تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۴۲۴۳۲۷
در نشست تجلیل از خبرنگاران گچساران؛

دلیل کمبود کادر درمانی و پرستار بیمارستان شهید رجایی گچساران مشخص شد / حسینی: اجازه استخدامی نمی دهند / وقتی مکان جدید بیمارستان شهیدرجایی به یک شرکت داده شد! / مظاهری: چرا بیمارستان بی بی حکیمه س ساخته شد؟ نمی دانم

۰
کبنا ؛
در نشست تجلیل از مقام خبرنگار به همت شبکه بهداشت و درمان، دکتر حسینی رئیس بیمارستان شهیدرجایی به سخنرانی پرداخته و در تجلیل از خبرنگاران شهرستان گچساران گفت: انتقاد حق خبرنگار است و از رسانه نیز بخاطر بیان ایرادات و مشکلات استقبال می کنیم. همیشه اعتقاد دارم که باید پاسخگوی رسانه ها باشم و با برخی مدیرانی که از گفت و گو با رسانه ها پرهیز می کنند موافق نیستم.
حسینی اظهار کرد: برخی مشکلات وجود دارد و از رسانه ها انتظار داریم با صداقت و بدون تاثیر گرفتن از جناح های سیاسی مطالب خود را منتشر کنند.
حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار کبنا مبنی بر اینکه «چرا تعداد کادر درمان و پرستاران در بیمارستان شهیدرجایی کم است، و بطور میانگین کادر اداری و خدمات و ... بیشتر از کادر درمانی هستند» گفت: تعداد کادر درمانی و پرستاران بیمارستان رجایی کم نیست، و حتی وقتی با مسئولان کشوری و معاونت توسعه بازدید از بیمارستان داشتند، در ارائه آمار پرستاران اذعان کردند که تعداد پرستارهای بیمارستان رجایی کافی هست. 
با توجه به امار و اطلاعات، گچساران با کاهش 1/25 درصدی پرستار نسبت به میانگین کشوری مواجه است، که در این زمینه حسینی گفت: متاسفانه برخی نیروهای کادر درمان و پرستاران در مراکز درمانی بی بی حکیمه و باشت مشغول به کار هستند ولی در آمارها جزو کادر درمان بیمارستان رجایی قرار دارند که این مشکلاتی را ایجاد می کند. اجازه استخدام پرستار جدید به ما نداده اند و از کشور آمده اند و گفته اند که میزان پرستار و کادر درمان کافی است. چندین بار درخواست داده ایم ولی هنوز فکری در این خصوص نشده است.
آرین غلامیان سرپرست شبکه بهداشت و درمان اظهار کرد: در حال حاضر هنوز در وضعیت قرمز هستیم، موقتا متخصص عفونی را برای هفته ای دو روز در اختیار داریم، ولی از ماه آینده متخصص عفونی را در تمام روزهای هفته برای بخش کرونا در اختیار خواهیم داشت.
غلامیان افزود: بالغ بر سه هزار و ۶۰۳ مورد تست کرونا در گچساران انجام شده که از این میزان 24 درصد تست های کرونا مثبت اعلام شده است، 26 فوتی به میزان 2/9 درصد داشتیم.
وی افزود: تاکنون 11 هزار و 606 مورد بازدید از اماکن و سازمان های مختلف شهرستان داشتیم.
غلامیان افزود: 80 نفر از کادر درمان و 20 نفر از پرسنل بهداشت و درمان درگیر کرونا شده اند.
