تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۴۲۴۴۳۴
نشست ساماندهی امور جوانان در گچساران برگزار شد؛

بی توجهی دولت به ورزش همگانی / ۳۰۰ ازدواج و ۸۹ طلاق در 4 ماه سال 99 / آسیب های اجتماعی به دلیل فقر، بیکاری، کاهش آستانه تحمل نوجوانان است

۰
کبنا ؛
جلسه ساماندهی امور جوانان شهرستان گچساران با حضور فرماندار، رئیس اداره ورزش و جوانان، و دیگر مسئولان شهرستانی در سالن فرمانداری شهرستان برگزار شد .
معاون فرماندار در این نشست در اشاره به آیین نامه های ابلاغی در خصوص ساماندهی امور جوانان گفت: ساماندهی امور جوانان باید در چند محور نهادینه سازی تفکر راهبردی، تلاش در جهت توسعه، آسیب شناسی و ایجاد نشاط در میان جوانان مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: بر اساس گزارش ثبت احوال شهرستان گچساران در سال ۹۸ ، ۷۸۸ مورد ازدواج صورت گرفته که ۲۳۳ مورد منجر به طلاق شده است.
وی افزود: در چهارماهه اول سال ۹۹، ۳۰۰ مورد ازدواج و ۸۹ مورد طلاق صورت گرفته است.
عبدالخانی رئیس امور ورزش و جوانان به عنوان دبیر این نشست گفت: بهترین راهکار برای کاهش آسیب های اجتماعی روی آوردن و ترویج ورزش همگانی است، اداره ورزش و جوانان به تنهایی نمی تواند ترویج و فعالیت کند، ادارات باید در جهت ترویج ورزش همگانی تلاش کنند، تا از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی کاسته شود.
عبدالخانی بیان کرد: توقع داریم رؤسای دستگاه های اجرایی در زمینه ترویج ورزش در میان جامعه تحت نظر و نزدیک به خود عملکرد خود را ارائه دهند.
عبدالخانی پیشنهاداتی در خصوص ایجاد تسهیلات برای وام های ازدواج، اهداء زمین به زوج های جوان کم بضاعت، برگزاری کارگاه های آموزشی ارائه کرد.
درخشان مسئول امور اجتماعی در نیروی انتظامی گفت: در سه ماهه اول سال 99، ۵۰ درصد کاهش خودکشی داشتیم، ولی در مردادماه  این آمار افزایش یافت، مبنای بیشتر این آسیب اجتماعی مشکلات خانوادگی، اعتیاد، پایین بودن آستانه تحمل نوجوانان است که در این زمینه باید روی خانواده ها به عنوان جامعه هدف بیشتر کار شود.
درخشان اظهار کرد: در سال جدید اختلافات خانوادگی ۹۰ درصد کاهش یافته است، که در این زمینه در سال 98، ۱۵۳ مورد شکایت های خانوادگی وجود داشت که در سال جدید به ۷۷ مورد رسیده است.
روانبخش عضو هیئت ورزش های همگانی و مسئول روابط عمومی شهرداری گفت: کل بودجه هیئت ورزش های همگانی ۱۳ میلیون تومان بوده، امسال یک ریال برای هیئت داده نشده است.
وی افزود: هیچکدام از مدیران اجرایی از همایش های ورزش و جوانان استقبال نمی کنند.
نماینده آموزش و پرورش بر لزوم فعالیت علمی و تحقیقات علمی در زمینه آسیب های اجتماعی شهرستان تاکید کرده و اظهار کرد: محلات مختلف شهرستان آسیب های مخصوص به خود را دارند و در این زمینه باید برای جامعه هدف برنامه های متفاوت را اجرایی کرد، که این اهداف و برنامه ها با انجام تحقیق های علمی و پژوهش قابل شناسایی خواهد بود.
وی افزود: در خصوص مشاوره و روانشناسی اگر بانک اطلاعاتی جامعی از کارشناسان و روانشناسان به مردم معرفی شود، مردم با این حوزه و مشاوران معتمد شهرستان بیشتر آشنایی پیدا خواهند کرد.
داوودی کارشناس ورزش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: به نظر می آید وزارت ورزش و دولت بیشتر روی ورزش حرفه ای سرمایه گذاری می کند، یکی از مشکلات اصلی ما نبود محیط و اماکن ورزشی است، اکثرا باشگاه های ورزشی در اختیار گروه های خاص است، همچنین اگر مسابقات برگزار شوند، جوانان انگیزه بیشتری پیدا می کنند که حضور پیدا کنند.
محمودی رئیس سازمان فنی و حرفه ای اظهار کرد: از اول امسال تا الان ۱ میلیون تومان به من داده شده ، چطور بتوانیم فعالیت کنیم. وقتی نتوانیم مواد مصرفی را فراهم کنیم چطور می توانیم هنرجو را جذب کنیم.
فرماندار گچساران در این نشست با اشاره به کلیاتی در زمینه ساماندهی امور جوانان و آسیب های اجتماعی گفت: موتور محرکه جامعه قشر جوان هستند، باید ابزارهایی بکار بگیریم که جوانان به سمت نشاط و شادابی بروند، و به سمت آسیب ها نروند، تحقیق و پژوهش را سرلوحه کارمان قرار دهیم،جمعیت کثیری از استان ما تحت پوشش نهادهای حمایتی است، که باید در این زمینه کارهایی انجام دهند.
وی گفت: در موضوع خودکشی باید مطالعه صورت بگیرد، نهادهای مختلف دانشگاهی تحقیقاتی در این خصوص انجام دهند. آسیب های اجتماعی فقط به مشکلات فقر و اشتغال و درآمد و معیشت برنمی گردد، اقشار متمول جامعه هم دچار آسیب های اجتماعی هستند.
خوانپایه اظهار کرد: مهارت اموزی، و حرفه اموزی باید دنبال شود.
سجادپور معاون فرماندار مصوبات جلسه را اینگونه ذکر کرده و گفت: دستگاه های اجرایی در جریان ساماندهی امور جوانان، کارگاه های اموزشی برگزار کنند.
وی در خصوص مصوبه دوم جلسه گفت: بانک های عامل در خصوص وام های ازدواج تسهیلات فراهم کنند.
نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی کارگاه های آموزشی برای جامعه هدف برگزار کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1