تاریخ انتشار
شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۴۲۴۶۹۷
به مناسبت روز پزشک انجام شد؛

تجلیل ویژه استاندار از پزشکان استان/ پایین آمدن سن بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد/ خطر پیک بیماری کرونا در استان

۰
کبنا ؛حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز ( شنبه 1 شهریور ماه 99) در نشست ستاد کرونای استان با تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع) و همچنین گرامیداشت روز پزشک، اظهار داشت: آمارهایی که توسط کادر درمان داده می شود پیام هایی دارد که باید متناسب با آنها در جایی که وضعیت نگران کننده و یا عادی است این موضوع به مردم گوشزد شود.
استاندار خواستار ارائه آمار و تشریح وضعیت کرونا در استان به صورت شفاف و سریع با مردم شد و گفت:  در وضعیت خطر و قرمز  کرونا قرارداریم ، میزان مراجعات سرپایی و افزایش بیماران مثبت نشان دهنده این وضعیت خطر است که اگر دقت لازم صورت نگیرد و پروتکل ها  رعایت نشود خطر افزایش خواهد یافت و در صورت رعایت آنها شاهد مرگ کمتری خواهیم بود.
وی تاکید کرد: عدم رعایت پروتکل ها توسط عده ای اندک رعایت سلامت اکثریت را به خطر میاندازد و تا مرگ سراغ ما نیاید متوجه نخواهیم شد.
کلانتری خواستار انعکاس وضعیت واقعی کادر درمانی از سوی رسانه ها شد و افزود: ظرفیت بیمارستان ها محدود و تعداد بیماران در حال افزایش است باید متوجه خطر بود.
وی با اشاره به  کمک هایی که از طریق وزارت برای بیمارستان دهدشت، سی پی ار  و... شده است، بیان کرد: می طلبد مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به جد پیگیر پرداخت مالی این موارد باشند.
نماینده عالی دولت در استان به تعامل خوب بین دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: این وضعیت نگران کننده است و همت جهادی را می طلبد.
کلانتری عنوان کرد: انتظار می‌رود مردم از سفرها و تجمعات غیر ضروری پرهیز کرده و رعایت پروتکل‌ های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.
استاندار با اشاره به اینکه بعد از مرگ افراد نزدیک و بستگان خود، رعایت توصیه‌ ها و تذکرات جدی گرفته می‌ شود، افزود: اطلاع رسانی و هشدار در زمینه وضعیت کرونایی حاکم ضروری بوده و هیچ گونه کم کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.
وی تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، به اندازه چند روز اخیر استرس و نگرانی نداشته‌ام و لازم است که صدا وسیما، رسانه‌ های مختلف، مداحان و واعظین در هئیت‌ های عزاداری تلاش کنند هشدار، تذکرات و نحوه زندگی در شرایط کنونی را به مردم گوشزد کنند.
کلانتری خاطرنشان کرد: در این ایام بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان برای احداث و افتتاح پروژه های بهداشتی و آموزشی  استان هزینه شده و خواهد شد.
استاندار در بخش دیگری از سخنانش، بیان کرد: آنهایی که در عروسی و عزا سبب ایجاد خطراتی برای سلامت مردم شدند و رحم‌ نکردند فردای قیامت مسئول هستند.
وی خواستار نهایت دقت در برگزاری مراسمات مربوط به ایام محرم شد و گفت: می طلبد که میادین و معابر شهرها به نحوی سیاه پوش شوند که متناسب با مدیریت مقابله با کرونا باشد و هرخانه یک حسینیه باشد.
کلانتری بر استفاده از ظرفیت خدمات الکترونیکی در ادارات تاکید کرد و گفت: دستگاه هایی که بیشترین ش خدمات را به صورت الکترونیک ارائه دهند؛ تشویق می شوند.
وی با تاکید بر اینکه اولویت ما قطع زنجیره کرونا است، اظهار داشت: هرگونه برپایی همایش و مراسم تجمعی در استان ممنوع است.
کلانتری بر پیگیری مراکز قرنطینه تاکید داشت و گفت:  اداره صمت بر وضعیت  بازار و  نانوایی ها نظارت داشته و علوم پزشکی به صورت مستمر از  مطب ها در راستای رعایت پروتکل ها بازدید کند و در صورت عدم رعایت با خاطیان برخورد شود.
وی با اشاره به اینکه در ماه های پیش رو تشخیص آنفولانزا و کرونا سخت است،تاکید کرد: باید مراقبت شود.
کلانتری از پایین آمدن سن مبتلایان به کرونا خبر داد و گفت: خبر بد این است که افراد جوان و توانمند بستری هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در موضوع آغاز سال تحصیلی و نحوه برگزاری کلاس‌ های درس در مناطق با وضعیت قرمز براساس تصمیم ستاد ملی باشد که خطری جان دانش آموزان را تهدید نکند.
وی با اشاره به هفته دولت، گفت: دولتی که الگوی آن امام حسین (ع) باشد باقی خواهد ماند.
کلانتری افزود: دولت جمهوری اسلامی الگوی آن نهضت اسلامی است و باید در جهت خدمت خالصانه و بدون منت برای مردم گام برداشت.
وی با تاکید بر اینکه ما بر روی بدن های سوخته و خون های مظلوم تکیه کرده ایم، گفت: مسئول نباید به دنبال منافع قوم جریان و حزب باشد بلکه باید به دنبال رضایت پروردگار و خدمت خالصانه به خلق باشد.
گفتنی است در این نشست به مناسبت روز پزشک و به پاس خدمات فداکارانه جامعه پزشکی در مقابله با ویروس کرونا  با اهدای لوح سپاس و هدایایی از تعدادی از پزشکان استان به نمایندگی از جامعه پزشکی تقدیر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1