تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : ۴۲۴۰۶۹
با حضور معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان؛

مشکلات هنرستان کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد بررسی شد

۰
کبنا ؛
جلسه بررسی مشکلات اداری و آموزشی هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج با حضور معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در سالن مرکز تحقیقات استان برگزار شد.
به گزارش کبنا؛ معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد فضا، تجهیزات و نیروی انسانی را سه مولفه مهم توسعه رشته های فنی وحرفه ای و کار و دانش در استان دانست و گفت: ظرفیتها و پتانسیل‌های  خوبی در بخش کشاورزی در سطح استان وجود دارد که ضرورت توسعه رشته های مرتبط با بخش کشاورزی را دو چندان می کند.
ایوب رضایی با اشاره به اینکه  مهمترین مشکل هنرستان کشاورزی  مشترک بودن فضای اداری و آموزشی است گفت : طبق اساسنامه  هنرستان‌های وابسته تامین فضا تجهیزات و نیروی انسانی  دروس تخصصی بر عهده موسس هست که انتظار می رود مرکز تحقیقات جهت مستقل شدن فصای فیزیکی و بروز کردن تجهیزات اداری و کارگاهی اقدامات لازم را انجام دهد.
وی مستقل شدن فضا و تجهیزات هنرستان کشاورزی را شرط توسعه رشته های جدید در این هنرستان دانست و گفت: در صورت حل این مشکل آموزش و پرورش آمادگی  رشته های جدید مرتبط با بخش کشاورزی را دارد.
معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان از همکاری با مرکز تحقیقات جهت اجرای طرح سنجش و مهارت در سه رشته کشت گیاهان دارویی ، تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی و پرورش درختان گرمسیری برای  فراگیران  بخش کشاورزی خبر داد و گفت: مرکز تحقیقات قبل از اجرا جهت نظارت آموزش وپرورش برفرآیند اجرای آن با آموزش وپرورش مکاتبات لازم را داشته باشد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد نیز در این جلسه از همکاری و تعامل خوب آموزش وپرورش با مرکز تحقیقات در زمینه تقویت و توسعه هنرستان کشاورزی خبر داد و گفت: جلسات متعددی در دوسال گذشته برای حل مشکل فضای فیزیکی این هنرستان صورت گرفته که متاسفانه خروجی خوبی تاکنون نداشته است.
کورش دلشاد، مستقل شدن فضای آموزشی هنرستان کشاورزی و تحویل زمین جهت کار در مزرعه برای دانش آموزان را جز ضروریات این هنرستان عنوان کرد .
وی خواستار تحویل یک هکتار زمین اختصاص یافته به هنرستان کشاورزی در ایستگاه تحقیقاتی مختار تا قبل از شروع سال تحصیلی شد و گفت: فضای جلوی هنرستان کشاورزی نیز در تعامل با سپاه فتح استان و سازمان جهاد کشاورزی  سریعتر تعیین تکلیف شود.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: با همکاری رئیس محترم سازمان جهاد کشاورزی استان، نظام مهندسی کشاورزی در روزهای آتی جابجا خواهد شد و مشکل فضای فیزیکی این هنرستان برای آغاز سال تحصیلی آتی حل خواهد شد.
کاووس کشاورز افزود: یکی از اولویت‌های مرکز تحقیقات تقویت هنرستان کشاورزی است که با رایزنی با موسسه تحقیقات کشاورزی به امکانات و تجهیزات اداری و کارگاهی روز مجهز خواهد شد.
وی به طرح سنجش و مهارت برای علاقمندان به اخذ مدرک مهارت برای رشته های مرتبط با بخش کشاورزی اشاره کرد و از مسئولان آموزش وپرورش استان خواست بر اساس شیوه نامه و بخشنامه های فی مابین در سطح استان همکاری لازم را داشته باشند.
مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی نیز در این جلسه با تقدیر و تشکر از همکاریهای رئیس محترم  سازمان جهاد کشاورزی استان و مرکز تحقیقات و آموزش وپرورش برای حل مشکلات تنها هنرستان کشاورزی کهگیلویه بویراحمد اظهار امیدواری کرد این جلسه پایانی بر رفع مشکلات این هنرستان باشد.
سید ولی موسوی تعامل بین آموزش وپرورش و مرکز تحقیقات را در کشور بی نظیر دانست و از مسئولان مرکز تحقیقات خواست قبل از شروع سال تحصیلی مشکل فضا و تجهیزات این هنرستان را برای آموزش بهتر دانش آموزان حل نمایند.
 هماهنگی جهت تحویل زمین برای ایجاد مزرعه تحقیقاتی هنرستان کشاورزی در ایستگاه چم خانی مختارقبل از اغاز سال تحصیلی ،تعیین تکلیف زمین جلوی هنرستان از طریق تعامل با سپاه فتح استان و انجام طرح سنجش مهارت در همه شهرستانها و مناطق استان با  هماهنگی با آموزش و پرورش از مصوبات این جلسه بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

احساس خواه
United States
خدا قوت جناب آقای سید ولی موسوی مدیر محترم هنرستان آیت الله ملک حسینی در نهایت پیگیریهای جنابعالی جواب داد خسته نباشید
مستاجر
Iran, Islamic Republic of
سازمان نظام مهندسی کشاورزی .بیشترازمن هرسال اسباب کشی داره .فکرکنم آخرش منحلش کنن
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1