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای مظلوم واقع شده است، اظهار داشت: اعتبارات سازمان فنی و حرفه‌ای پاسخگو سطح توقعات و اهداف این سازمان نیست. در استان کهگیلویه و بویراحمد 11 مرکز آموزشی وجود دارد که سالانه قریب به 7 هزار نفر را آموزش می‌دهد و این کار را به دلیل کمبود اعتبارات و تجهیزات با چنگ و دندان انجام می‌دهد.
وی افزود: برخی از متقاضیان آموزش هزینه‌های اولیه را هم ندارند. قشر مراجعه کننده به ما معمولاً افراد کم درآمد هستند و توان مالی ندارند. مربیان ما با کمترین امکانات در مناطق دور افتاده آموزش ارائه می‌دهند و برخی از آنها با هزینه شخصی به این مناطق می‌روند. و این مسائل کیفیت آموزش را زیر سئوال می‌برد.
اسدی در ادامه خطاب به پناه معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: زمانی آموزش کارگران مورد نیاز پتروشیمی‌ها همانند جوشکاری، برق پیشرفته و... در این سازمان انجام می‌گرفت. اما الان این آموزش در این سازمان انجام نمی‌گیرد و از آن طرف کارگران چینی دستمزدشان را با ما به دلار حساب می‌کنند.
وی به مرکز آموزشی پاتاوه اشاره کرد و گفت: به دلیل پراکندگی روستاها در حوزه دنا مردم از خدمات آموزش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای محروم هستند و در صورت جذب اعتبار می‌توان مرکز پاتاوه را احداث کرد و مردم از این خدمات بهره مند باشند.
 
 پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه به سخنرانی پرداخت و اقدامات وزارت کار را در دو سال اخیر بی نظیر و قابل تقدیر دانست و از توجه «غلامرضا پناه» معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حوزه کارگر و کارفرما تشکر کرد و اظهار داشت: آقای پناه پیشگام برخی از طرح‌های تاثیرگذار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
وی تصریح کرد: در راستای مبارزه با فساد، شفافیت در امورات و سامانه روابط کار، رابطه کارگر، کارفرما با مسئولان ارشد وزارتخانه اقدامات خیلی خوبی انجام گرفت.
 
نیک مرام در ادامه به مشکلات و چالش‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و اظهار داشت: اداره کل تعاون و کار استان مستهلک و نیاز به اعتبار دارد. این در حالی است که ادارات کل پیشانی وزارت هستند.
وی افزود: این اداره کل نیاز به تجهیزات و نوسازی دارد.
نیک مرام در ادامه به پروژه‌های ورزشی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: زمین‌های در اختیار این اداره کل است و اگر پروژه‌ها شروع نشوند، این زمین‌ها را از ما می‌گیرند.
 
وی گفت: سالن ورزشی شهرستان دنا، 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل آن به 4 میلیارد و 500 میلیون تومان نیاز است.
نیک مرام گفت: زمین چمن ورزشی شهر یاسوج 60 درصد پیشرفت فزیکی دارد. پروژه خوابگاه یاسوج سال‌های سال است که رها شده و نیاز توجه ویژه هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: شهرستان چرام و مارگون مشکلاتی داریم. شهرستان چرام نمایندگی آن تصویب شده، اما به دلیل کمبود تجهیزات نتوانسته‌ایم کاری در آنجا انجام بدهیم.
نیک مرام افزود: 57 پست در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بلاتصدی است و علی رغم مکاتبات زیاد در این خصوص، هنوز این مشکل پا برجا است. مشکل اساسی دیگری که در کهگیلویه و بویراحمد داریم، نیروی خدماتی است. ما با کمبود نیروی خدماتی مواجه هستیم. نگهبان اداره بازنشسته است و او را به زور نگه داشته‌ایم. دبیرخانه اداره کل با کمبود نیرو مواجه است، بنا بر این ما فقط منتظر اجازه جذب نیرو از طریق فرایند قانونی هستیم که تاکنون وزارت خانه اجازه این کار را انجام نداده است.
 