از جمله ایرادات بیمارستان ها و مراکز بهداشتی گچساران، ایرادات ساختاری درخصوص محل ساخت بیمارستان ها، و دلایل ساخت و کارکردی بیمارستان ها، به صرفه نبودن اقتصادی این بیمارستان ها، پخش شدن و کمبود کادر درمانی بیمارستان ها و بطورکل ضعف مدیریتی و مطالعاتی در ساخت مراکز بهداشتی این شهرستان است، دکتر مظاهری نماینده بیمارستان نرگسی با صحه گذاشتن بر وجود چنین ایراداتی در پاسخ به خبرنگار کبنا گفت: استارت ساخت بیمارستان جدید برای گچساران در دوره اصلاحات در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی در سال 81 زده شد، قرار بر این بود بیمارستان بزرگی ساخته شود و جایگزین بیمارستان شهید رجایی شود، متاسفانه چه شد که حتی جایی که برای بیمارستان رجایی درنظر گرفتیم شرکت سایپا در انجا مستقر شد؟، بیمارستان رجایی 138 تخت مصوب دارد که الان 170 تخت فعال دارد، بنابراین باید بیمارستانی با ظرفیت 200 تختخواب ساخته می شد تا جایگزین بیمارستان شهید رجایی شود. اما پس از این یک بیمارستان 96 تختخوابی (مادر و کودک بی بی حکیمه س) ساخته شد، اینکه چرا ساخته شد ؟ نمی دانیم، برنامه دولت بوده، باید چه می شد؟ باید بخشی از بیمارستان رجایی به بیمارستان جدید می رفت، و بخشی می ماند. و متاسفانه این موضوع باعث شد هزینه درآمدی بیمارستان با مخارج بیمارستان سر به سر نشود، و سوددهی ندارد.
وی افزود: در خصوص بیمارستان نرگسی، با توجه به کمبود تخت و میزان جمعیت، نیاز به تخت بیمارستانی داشتیم، ولی متاسفانه بیمارستان نرکسی نیز 126 تختخوابه است. استارت زدن بیمارستان نرگسی به این دلیل بودکه بیمارستان فوق تخصصی باشد. به همین دلیل برای تبدیل شدن به بیمارستان فوق تخصصی قلب رایزنی کردیم، که موافقت نشد. ولی بخش فوق تخصصی اطفال، فوق تخصصی داخلی برای نرگسی پیش بینی شده است، امیدواریم موافقت شود، پیگیر این موضوع  هستیم
مظاهری اظهار کرد: استخدام کادر درمان بیمارستان نرگسی از طریق وزارت خانه صورت خواهد گرفت.
وی در خصوص تکمیل و افتتاح بیمارستان نرگسی بیان کرد: حدود یکماه پروژه تعطیل بود، اما باز هم قرارداد مجددی انجام شده است ، بیمارستان حدود ۹۲درصد پیشرفت فیزیکی داشت و پیگیری تجهیزات پزشکی نیز صورت گرفت  که حدود ۷۰درصد نیز فراهم شده که تا ۲۲بهمن ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.
در انتهای این نشست تجلیل از طرف شبکه بهداشت و درمان، با حضور سرپرست شبکه بهداشت و درمان، ریاست بیمارستان شهیدرجایی، نماینده بیمارستان نرگسی، نماینده بیمارستان بی بی حکیمه س، و برخی مسئولان شهرستانی از خبرنگاران شهرستان گچساران تجلیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
متاسفانه سردرگمی در پروژه های مازاد و بدون فایده حاصل کار تاجگردون و برای کمک به پیمانکاران ! بوده و بکارگیری اطرافیان بیکارش! نه اینکه بخواهند خدمتی به مردم کنند.
ببچاره مردم ساده دل
ن
Iran, Islamic Republic of
کاندید اصلح فقط حاج ایوب مقیمی
Iran, Islamic Republic of
🤣🤣
Iran, Islamic Republic of
این کیه ؟ کارش چی بوده ؟ نکنه اینم معلم بوده🤔
کادر اداری
Iran, Islamic Republic of
علت کمبود نیروی درمانی، گسیل دادن پرسنل درمان به بخش های ادری،مثل خدمات،پذیرش و بیمارستان بی بی حکیمه و مرکز درمان بیماران اعتیاد میباشد. علت عدم مدیریت نیروی انسانی بیمارستان شهید رجایی میباشد.
Iran, Islamic Republic of
دکتر مظاهری 11111 خدایا خودت به داد گچساران برس
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1