وی با بیان اینکه بیشتر کارگران استان کهگیلویه و بویراحمد کارگران ساختمانی است، اظهار داشت: 2500 نفر کارگر پشت نوبت برای دریافت بیمه کارگری داریم که سال گذشته سهمیه استان برای بیمه کارگری 100 نفر بود و انتظار داریم که امسال با توجه به اینکه کارگران ما اکثراً ساختمانی هستند، افزایش پیدا کنند.
 
مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در این جلسه گفت: نظام فرصت خدمتگزاری را به مدیران و کارکنان در سازمان‌ها را داده و باید بگونه ای عمل شود که زیر سایه بی توجهی و غفلت دمل‌های چرکینی رشد نکنند.
وی گفت: به نظر بنده، در سازمان فنی و حرفه‌ای گاهاً تناسبی بین آموزش و نیاز جامعه وجود ندارد و برخی از آموزش‌ها بیش از حد تکراری هستند که این رویه باید اصلاح شود. اکثر آموزرشگاه‌های آزاد تعطیل هستند و برخی از آنها هم با ظرفیت بسیار پایینی کار می‌کنند.
 وی از نیک مرام خواست که اداره دنا و مارگون استقلال پیدا کنند و تعاون‌هایی راکد و نیمه فعال را در صورت امکان با ارائه تسهیلات دو باره فعال کنید تا از این حال و هوا بیرون بیایند.
غلامرضا پناه معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه مطالبی را در پاسخ به اظهارات مدیران بیان کرد که می‌توانید آن را در اینجا بخوانید.
 
به گزارش کبنا، پناه معاون وزیر کار وقتی متوجه شد که نورمحمدی مدیرکل تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد و یا نماینده او در جلسه حضور ندارد، به شدت از او گلایه کرد و گفت: او باید شأن این جلسه را نگه می‌داشت و هیچ توجیهی برای عدم حضورش پذیرفتنی نیست، مگر اینکه ایشان خدای نکرده کرونا داشته باشد. و من حتماً این بی‌توجهی مدیرکل تأمین اجتماعی را پیگیری می‌کنم و برخورد لازم هم صورت می‌گیرد.
مهدی روشنفکر هم به غیبت این مدیرکل اشاره کرد و گفت:
«ضمن تشکر و خوشامد نسبت به حضور شما، که در روز تعطیل محبت کردید و در جلسه شرکت کردید. قاعدتاً ضرورت موضوع در هفته دولت، حضور مدیران در چنین جلسه‌ای الزامی است.»
پناه در این جلسه نیز گفت: خانم نیک مرام مدیرکل تعاون و کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمدف حقیقتاً نماینده خوبی برای وزارت در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند و خانم اسدی نیز به تازگی به جرگه مدیریتی استان وارد شده‌اند و نمایندگان خوبی در قشر بانوان مدیر بوده‌اند.
پناه در خصوص صداوسیمای استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: صداوسیمای استان ما همیشه فارغ از مسائل جناحی، با جدیت و صادقانه کار کرده، صمیمانه از این رسانه تشکر می‌کنم.
پناه در تمجید از رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه‌ها و سایت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد هر اشکالی که داشته باشند برای ما غنیمت هستند، چون مسئولان ما را پاسخگو می‌کنند، وقتی نقد باشد مدیر بیشتر خودش را مراقبت می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

شرمنده
Iran, Islamic Republic of
جمهوری اسلامی را باید خواند
دوست
Iran, Islamic Republic of
رهاورد این جلسه برای این استان چیه.
فقط شعار های تو خالی.
بهزیستی
Iran, Islamic Republic of
آخ وبخت سازمان بهزیستی وبویراحمدودنا وا ساختمونل عهددقیانوسشون....باورکنیدانگارادم وارد دارمکافات ایابو....پشت سازمان بهزیستی انگارخارخنگلو آباده😁
ارشادی
Iran, Islamic Republic of
جلسات پر محتوا و ارزشمند ی بود.‌ از حماقت و
و کوته فکری و عقده و کینه توزی افرادی غبطه می خورم که کامنت های قبلی را گذاشته بودند
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1